Villain virker ok , siddet 5 min ved bordet uden at lave noget out of linie. Lige dobblet på river, hvor han fanger set m AA mod set i 4'er.
Konges spiller 19/17, men har villain ikke kunne bemærke på de 5 min.
Er det weak kun at calle fra Sb?
Hvilket hænder kan jeg sætte ham på efter hans call af mit 3 bet på draw heavy board?
Stor turn beslutning, da jeg jo rammer perfekt. Taber kun til AK, K9.
#Game No : 6687810180
***** Hand History for Game 6687810180 *****
$100 USD NL Texas Holdem - Monday, January 14, 14:54:55 ET 2008
Table Table 126848 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: UTGse ( $211.28 USD )
Seat 6: konges ( $115.53 USD )
Seat 4: hdkeisk ( $155.49 USD )
Seat 5: mushoku ( $133.96 USD )
Seat 1: extremeric ( $95.18 USD )
Seat 3: LeBigBabou ( $0 USD )
konges posts small blind [$0.50 USD].
extremeric posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to konges 9♣ 9♦
UTGse raises [$4 USD]
hdkeisk folds
mushoku folds
konges calls [$3.50 USD]
extremeric folds
** Dealing Flop ** T♠, 8♠, J♥
konges checks
UTGse bets [$7 USD]
konges raises [$21 USD]
UTGse calls [$14 USD]
** Dealing Turn ** Q♥
konges checks
UTGse bets [$90 USD]
NL100 call 100 BB på turn m 3 nuts
Ind med skillingerne. Du er rigtig fint inde mod hans range, der vel er en række kombodraws, set, to par og strittelars.
PF call mod ukendt villain i starten af en ny session synes jeg er ganske ok.
Jeg er ikke super begejstret for at bygge potten stor via CR på flop. Dit draw er ikke super godt grundet få sikre outs (3 outs).
Der er ikke så gode muligheder for at få betaling hvis du rammer, da mange kort dræber efterfølgende action eller villan rammer en bedre hånd.
Jeg foretrækker at leade flop og turn i stedet.
Men hvad gør vi så på turn efter den valgte linie? inv 21 og skal calle 90
@konges
Jeg byder 18 igen på turn. Til et raise AI fra villain skal jeg calle ca. 85 i en pot på 125, og jeg mener at så skal hånden foldes og i så fald får villain kredit for sin AK hånd.
Kan ikke rigtig se Villain skulle have AK med det flop-play. Det skulle da lige være A♠K♠.
Edit: Jeg raiser i øvrigt en tand mere på floppet.
Ja kan jeg godt se bagefter at den skulle have heddet 24-27 stykker.
Men han betalte mit raise med gut shot AKo og blev jo fint betalt af da jeg callede og gik brok :( flad når jeg 5 min forinden lige var belvet kneppet for fuldt buyin med KK vs Ako
du har ikke nuts... tror jeg vil betale her...
men ja du sku helt klart bette floppet hårdere som analpirat skriver.
@OP
Villain spiller umiddelbart top 2 og alle sets på denne måde. Sikkert også AA.
Jeg er i øvrigt med på raise-floppet mere-holdet.
Minimum 25 skal den hedde.
Turn er altså en no-brainer.
Bare super at han så havde AKo, men tænkte nok, det var en nobrainer. Men med swing kommer usikkerheden...
Jaja.
Swings stinker. Mange gange bliver de desuden værre end nødvendigt, fordi man enten begynder at spewe for hårdt(enhver påstand om at jeg har haft denne tendens må afvises som det rene vanvid) eller begynder at miste nosser til at extracte den sidste value.
Enig, swing er det ikke alene. Har callede for light og tiltet mindst 2 buy in væk. Dog synes jeg frekvensen af disse monster vs monster setups har været lige voldsomme nok...
@alle
Det lader til at jeg står alene med synspunktet om at leade floppet. Det kunne jo nok tyde på at det ikke er det bedste play i denne situation, men er der ikke en eller anden som kan komme med argumentation for hvorfor CR er at foretrække her?
Jeg synes stadig vores hånd er sårbar og jeg kan ikke se hvorfor vi ønsker at bygge potten. Er der tale om en standard villain (vi ved ikke andet på det givne tidspunkt og han sidder UTG) er der stor sandsynlighed for at villain stadig sidder med overkort og sikkert også har nogle draws, så CR på flop vil ikke give så mange folds. Derfor mener jeg ikke dette move er godt såfremt det skal fungere som et semi-bluff.
Det kunne være fedt med en god beskrivelse af hvorfor vi skal CR i dette spot.