NL100 - Bottom Set

#1| 0

Hejsa.

Jeg poster hånden her for en af mine kammerater. Villain har vi set som halv-donk tidligere, han er ihvertfald ikke blandt de bedste spillere. Han multitabler tho, og han har altid fuldt buyin = en smule kredit.

Hvad er Hero''s move her? Kan i endvidere lide spillet sofar?

- is at seat 1 with 17.20
Hero is at seat 3 with 172.05
- is at seat 4 with 85.01
- is at seat 5 with 460.02
- is at seat 6 with 180.77
- is at seat 7 with 190.97
- is at seat 8 with 88.19
Villain is at seat 9 with 155.45
- is at seat 10 with 134.45

- posts the large blind 1.00
- posts the small blind 0.50

-: --, --
Villain: --, --
Hero: 4, 4

Pre-flop:

-: Fold
Villain: Call 1.00
-: Call 1.00
Hero: Call 1.00
-: Raise 2.00
Villain: Raise 5.00
Hero: Call 5.00
-: Call 5.00

Flop (Board: 4, J, K):

-: Check
Villain: Bet 5.00
Hero: Raise 30.00
Villain: All in

05-05-2006 05:28 #2| 0

Det er jo et spørgsmål om, hvorvidt villain ville spille et bedre set på denne måde. Hans range som nogenlunde tænkene er nok noget der ligner:

AK (specielt suited i hjerter), AA, KK, JJ, KJ (less likely), AhQh.

Her er et read rimelig vigtigt i relation til, hvor hårdt han spiller sine hænder. Jeg kan godt folde, hvis jeg tidligere har set villain være meget aggressiv med stærke hænder, men oftest vil jeg betale ham af og det tror jeg også (med de informationer i har givet her) er det rigtige play.

/Mikael

05-05-2006 10:19 #3| 0

Call anytime.

2 hænder du ikke vil se. JJ og KK. Her er du ca. 5% for at vinde (han 95%), men alle andre hænder er du foran. Selv OESFD som QhTh (dog usandsynligt det er den han har spillet sådan) er du 60% favorit. Og andre flushdraws er du ca. 70% favorit.

Nuvel, se på hans spil. UTG +1 Limp (næsten) re-gay af BBs gayraise. Spiller han JJ eller KK sådan...? Næppe. I med stacken og forbered dig på at se et flushdraw eller lignende og kald ham bare donkey fra nu af... :-)

damster

ps. hm... det skulle i øvrigt ikke undre mig at det var AA han spillede sådan... Hvilket jo stadig er lækkert. Selv hvis han har Ah er du ca. 85% favorit!

05-05-2006 10:40 #4| 0

Enig i et call.

Principielt mener jeg, at man aldrig skal folde sets grundet frygten for større sets.

Hold op en mærkelig måde Villain spiller på.

Jeg kan ikke andet end forestille mig, at han ville slowplaye et set i konger, sådan som han spiller.

Som damster siger, AA var også det første jeg tænkte.

05-05-2006 10:52 #5| 0

"Hvad er Hero''s move her?"

?!? Insta-call.

Du kan da næppe oprigtigt mene, at du er i tvivl her?

05-05-2006 11:05 #6| 0

Hvad symbolisere hans "svage" bet på flop?

Billigt turncard?
fælde? (vise svaghed = reraise)
svaghed?

Det kan være han vil have et billigt turncard = (flushdraw)

En fælde? Nej det tror jeg ikke. Jeg ville være langt mere nervøs, hvis han kun min.-raisede.

Han vælger så at reraise allin.

Dette kan skyldes han har en hånd der gerne vil vinde nu.
Han laver et semibluff med oesd og flush træk.
Eller at han tror du stjæler pga hans svage bet og tager chancen med AQo

Jeg caller her og forventer at se AK,KQ, flushdraw, eller AA

05-05-2006 12:02 #7| 0

CHIPSNE I MIDTEN ASAP!

