Tæt på hver gang hænder som den nedenfor udspiller sig, bliver jeg i tvivl om hvilken linje, der mon er mest hensigtsmæssig, så det håber jeg, jeg kan få slået fast med syvtommersøn i denne tråd.
Villain virker til at være fornuftig. Jeg har ham til at spille 21/19/inf over 50 hænder, men jeg har indtil videre ikke clashet med ham overhovedet. Vi har - ubevidst - bare ladet hinanden være. Jeg har åbnet mere end min fair share, men jeg ved ikke, om han har bidt mærke i det. Derudover har jeg, ligesom ham, ikke været out of line overhovedet.
Jeg føler lidt, at jeg skal vælge mellem pest og kolera, når en linje og plan for hele hånden skal findes. Der kan falde et hav af dårlige turnkort (J, 9, 8, K, alle ♥), som kan ødelægge hånden for mig. Samtidig vil jeg dog ikke være glad for at 3bette og komme ind på floppet mod en forholdsvis sane modstander. Et fold virker derudover virkelig weakt.
Hans value-range på floppet består nærmest kun af AQ, QJ og 99 imo. Hans semibluffing-range er imidlertid en kende større og består vel "bare" af stærke (combo)draws.
Hvad gør PN i sådanne spots mod en udmærket villain?
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed)
saw flop
Hero (SB) ($99)
BB ($115.35)
UTG ($104.95)
MP ($70.75)
Button ($66.95)
Preflop: Hero is SB with K♦, Q♣
[color=#666666]3 folds, [color=#CC3333]Hero bets $3, BB calls $2.50
Flop: ($7) Q♥, 4♠, 9♥ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $5.35, [color=#CC3333]BB raises $15, [color=#CC3333]Hero ???,
NL100 - Cbet raises på wet flop w/ TPTK OOP
Jeg flatter og ser at farven ikke compl. Den er sikkert en pæn del af hans range og med ingen hjerter selv såå...
Hvis blank turn så c/f eller c/raiser jeg nok AI afhængigt af hvor stor en spasmager han er. (hvis ham her har uendelig AF så må de ind på en blank turn)
Alternativt er det vel ikke en dødssynd at få dem ind på floppet, prob er bare det definerer lidt din hånd synes jeg.
First of all. Vi har med en ok frisk spiller at gøre. Han er samtidig ret så aggro - ergo raiser han nok mange draws her. Jeg caller, og caller helt sikker også en non♥ turn, mens river bliver lidt flip a coin aments.
Fine. Tak for svar. Jeg kan godt se idéen med at gå i callish-mode. Man må også formode, at villain ikke alt for tit fyrer videre på turn med et draw.
På Nl100 vil jeg sige det skal baseres meget på typen af modstander. Ngole flatter stort set altid deres FD's i position mens andre semibluffer. En 21/19 gut vil sandsynligvis have en del semidraws i blandt. Han bør derimod aldrig have QJo i hans range her, det ville være frygteligt spillet..
Mjeh, som sagt.. hvis det er første gang han er ude at raise dig i position på sådan et board, så har jeg det fint med at calle raiset og se turn an og folde til heat. Men betsizing/timing vil også have indflydelse på min beslutning, så svært at sige hvad du skal gøre generelt. Mod nogle modstandere er dette auto 3-bet/call and CR på none heart, mens det mod andre næsten er fold til raiset.