Hero har spillet 28/25/3,2 og åbner any2 vs achsoo i bvb, ved ikk om han ved det, men han gør sjællendt modstand.
Achsoo er tight nit 19/15/3,6 3b 4!
Kommentar til turn og generalt hvis i ellers har noget at sige?
NL100
Seat 4 is the button
Seat 1: achsooo ( $113.00 USD )
Seat 2: MoniaKicia ( $156.02 USD )
Seat 3: hike1 ( $463.60 USD )
Seat 4: Shogunnnn ( $100.34 USD )
Seat 5: Hero ( $171.90 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
achsooo posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to EMMA47 [ J♣ T♣ ]
MoniaKicia folds
hike1 folds
Shogunnnn folds
Hero raises [$2.50 USD]
achsooo calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ A♥, 2♣, 5♣ ] pot 6
Hero bets [$4.00 USD]
achsooo calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q♠ ] pot 14
Hero bets [$9.00 USD]
achsooo raises [$26.00 USD]
Hero ??
NL100 bvb vs tight nit
Jeg tror ikke han raiser turn for at folde til et skub. Tror jeg flatter turn, og skubber rester hvis jeg completer på riven.
Du får 17/62 = 27% direkte pot odds
Hurtig hovedregning siger, at du har cirka 25% for at ramme flush eller straight, så det er ufaaaatteligt få dollarz vi skal lokke ud af villain, når vi rammer.
Villain er sjældent ude i et bluffraise her, så 3bet er næppe fedt. Ergo call og ram
Hvis jeg var villain, så ville jeg snapfolde til et riverlead på en klør, hvis jeg sad med AA
Fair nok at du vil det raskEn, men det er de fleste regulars for ringe til :)
Rasken er også en kæmpe champ er bare kan soulreade folk hver gang. Hvis jeg var villain ville jeg også folde på en klør eller K hvis jeg havde topset. Men jeg ville kalde alle andre rivers da jeg så ville være foran.
@Nico
Hehe, det var mest for at få det sagt på en lidt provokerende måde. Jeg synes virkelig, der er mange, som laver den fejl, at de leader river, når de klonker i lignende spots som det her, hvilket teoretisk set er en forfærdelig fejl, fordi man ALDRIG kan have et bluff her, når man lige har bet/callet turn.
Hvis vi leader river, når vi klonker, så giver vi villain muligheden for at folde. Hvis vi derimod checker til ham, så valuebetter han formentlig alt det, som han valueraisede på turn. Oven i det, så vil villain helt sikkert prøve at repræsentere flushen, hvis skulle have et bluff som fx KJ eventuelt med K♣ eller andre gutters såsom 54s, 44 osv.
Han bluffer dog formentlig sjældent her så førstnævnte er selvfølgelig den vigtigste pointe.
@Rask
Villain er en nl 100 regular med nittet stats, så vi kan ikke gå udfra han er den store pokerwizzard. Jeg tror der er noget større chance for han betaler et river-udstik med set/2par, end han vælger at valeubette tyndt på så stort et scarecard.
Er faktisk enig med nico, dog har rasken gode pointer. NL100 checker de bare så mange hænder bag de bør VB.
Hvad er folk mest hub på når vi klonker river? CRAI eller VB udstik?
Caller turn. CRAI på alle rivers vi rammer.
Er risikoen ikke for stor for at tight nit checker en klør bagved? Jeg er enig med Nico her.
Jeg leader altså klør uanset, hvad rask siger - spørgsmålet er mere hvor meget.
CR en K.