NL100 bluffspot, like/dislike

#1| 0

Som sædvanlig kun de ikke-standard spots jeg smider op herinde.

Jeg 3-better ikke PF pga. han caller light på knappen + har 4-bet bluff i arsenalet. Jeg vil gerne prøve at se et flop med ham, det har vi ikke gjort så det meget i denne session. Desuden repper jeg mellempar og weak A's med min callingrange PF (3-better nemlig som oftest, men caller bare en gang imellem med PP's og Axs f. eks. - hvilket er standard og det må en tænkende villain vide).

Planen er obv. at bluffe turn, og det er vel rimelig standard imod en løs "raise blinds + CB" range som villain har her. Men når bordet parrer A'et, så ved de fleste at det er mindre chance for, at jeg har et A på hånden, men immervæk, synes jeg stadig det er et godt spot at bluffe ham. Jeg raiser rimelig solidt, så han ikke bare peeler med QQ/KK w/e. Jeg prøver selvfølgelig at ligne jeg smider stacken til midten på river og det passer fint stack:potsize. Jeg vil mene, at han sidder i et træls spot her med andet end A'et (og selv et ragged A fra BTN kan være bange her), men er der nok FE i at lave dette bluff?

Like/dislike, med argument tak.

Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Leon"

Players(max 6):
Gito_Rego (EUR 132.79 in seat 1)
msm89dk (EUR 98.50 in seat 2)
bastiat (EUR 109.36 in seat 3)
lirash (EUR 64.02 in seat 4)
FATS0 (EUR 100.00 in seat 5)
stonoga (EUR 137.56 in seat 6)

Dealer: stonoga
Small Blind: Gito_Rego (0.50)
Big Blind: msm89dk (1.00)

msm89dk was dealt: 8h - Th

bastiat Fold
lirash Fold
FATS0 Fold
stonoga Raise (3.00)
Gito_Rego Fold
msm89dk Call (2.00)
c
Flop A[] - 2 - 4 pot: €6.5

msm89dk Check
stonoga Bet (4.00)
msm89dk Call (4.00)

Turn A - 2 - 4 - A pot: €14.5

msm89dk Check
stonoga Bet (10.00)
msm89dk Raise (29.50)

04-07-2009 17:23 #2| 0

Argh. Jeg kan ikke lide det.

Dine kort er fuldstændigt blanke, og manden har måske allerede ramt/fd, og har desuden svært ved at smide mid pocket pairs.

Dette spot er nok meget villain-præget, men jeg tror ikke på, at det er super profitabelt, at lave de her monkey-moves på NL100. Tror desuden ikke han folder et A her.

Hvis han kalder dit turn bet, og diverse draws blanker på river og du skubber kan du ligne et busted flush eller straightdraw og han kan derfor kalde dig semi-light.

Blev lidt rodet. Jeg check/mucker floppet og venter med, at tage hans penge til jeg har en reel hånd.

EDIT: Derudover er det ikke verdens bedste kort at 2nd barrel blankt for villain.

04-07-2009 20:53 #3| 0

Yrk - det ligner godt nok FPS

Fold preflop (T8s er ikke god nok OOP)
Fold flop (vi har no hand, no draw)
Fold turn (villain 2nd barreller et kort som er skidt at 2nd barelle, så jeg forventer ikke at han folder til et check-raise)

Jørn

05-07-2009 00:26 #4| 0

Dislike big time...

Kan ikke helt se, hvad du forventer bet-folder her, eller hvad du prøver at repræsentere...

06-07-2009 00:01 #5| 0

Du repper vel mere eller mindre kun huset her, men ville du ikke raise dem på sådan et flop? Synes ikke du ligner noget, og villain folder næppe ret meget her.

MVH Skod

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar