Villain er en standard TAG; 21/17 med 3bet% på 3,8 over 144 hænder.
Han nick er Keno Klaus, hvis nogle skulle care :)
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed)
Hero (SB) ($102)
BB ($109.15)
UTG ($102.10)
Button ($84.35)
Preflop: Hero is SB with A♠, A♥
[color=#666666]1 fold, Button calls $1, [color=#CC3333]Hero bets $4.50, BB calls $4, [color=#666666]1 fold
Flop: ($11) 4♣, 6♥, 10♠ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $7, BB calls $7
Turn: ($25) J♠ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $19, BB calls $19
River: ($63) Q♠ [color=#009B00](2 players)
Hero?
NL100: BvB, AA riverspot oop
Jeg tror jeg hopper på en CC vogn her, du får ikke en dårligere hånd til at release på så wet et board og alligevel kan du muligvis finde et 30-35$ bet frem fra 78, 57 i dette spot ved at checke imo.
Hmm... valget står vel mellem cc og cf, ja. Du kan ikek rigtig få value fra dårligere hænder (længere). Jeg ville have sindssygt meget lyst til at cci spottet, men i teorien er jeg overbevist om, et cf er bedst pga. følgende tre forhold:
1) Villain checker alle de hænder med SD-value, som vi har slået, bag.
2) Villain kan sagtens have JT og QT her, som han næppe releaser.
3) Villain er næppe kommet til river med en tvivlsom hånd, han laver et kæmpe bluffshow med nu.
4) Der er ikke rigtig nogen bustede draws, han kan bluffe.
c/f'er som oftest uden reads.
Tror du han ofte floater flop med diverse overcards, backdoors, gutters osv?
c/c er da nok det værste i spottet. Uden reads på at han kan lave made hands om til bluffs så bliver vi valuetowned ca. hver gang da han checker sine hænder med SD value bag.
Hvilke bluffs er det lige han skal komme til river med? 87s er 3 combis vi slår og han folder nok en vis %-del af gangene på turn.
@poker prince
Villain kan altså næsten aldrig dukke op med JT der med den linje, den bliver han nødt til at raise på turn.
Og til dit pkt. 4 så er der altså masser af stregtræk der misser river: 57, 78 og 53. Hvor 78 selvfølgelig vægter mest.
@TomNash:
Hvorfor 'bliver han nødt til at raise turn' med JT? Tæt på alle de hænder, du nævner, kan udelukkes jvf. PF-action.
@poker prince
Fordi at der er så mange river cards der kan ødelægge action, som i dette tilfælde.
At check-calle her ville være imo være et move man laver i mangel på bedre. Der er vel nok det værste vi kan gøre imod hans range, som indeholder meget få bluffs, og ingen valuehænder som vi slår. Jeg tror at et C/F er ret disciplineret og god poker her :) medmindre vi self har reads som siger otherwise.
@TomNash:
Jeg er til dels enig i den betragtning. Villain kan vel også tænke noget á la: "Hmm... nu lader jeg hans bluffs blive inde i hånden og undlader at komme tæt på at overreppe min hånd, som jeg vel gør ved at raise turn." Det er svært at sige, hvilke rationaler villain finder frem i spottet. Ja, han virker sane ud fra stats, men det siger beklageligvis ikke så meget om hans tankeproces på river i den givne hånd - imho.