05-05-2006 12:11 #8| 0

preflop - fold
på floppet - hvis du er i tvivl så fold preflop !

05-05-2006 12:16 #9| 0

Ja, som hostrup også siger - hvis man ikke vil have skillingerne, når du spiker dit set, hvad er så meningen med callet preflop ?

Du caller med henblik på at floppe quads eller ????? (chance ca. 0,25%)

05-05-2006 12:20 #10| 0

Fold preflop?

Der skal da virkelig et stort raise til preflop før jeg ville overveje at smide PP. Til gengæld ville jeg heller ikke overveje at smide hånden på sådan et board.

Som det er nævnt er det så sjældent du er oppe mod et højere set at det er +ev at calle.

05-05-2006 12:25 #11| 0

@swia.

Læs lige situationen igennem.

Du sidder mellem et click raise og et reraise, og skal tage stilling til at betale 4 BB ekstra, med pæn risiko for at få et reraise på nakken.

Easy fold.

Nu er der kaldt preflop, settet er spiket, og man bliver i tvivl - den holder simpelthen ikke. Skillingerne til midten eller fold preflop (og gå et par levels ned).

05-05-2006 12:38 #12| 0

@Hostrup
Ok havde ikke set det click raise.
Jeg ville nu alligevel calle preflop også folde hvis der skulle komme et stort reraise.

Men ingen tvivl om at skillingerne skal ind når du endelig rammer på sådan et flop.

Men det vil sige at du ville folde preflop af frygt for at der kommer et stort reraise pga det click raise?
Eller folder du generelt små pocket pair til raise af den størrelse preflop?

Er den samme situation i 6 mands? Jeg spiller alle mine PP på dette niveau i 6 mands, der skal ihvertfald et meget stort raise eller stort reraise til før jeg smider. De giver sku godt når du rammer dit set, især på dette niveau hvor folk har svært ved at smide toppair.

05-05-2006 12:41 #13| 0

Vanvittigt call preflop.

Du skal jo have op imod 50 dlrs hvis du spiker dit set.

05-05-2006 13:50 #14| 0

Enig med hostrup her!

05-05-2006 14:07 #15| 0

@Løpenthin

Hvad er det der er vanvittigt her? At hero kalder et raise på 5xBB eller at han kalder når der sidder en gayraiser bag ham?

"Du skal jo have op imod 50 dlrs hvis du spiker dit set."

Så med andre ord, du folder et lille par i position med 150BB stacks til et 5xBB raise?

05-05-2006 14:17 #16| 0

Jeg kalder PF hver gang, jeg lugter kæmpe implied odds hvis jeg rammer. Koster det mig 4xbb hver gang gayraiser har KK og AA so be it... Og det er meget sjældent en gayraiser har AA, KK når der er så mange limpere inden ham. Oftere lavere PP og SC.

05-05-2006 14:53 #17| 0

Det er præcist grunden til jeg også ville kalde preflop hvergang.

05-05-2006 15:37 #18| 0
OP

Wow, mange svar - Vi takker og bøjer.

Vi var skam heller ikke i tvivl om hvor pengene skulle hen, min makker sad bare og mumlede om "det lugter så meget af KK det der" (dog uden planer om at folde) men vi ville gerne høre om man bare skulle betale manden af, eller om der er nogen der folder her.

Jeg fatter ikke folk der vil folde et lille par PF til 4xbb når limp reraiseren har 150bb - vilde implied odds (and as it turns out, reverse implied).

Men alle er altså enige om det er et instacall hvor man bare betaler højere set af? (medmindre man har et read der siger det modsatte?)

Hero: Call 150.45

Turn (Board: 4, J, K, A):

River (Board: 4, J, K, A, Q):

Showdown:

Hero shows: 4c, 4d (three of a kind, Fours)
Villain shows: Kc, Ks (three of a kind, Kings)

Mainpot:
Villain wins the pot of 324.90 with three of a kind, Kings

05-05-2006 16:27 #19| 0

Den er autobetalt. Både preflop og på floppet.

