Hero ses som 24/20/3 3b 9
Villian ses som 27/23/4,5, stor sb/btn open. Cbet 75/60. raise cb 25%, wssd 42%, wts 19%
NL100
Seat 8 is the button
Seat 1: lucabrasi56 ( $214.13 USD )
Seat 3: Jotalanjota ( $175.73 USD )
Seat 5: Sturmo1 ( $124.29 USD )
Seat 8: filumm ( $46.15 USD )
Seat 9: Villian ( $160.36 USD )
Seat 10: Hero ( $100.00 USD )
Villian posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♥ T♣ ]
lucabrasi56 folds
Jotalanjota folds
Sturmo1 folds
filumm folds
Villian raises [$2.50 USD]
Hero calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 4♣, 9♣, Q♠ ] pot 6
Villian bets [$4.00 USD]
Hero calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 6♠ ] pot 14
Villian checks
Hero bets [$10.00 USD]
Villian raises [$32.00 USD]
Hero calls [$22.00 USD]
** Dealing River ** [ T♥ ] pot 78
Villian checks
Hero 61bag, villian dækker???
Kan vi VB top2? Eller får vi ikke så meget til at calle river? Kommentar til hele linien modtages gerne :)
NL100 bvb funky IR reg CR turn
Godt spillet. Nu satser jeg alle mine jetoner.
Selvfølgelig kan vi VB river. To FDs misser, så du har rigeligt potientielle bluffs - og så er det bvb, hvor folk typisk tyrer den endnu mere.
Du er nødt til at definere din range for, hvordan du kommer sådan her til river.
Hvis du eksempelvis er balanceret til det punkt, at du ikke altid (dvs. 85%+) shover sets eller to par på turn, er det større incitament til ikke at shove river.
Hvis du eksempelvis næsten altid shover turn med dine store made hands, bør du shove river nu, da din linje i såfald ikke rigtig giver mening.
Dog giver Villains linje imo heller ikke den store mening. For du lugter jo ret kraftigt af relativt svage hænder med showdownvalue, hvorfor det virker som et ret dårligt spot at trappe i. Derfor kunne jeg godt have en formodning om, at han måske har klonket et 2nd pair med sin K♠T♠ eller noget, og kan være typen der får talt sig selv ind i et call, fordi "hey, ville han ikke bare tjekke QJ bag her???".
Enig med hvad Fitty har skrevet, easy VB. Og lol @ "Nu satser jeg alle mine jetoner", skal love for man er kommet ind i live sjuft jargonen af at føre sig frem til DM ;-)
Hahahhahaha Walth, jeg sad også og grinte af. Nu satster jeg alle mine jetoner! Godt med god humør i tråden samtidig med at det er brugbar analyse!
Fordi jeg ikke fik lavet VB'et river :(, og sidder efterfølgende og tænker over om det ikke var et klart VB kontra, om Villian nogensinde har noget i spottet som kan kalde. Og så er det rart at få lidt ord på som Fitty og DDD beskriver.
Overvej at lade være med at satse alle dine jetoner og i stedet satse jetoner til en værdi af noget a la 14 dollars, hvis du er oppe imod en vildbasse i løbetid (ret vild er han vel, siden du caller hans turn-CR?)
@IstvaN
Ja eller også retard der laver et mærkeligt play. Hvis vi better 14 river er det vel for at lave induce og stacke af?
Så kan jeg bedre lide shove og lokke ham til at snakke sig ind i et kald.
Better du nogensinde 14 dollars med dine missede flushdraws istvan? Er med på vi altid får et call (eller næsten hvert fald), men omvendt skal vi kun have betaling 1/4 af gangene, hvis vi shover fremfor at bette 14-ish + vi formår at balancere vores range bedre.
Hvis vi better lavt for at induce, så skal han være virkelig, virkelig syg, da vi altid har showdownvalue når vi better 14$.
Shove er helt klart standard...
Han skal rigtignok kunne erklæres sindssyg i gerningsøjeblikket for at vi kan induce-bette lavt + hans ranges skal være indrettet sådan, at han har tilpas meget mere skum (der raiser lavt bet) end dårligere valuehænder (der caller shove). Det er sjældent, men jeg oplever det af og til.
Det er altid godt at overveje alternative betsizes, men jeg tror oftest villain enten c/c eller c/f mod $14. Han skal være pænt vild, før han lige check/shipper med så mange missede draws.
Lol @ Walth.