Villain spiller 23/19/9 (vpippfr3b) og vindende NL100 reg. Har ikke nogle specifikke reads og hvis I mangler nogle stats til at afgøre action, så spørg endelig.
Jeg vælger at tjekke river med en plan om CR. Jeg kan ikke se mange hænder, udover Kx, som han kan kalde 3 streets med. Samtidig antager jeg, at han bør valuebette river med KJ+. Ligeledes må det åbne hans muligheder for at skyde med missed draws og floats.
Bør vores plan være CR eller C/C i spottet og hvorfor? Er min plan om at tjekke river superior ift. betbetbet?
$0.50/$1 No Limit Holdem
6 Players
Stacks:
UTG $103 103bb
HERO (UTG+1) $101 101bb
CO $99.68 100bb
BTN $91.71 92bb
SB $282.71 283bb
BB $223.82 224bb
Pre-Flop: ($1.50, 6 players) HERO is UTG+1 T♠ T♦
1 fold, HERO raises to $3, 1 fold, BTN calls $3, 2 folds
Flop: T♣ K♥ K♣ ($7.50, 2 players)
HERO bets $5.50, BTN calls $5.50
Turn: 4♠ ($18.50, 2 players)
HERO bets $13, BTN calls $13
River: 3♥ ($44.50, 2 players)
HERO checks
Final Pot: $44.50
NL100 CR riverplan
"Bør vores plan være CR eller C/C"
Med C/C mener du så check-call ? Det kan man da aldrig gøre her, det er kun KK der slår dig jo...
Synes din plan om at check-raise riveren er super god.
Dog lidt farligt hvis han checker bag med lave pp's, som han måske gerne havde callet en 3-barrel med. Han vil vel kun ud og valuebette Kx tænker jeg (og 33 og 44 self, men dem har han sjældent)? Self er det også et udmærket bluff-spot for ham, med missed flush draws osv. som du selv er inde på.
Men kunne egentlig godt forestille mig han ville calle en 3-barrel med 66, 77 og 88, som han ellers selvfølgelig checker bag her.
Jeg synes også det ligner et super standard c/r. Better du kan han tyre Tx, JJ og QQ. Tx blocker du, pre udelukker QQ måske 80% af gangene og JJ 30%ish. Kx better nok hver gang, så der får du value hvad enten du better eller checker. Så ved at checke får du, imo, mere value, da du giver ham chancen for at bette missed draws.
Det er et lidt akavet spot at check-raise river. Ofte er den slags nærmere foranlediget af et board-runout der ændrer hænders relative værdi undervejs.
..Endvidere er det ikke specielt oplagt, at hans draws ikke har nogen showdown value, og det er heller ikke specielt oplagt, at han tror du har en snedig plan om at check-raise dine flop/turn bluffs på en totalt airball river.
Jeg kan godt lide det. Vi blocker for hans oplagte hænder med showdown value (Tx), han kommer (typisk) til river med alle sine Kx sådan her, og han kan have dobbelt floatede draws. Ydermere beskytter vi den svagere del af vores flop-turn valuerange => vi får det lidt nemmere med QQ/JJ/AT hvis vi medtager TT i vores river check range (såfremt han selvf bider mærke i hvad det gør ved vores range).
Asger_b skrev:
Det er et lidt akavet spot at check-raise river. Ofte er den slags nærmere foranlediget af et board-runout der ændrer hænders relative værdi undervejs.
..Endvidere er det ikke specielt oplagt, at hans draws ikke har nogen showdown value, og det er heller ikke specielt oplagt, at han tror du har en snedig plan om at check-raise dine flop/turn bluffs på en totalt airball river.
Det er muligvis ikke oplagt, men de draws han har med sd-value er jo heller ikke handsker han, umiddelbart, kalder river. Ved vi at han er en stor tyr eller absurd passiv, synes jeg et bet er fint. Men som udgangspunkt tror jeg ikke, at der bliver kaldt med Ax-missed draws her.
Jeg kan godt lide idéen i teorien, men synes for ofte, der bliver checket bag af villain.
Hvis jeg læser HH korrekt, så har villain på river ca. 70$ bag og der ligger 44 i potten. Medgivet, dette passer godt ind i et X/R scenarie, men et lille inducer/vbet tror jeg kan have højere succesrate. Oftest betaler villain bare med sine SD-hænder, som han alligevel havde checket bag => flere $ og tror næsten, der er ligeså stor chance for, at han raiser dit lille udstik med sine missede draws, da du lidt selv kommer til at ligne et missed draw ved at forsøge at tage den med et lille udstik + du også repper et blockbet, der folder til et reraise.
Jeg synes dette scenarie efterlader villain i et mere "gættende" spot. Obv. vil det hjælpe med nogle reads på, om villain "er i stand til" at shippe stakittet med luft eller noget KQ-ish
Hvad synes PN om det?
