NL100: BvB blufbussen kører

#1| 0

Hej drengene
Jeg vil lige høre jeg i den her hånd og måske et par stykker mere.

Villain spiller 25/21/3.1 og er ret stort vindende efter 8.4k hænder.
Han åbner 36% fra SB.
Hans WTSD er 28%
Hans W$SD er 52%
Han cbetter flop 74%

Jeg kan ikke rigtig huske at have spillet med ham før. Men han ser vel hero som 25/20/3.3 og sane.

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, October 17, 06:44:30 ET 2011
Table Shkoder (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 1: VILLAIN ( $151.46 USD )
Seat 2: HERO ( $159.58 USD )
Seat 4: x ( $148.41 USD )
Seat 8: x ( $72.90 USD )
Seat 9: x ( $100.00 USD )
Seat 10: x ( $115.61 USD )
VILLAIN posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K T ]
x folds
x folds
x folds
x folds
VILLAIN raises [$2.50 USD]
HERO calls [$2.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8, 6, Q ] POT: 6$
VILLAIN bets [$4.50 USD]
HERO raises [$16.00 USD]
VILLAIN calls [$11.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 5 ] POT: 38$
VILLAIN checks
HERO bets [$28.50 USD]
VILLAIN calls [$28.50 USD]

** Dealing River ** [ J ] POT: 95$
VILLAIN checks
HERO bets [$71.50 USD]?

Jeg raiser flop for at skyde videre på 9, J, K, A, , 7. Det er vel fairly standard.
Dum(?) som jeg er, skyder jeg dog alligevel videre på en 5'er på turn med troen på, at jeg ofte kan få villain til at lægge sig på river.
På river misser klørene godt nok, men T9 for floppet dobbeltgutter rammer + 97 foruden at jeg selvfølgelig også repper straight up valuehands 88, 66 og 86.

Jeg TROR, jeg kan få villain til at lægge hænder som KQ, AQ, KK og AA. Er det naivt? Hvad mener I?
Overvej hvis jeg havde postet hånden revers, om I så ikke ville have foldet AA. Jeg er i hvert fald ret sikker på, at jeg ville.

18-10-2011 12:01 #2| 0

Jeg synes det er for tyndt at raise flop her, med så lidt equity - villain c-better alligevel et ret kordineret board. Derudover synes jeg din raise sizing er alt for stor, specielt i postion. 13-13.5 er vel std.

Turn nævner du selv er skidt at barrel videre på, hvilket jeg er enig i. Kan ikke rigtig lide at skyde videre på river, folk har bare en tendens til at call ligthere ned i blindbattle, og specielt når flushes misser

Tvivler på han ever folder AA-KK, fordi det ikke er umuligt for dig at valueshove ringere (AQ f.eks) derudover kan du selvfølgelig have bluffs.

Dog som nævnt ovenstående, synes jeg bare ikke der er nogen grund til at raise sådan et board, med nada equity. Det er ofte et board han giver op på, hvis han ikke enten har en made hand eller anden form for equity

Redigeret af n1co18 d. 18-10-2011 12:03
18-10-2011 15:45 #4| 0

Har ikke noget imod din linje, hvis altså de kort som, ses som scarecards eller du rammer. men turn og river er mindre farlige kort i mine øjne, og du ville ikke bette videre på turn med en openended så J bliver mere ubetydelig end som så. Jeg tror personligt sagtens jeg kunne finde et kald frem med AQ i det spot hvis jeg var villain.

18-10-2011 16:00 #5| 0
OP

@Nico
Jeg er lidt uenig mht floppet. Jeg forventer, at en gut som cbetter 74%, cbet/folder det her flop ret ofte.
Hænder som fx JT, J9, KT, K9, KJ, T9, A9, AT, AJ og AK har jo et oplagt cbet/fold spot.

Jeg er dog enig i en lavere sizing, simpelthen pga risk:reward-ratioen bliver bedre. Jeg sizede lidt større som kompensation for de større stacks.

Edit: Og selvom jeg rigtignok ikke har voldsomt god equity, så mener jeg sagtens, jeg kan underminere balance på NL100, når jeg ikke spiller særlig ofte med villain.

Redigeret af raskEn d. 18-10-2011 16:05
18-10-2011 16:30 #6| 0

Er også enig at BvB kalder folk bare lightere, så jeg fortrækker mere EQ. Ellers så synes jeg river completer en del str8s + 2pars. Spørgsmålet er som om du raiser disse draws ofte til at villian ved at du kan sidde med 9T eller han regner med du er på FD eller skummer for ofte i disse spots. Men tror selv jeg caller ned med Qx hvis jeg ikke selv shover ind over turn nogen gange netop pga det er BvB. Villian kan også have en del af de samme hænder, hans range er jo wide fra SB. Er ikke helt så glad for det med vores så slim EQ.

Når det så er sagt, hvorfor er turn 5 ikke nice for os? 97 completer, 87/76 giver flere outs, vi har stadig mulighed for at ramme på river og shove.

18-10-2011 17:57 #7| 0

Flopraise er vel ok, omend jeg foretrækker at holde min calling-range meeeeeget bred specielt i et blind battle IP.

Afhængig af, hvor ofte villain stikker turn vil jeg hellere sætte mit nakkedrag ind her og fyre 2nd barrel i billetten.

Som spillet på flop er jeg enig i, at vi bør checke bag på turn og evt. stikke river, hvis vi føler for det...

20-10-2011 02:15 #8| 0

Jeg floater floppet her mere end jeg raiser

20-10-2011 02:55 #9| 1

Villain tænker ved flopraise: Ok han har set eller flushdraw/air. I haz top pair. Call!

Turn: Heh, flushdrawet har endnu ikke ramt. Call!

River: Yes - missed flushdraw! Og det er jo BvB! CALL!

Imo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar