Hej drenge. I den her analyse opstiller jeg beregninger på baggrund af mine antagelser om villains tendenser til at retfærddiggøre mit bluff. I skal så være meget velkomne til at kritisere mine antagelser eller mine tanker generelt.
I får først read på villain og HH.
Villain virker som en fornuftig spiller, som ikke kommer out of line. Med andre ord ret straightforward og til den stramme side.
Han spiller 21/16/2.6 over 327 hænder.
Villain folder 2/3 til 3bets og caller 1/3
Jeg husker ikke helt, hvordan HEROs image er, men jeg tror, han ser mig som laggy 29/25 med en 3bet% på 10-12%.
Vi har spillet en hånd sammen, hvor jeg flatter hans CO-raise på BU. Og villain c/c flop + turn på A68tt 3s og c/f river T.
Villain har også 3bettet HERO een gang og foldet til 4bet.
Seat 3: HERO ( $97.50 USD )
Seat 5: x ( $102.20 USD )
Seat 8: Tiffany&Co ( $35.00 USD )
Seat 1: ozan1609 ( $103.05 USD )
Seat 2: inodik ( $151.80 USD )
HERO posts small blind [$0.50 USD].
x posts big blind [$1.00 USD].
Tiffany&Co posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♦ T♣ ]
Tiffany&Co checks (POSTER)
ozan1609 calls [$1.00 USD] (DONK)
inodik raises to [$5.00 USD]
HERO raises to [$14.00 USD]
x folds
Tiffany&Co folds
ozan1609 folds
inodik calls [$9.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 7♥, 5♥, K♥ ] POT: 31$
HERO bets [$22.00 USD]
inodik calls [$22.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2♣ ] POT: 75$
HERO bets All-In [$61.50 USD]
Villains isoleringsrange på knappen er selvfølgelig super bred efter en poster og en donk som limper.
Jeg har dog prøvet at indsnævre hans hænder, som caller 3b preflop, caller cbet og hhv:
Hænder vi får et turncall af:
KQs (3), KJs(3), AhTh, AhJh, AhQh, QhJh, JJ (6) = 16 kombinationer
Hænder vi får til at folde på turn:
AxJ♥ (4), AxQ♥ (4), 88-TT (18) = 24 kombinationer
Med udgangspunkt i følgende handranges, folder villain 24/40 = 60% af gangene.
Eftersom vi investerer 61,5$ for at vinde 75$, behøver vi jo kun at få villain til at folde (61,5/136,5) = 45% af gangene.
Lad mig argumentere kort for handranges. Jeg antager at:
- Villain 4better QQ+ og AK hver gang
- Villain skubber indover mit cbet med A♥Xx
- Villain flatter 88-JJ preflop og flop, men folder 88-TT, mens han caller JJ
Dertil skal det tilføjes, at vi har ~5% equity de gange vi calles.
Man kan obv. sige, at villain ikke flatte floppet med 88-TT hver gang, men samtidig caller han måske ikke turn hver gang med JJ (uden ♥). Han 4better måske også JJ preflop. Endelig kan det også være, at han skubber indover mit cbet med Kx, hvorfor kombinationerne af dem altså også kan discountes.
Vi kan godt pille ved handranges til ulempe for mig, men vi får stadig folds ofte nok kontra hvor mange $ jeg risikerer for at samle potten op.
Altså mener jeg mit turnshove er profitabelt...?
NL100: Bluffshove turn i 3b pot
Hvis villain vælger at spille et draw, tror jeg han shover floppet. Så hænder som AJx♥ tror jeg ikke er med i hans range på turn.
Han folder ikke par med ♥. Simple as that.
Alt Kx uden ♥ shover floppet.
88-JJ uden ♥ folde nogle gange floppet, da det er et lorte flop.
Og du får ham selvfølgelig ikke af Kxx♥.
Så, næh, kan ikke lide det.
Er heller ikke vild med det af samme grund som Yarx, og noget af det jeg hader aller mest ved det, er også at vi stortset ingen equity har, de gange vi bliver kaldt. Ville godt kunne lide det med A♥ eller 10♥ f.eks, da den udover at have fin equity, også blocker for hænder vi meget nødig vil se(især 10♥), og villain kan aldrig være superstærk her givet, at han bare flatter floppet obv. Desuden 3-better jeg større preflop. Er tilfreds nok med bare at tage den ned der og a-10o er ikke den fedeste hånd at spille oop i 3 bettet pot.
Jeg synes det er fint, jeg tror han er nitty nok til at folde JJ♥ her, så i like. Han har ikke ret ofte Kx og du repper fint. Han har obv en sjat floppede flushes, men det er obv ikke mange, så wp imo
Han folder altså ikke JJ♥. Hans tankegang vil være: "nå han kan godt have et flushtræk, og hvis jeg er bagud så har jeg måske en del outs... call".
Det ser i bedste fald lidt tyndt ud. Du har talt lidt forkert. Du har AxJ♥ og AxQ♥ for meget i hans turn folds (da den sidste er flush) og han har kun 3 komboer af TT pga. din T'er, så er vi nede på forholdet 19/16 givet dine antagelser.
Hvad hvis der er en lille chance for nogen KQo'er, AA'ere eller 77'ere? Så begynder det at blive kritisk.
Mht. din hånd kunne du nok også finde nogen bedre kandidater til det her spil, for selvfølgelig skal du bluffe her med en sjat hænder :-)
OK. Lad os prøve at ændre lidt på handranges. Vi siger, at han shipper Kx (uden ♥) på floppet, og han at caller AI på turn med 88-JJ inkl ♥ halvdelen af gangene.
Jeg ser det dog stadig, som mere sandsynligt, at han som oftest folder 88-JJ på turn - også selvom det er inkl ♥.
Derudover discounter vi AxQ♥ og AxJ♥ med 50%
Hænder som caller:
AhTh, AhJh, AhQh, QhJh (4)
50% af 88-JJ med ♥(5½)
KxQ♥ (3)
= 12½
Hænder som folder:
88-JJ uden ♥ (10)
50% af 88-JJ med ♥ (5½)
50% AxQ♥ og AxJ♥ (3)
= 18½
Så folder villain altså 59,7% af gangene, som er mere end nok.
Hvis villain ALTID caller turnskubbet med 88-JJ inkl♥ (men stadig folder dem uden ♥), så folder han turnskubbet 42% af gangene og vi opnår således stadig slightly +EV, da vi skal medregne, at vi også kan suge på riven :).
Kan i så bedre lide spillet, hvis boardet er rainbow? (stadig K752)