Borge
Hvor lavt et bet tænker du? Jeg er lidt bange for, at han bare vil kalde Kx af og til, fordi vi ikke kan kalde meget til et raise og han ikke vil valueowne sig selv og at han bare folder og giver op med sine draws.
Hvad synes folk om c/c turn med plan om c/r river? For at holde hans AQ/AJ/QJ og andre floats inde, som han sandsynligvis stabber oftere med when-checked-to turn frem for dobbeltfloat? Det gør vel også vores range mere polariseret i et sådant spot fremadrettet, når vi tjekker turn.
Ligeledes better han alle sine Kx, måske Tx, draws og floats hvis vi tjekker turn og han kan skyde river for både value og det meste air, da vores range ser weak ud og vi måske oftest ligner Tx eller værre?
chrrrist skrev:
Borge
Hvor lavt et bet tænker du? Jeg er lidt bange for, at han bare vil kalde Kx af og til, fordi vi ikke kan kalde meget til et raise og han ikke vil valueowne sig selv og at han bare folder og giver op med sine draws.
Hvad synes folk om c/c turn med plan om c/r river? For at holde hans AQ/AJ/QJ og andre floats inde, som han sandsynligvis stabber oftere med when-checked-to turn frem for dobbeltfloat? Det gør vel også vores range mere polariseret i et sådant spot fremadrettet, når vi tjekker turn.
Ligeledes better han alle sine Kx, måske Tx, draws og floats hvis vi tjekker turn og han kan skyde river for både value og det meste air, da vores range ser weak ud og vi måske oftest ligner Tx eller værre?
Du er vel, i teorien, lige polariseret om du c/C eller better turn, så længe du gør den givne handling med de samme handsker. Jeg vil personligt helst bette turn, da det også giver os chancen, rent balancemæssigt, at gøre det samme i bluffs. Jeg vil helst ikke skulle ud i at c/C, c/R mine bluffs, bare for at skulle spille balanceret.
Aubrey
Det er på ingen måder "bare for at skulle spille balanceret". Det gør jeg, som du selv antyder uanset.
Det er for at åbne op for hans range af floats og draws, der kan stabbe, når han alligevel valuebetter sine Kx.
Jeg ser masser af hænder uden showdown value: QJ alle FD's. Desuden vil mange villains også kune floate/drawe her med AQ/AJ ish hænder. Og nej, AQ har ingen showdown value da Hero oftest checker alle pp's samt Tx på river.
Ligner ret std bet her, han checker for ofte bag, til cr er profitabelt. Det er kun hvis du ved at et check for ham, er som en rød klud foran en tyr. Og hvis vi går efter c/r, får han for ofte mulighed for at bette halv pot, og folde til raise, hvor når vi selv stanger ud, kan vi diktere at han skal betale tættere på fuld pot
@pow
"Han checker for ofte bag"
Hvilke hænder checker han bag? Hvordan ser hans samlede range ud iflg dig? Ps. der er sgu ingen NL100 regs der kan finde ud af at B/F KJ her. De har trips for faen' :)
walth skrev:
Ps. der er sgu ingen NL100 regs der kan finde ud af at B/F KJ her. De har trips for faen' :)
Ja og hvis de kunne så skulle vi nok fortælle dem at det må de ikke :-)
Jeg synes ikke det er sandsynligt, at villain har specielt mange non-made draws - herunder specielt QJ og random flushdraws, der ikke er til nuts.
Og jeg vil stadig fastholde, at det er bedre at bluffe sine egne missed draws (der har mindre sd value end villains draws), end at prøve at få et cr ind med den range.
Mht beskyttele af AA, QQ, JJ, AT, så beskytter de vel sig selv, i den forstand at man 'bare' kan c/c dem på river med en ok frekvens.
Forventer I, at villain har andre draws end AQ/AJ/QJ i ♣ i sin turncall-range?
Der er vel heller ikke nogen deciderede floats i hans range for at komme til river - A4♣ måske.
Er jeg helt galt på den med ovenstående?
Jeg har svært ved at se villain bette mere end de få nævnte floats/missede draws og QQ/JJ (som er dårligere end trips) ud fra en beskrivelse som en vindende reg, og ud fra min erfaring, så bliver disse oftest checket bag samt alt dårligere.
Derfor better jeg - de bedste trips raiser alligevel og fra nogles vedkommende alle trips
Min sizing svinger, men mellem 1/4 & Shove - selvfølgelig som std oftest i området 1/2 - 2/3 PS, men med en villain jeg forventer oftest sidder med enten en SD-value hånd, trips eller et missed draw, så synes jeg et lavt bet (hvis sådanne er i dit spil) er at foretrække. Jeg tror de fleste villains vil synes det er fesent kun at få 15 ind på river med trips.
EDIT: Hvor stor en sample har du på villain. Hans stacksize indikerer da ikke ligefrem chæf