Han kan da ligeså godt vende AA (mere sandsynligt) eller AK (endnu mere sandsynligt) eller stædig QQ eller whatever. Han er dårlig + det er NL100.

05-05-2006 16:32 #20| 0
OP

Xizor, jeg er 100% enig, og 99/100 gange folder vi heller ikke et set på floppet. Problemet i denne hånd er bare, at min makker sidder og siger "det lugter fanme af KK" og bagefter er han vildt irriteret over han caller, da han mener det er mega tydeligt. Jeg betaler også altid af her, både PF og Post.

Vi ville bare høre om vi var forkert på den, når man nu sidder og siger "det lugter fanme af KK".

Men den skal bare betales og så sige tillykke, også selvom det er 150bb?

Mickey

05-05-2006 16:45 #21| 0

Hvis AA er oppe mod 44, hvor mange af de gange 44 får set får AA det så også?

05-05-2006 17:10 #22| 0

@mickey

ærgelige konger... :(

@hostrup

fold i tourny, call i cash PF...

damster

05-05-2006 18:23 #23| 0

Jeg er 100% enig i at der skal betales et raise med så dybe stacks, problemet i denne situation er at der efter hero sidder en gay-raiser, og man kan sidde i saksen.

Derfor betaler jeg ikke preflop.

Vælger man alligevel at betale, skal skillingerne til midten på det flop, og når man så kigger ind i JJ/KK er der kun en ting at gøre: skrige rebuy.

At calle preflop, og derefter overveje foldet på floppet er bims.

05-05-2006 18:46 #24| 0

ok... så vi er også enige langt hen ad vejen... ;-)

mener dog at vores udmærkede position postflop ift. de to raisers gør at der skal calles PF... sidder jeg imellem dem, så jeg oz siddder imellem på floppet folder jeg måske afhængig af reads... her caller jeg hver gang og ser hvad clickraiseren finder på i anden omgang...

damster

05-05-2006 20:26 #25| 0

Visen med at man skal folde preflop hvis man ikke "tør" spille hånden når man spiker sit set/2par er helt i skoven,
din beslutning postflop skal bygges på reads og actions i hånden, ikke hvorvidt du "skal" spille den...

Du må heller aldrig folde preflop pga det gayraise, det er en ønskesituation at der er så mange ekstra døde penge fra start af.
Gayraiseren har meget ofte et PP der vil have "ekstra" betaling post flop hvis han spiker sit set - et stort PP ville aldrig bare gayraise efter 3 limpers.

05-05-2006 22:57 #26| 0

Øh, wtf? Preflop skal Hero calle 4 ind i noget der ssv. bliver 25, og med et gayraise og en solid on top, er der da super implied.
Jeg betaler any day preflop, og kommer gladelidt all-in på floppet. Desuden synes jeg overhovedet ikke, det lugter af KK. Selvom villain er solid, er det altså sjældent man ser top-set bliver spillet SÅ fast.

- AB

05-05-2006 23:24 #27| 0

@asgerb.

Du tillægger det ikke væsentlig betydning at du kan blive presset ud af potten preflop ?

05-05-2006 23:38 #28| 0
OP

hostrup, gayraiset i bb er standard donk play med suitede connectors, små pocket pairs og lign. det er vitterligt sjældent man ser folk reraise igen, efter de har gayraiset i blinds.

Jeg kunne sagtens forestille mig limp reraiseren have et monster, men jeg mener godt nok chancen for et re-reraise fra bb af er usandsýnligt.

Asger: Ye, det er sjældent de spiller top set så hurtigt. 9/10 gange caller de bare floppet, og der er en mulighed for der kommer scarecards på boardet, så Hero kan slippe væk.

Mickey

06-05-2006 01:12 #29| 0

@Hostrup: Nej, det bekymrer mig egentlig ikke det store i betragtning af, hvor gode implied, der umiddelbart ser ud til at kunne komme. Vi snakker jo trods alt limp-reraise fra 150BBs.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar