NL100: CRed nut FD vs blank turn

#1| 0

Villain er en velspillende gut, der har været regular på ongame NL100 i længere tid.
Han spiller 24/20/3.9 over 1,1k hænder
Han cbetter 63%

Han ser vel HERO som nogenlunde det samme (måske lidt løsere) og med en høj squeeze- og 3betfrekvens.

Tommys78 er en fisk.

Seat 3: Tommys78 ( $112.85 USD )
Seat 4: HERO ( $104.15 USD )
Seat 8: OMGNO ( $107.75 USD )
Seat 9: oanik27 ( $181.50 USD )
Seat 10: BrklynWiz ( $162.00 USD )
Tommys78 posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 4 A ]
OMGNO folds
oanik27 folds
BrklynWiz raises [$3.00 USD]
Tommys78 calls [$2.50 USD]
HERO calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ T, 2, 8 ] POT: 9$
Tommys78 checks
HERO checks
BrklynWiz bets [$7.00 USD]
Tommys78 folds
HERO raises [$21.00 USD]
BrklynWiz calls [$14.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2 ] POT: 51$
HERO?

Effektive stacks: 80$

Bonus spørgsmål:
Forestil jer samme scenarie, hvor donken i SB folder. Potten på floppet er 6,5$, villain cbetter 5$, HERO check/raiser til 15$, villain betaler.
Boardteksturen er den samme som ovenstående, men potten er nu 36,5$ og effektive stacks på 82$ (100$ fra start)

20-08-2010 20:42 #2| 0

check/re-eval* imo. Hvis han er som de fleste andre nl100 spillere så nægter han at folde noget som helst her fordi du "aldrig kan have 22" og dermed kun repper 88, T8 og så det du rent faktisk har - altså et draw.

Jeg tror btw at jeg bedre kan lide 3bet eller fold preflop. Du dominerer ikke skidemeget af fiskens range og du skal spille OOP mod en "velspillende gut", så dine chancer for at tage potten ned unimproved er ikke specielt gode, og equity wise klarer A4s sig heller ikke vildt godt OOP mod BTNs range(du flipper mod top45%)

*og med re-eval mener jeg fold næsten altid.

En edit mere:

Jeg er egentlig heller ikke specielt vild med flopspillet, og kan nok bedre lide at leade. Chancen for at BTN raiser dig med luft-ish er ret lille fordi din leading-range nok bliver opfattet som en range der aldrig bet/folder og han har stadig fisken bag sig, så jeg forventer at han spiller rimelig ærlig poker mod et lead og for det meste bare folder. Derudover folder fisken tonsvis af hænder fordi han har så meget junk i sin range, og skulle han calle, får du ham headsup IP med to streets og fin equity mod hans range. Det giver dig mulighed for at barrelle en hel masse turn og riverkort som fisken vil opfatte som farlige, selvom de er ret blanke i forhold til din range og derved samle potten op unimproved.
Caller reggen og folder fisken, så kan du stadig barrelle ham af en del af hans et par hænder alt afhængigt af hvad der falder på turn og river.

Så alt i alt synes jeg kombinationen af flat pre og check flop er lidt uheldig, og illustrerer meget godt hvorfor du skal gøre noget andet end at flatte pre.

20-08-2010 20:53 #3| 0

Jeg følger lige med på sidelinjen. Godt spot at få diskuteret når man møder det så relativt ofte.

Dog er jeg uforstående over hvorfor du kalder det en blank turn. Det er vel noget nær det værste turn kort i decket:

- For din valuerange du prøver at repppe counterfeiter den T8 vs overpairs og den fjerner 33% af dine set combis.

- For din aktuelle hånd mister du 1 out mod alle non overpairs, og er drawing dead mod hans sets (der dog nok ikke er så stor en del af hans range).

20-08-2010 21:00 #4| 0

Jeg kan bedre lide at leade floppet. Bl.a. pga. det spot vi står i nu.

Nu er jeg også på cf-vognen (i teorien). Langt de fleste villains tænker, som Kirk skriver. I praksis betcaller jeg nok alt for ofte, mens jeg bilder mig ind, at det er godt for metagame, og at det er derfor jeg altid får så god betaling på mine made hands.

20-08-2010 21:08 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Det er bestemt ikke en blank turn. Det er, som djowgern er inde på, muligvis den dårligste turn for vores range i dækket. Som spillet må check-fold være det optimale, men jeg foretrækker at leade floppet især når den er 3 vejs. Tror du vinder hånden langt oftere ved at leade.

20-08-2010 22:31 #6| 0

donk flop er std i min bog. Det gør jeg i øvrigt også med sets tit.

21-08-2010 00:53 #7| 0
OP

Det er en blank turn i den forstand, at draws misser og made hands forbliver solide hænder, men måske en uheldig formulering. Jeg kunne ikke lige overskue en overskrift, som også skulle være kort :D.

Lead/3b AI er fint og kan nemt balanceres i det her spot.

Dog er det lidt uheldig at få klemt fisken ude sådan her;
DONK checks
HERO bets
BrklynWiz raises
DONK folds

Hvorimod en ønskværdig situation er;
DONK checks
HERO checks
BrklynWiz bets
DONK calls
HERO raises

Nu får vi lavet en postflopskvis på reggen og har en god mulighed for at spille med fisken, hvis ikke vi bare skulle samle en fin pot op ved at begge folder.

Q1) Hvis turn dropper: 3, så er det vel et nemt bet/call?

Q2) Vi har A6 i samme spot og turn er 3. HERO?

Q3) Hvad siger i til bonusspørgsmålet (postet i OP)? HU pot mod reggen, hvor fisken folder preflop.
Kør den meget gerne igennem med 3 som turn i stedet også med hhv. As4s/As6s

Altså: Hvor er grænsen?
Hvilke rivers skubber vi, hvis vi bliver callet?

23-08-2010 15:05 #8| 0
OP

bump for nye spørgsmål

23-08-2010 15:20 #9| 0

Kirk > Synes du et 3-bet OOP med A4s er godt move mod en dygtig villain?

Rask >

Q1) Bet/call er imo ikke vildt godt, selvom vi samler noget mere equity op. Hvilke hænder tror du han c-bet/caller med på floppet, som giver op på en 3? OG generelt har vi vel ikke vildt meget lyst til at komme ind på sådan en turn? Tvivler på vi har meget mere end 33%. Hellere check-calle (afhængigt af betsize) - hvilket jeg nok også gør med de mindre gode made hands i min range og enkelte gange de fulde huse.

Q2)
check og evaluer action.

Q3)
Synes ikke det gør den store forskel, hvorvidt donken er med eller ej. Mon ikke villain c-better ligeså meget med donken i potten.

Generelt er jeg ikke vild med at spille store pots OOP med drawy / svage hænder på et board, hvor vi ikke har megen FE.

23-08-2010 16:10 #10| 0

Nu ved ikke, hvor god han er, når du siger "velspillende", men hvis han er en af de der standard level 1 thinkers på ongame, tror jeg også sagtens, at du kunne slippe afsted med at C/R turn. Han vil tænke noget alá "okay han checker nu, jeg skal beskytte mod et draw". Og når du så C/R tænker han "shiiit han ville aldrig spille et draw sådan her, jeg er crushed". Tror ikke han vil tænke over sine odds. Anyway. Der er sikkert nogle, som vil mene, at argumentet er søgt, men mod de rigtige typer kan det godt gøres.

23-08-2010 19:54 #11| 0

Om fisken er med eller ej, gør faktisk ikke det store for spottet, ud over at vi bør få en tand mere credit, når vi cr.

Anyway, hvad du gør her, hænger 100% sammen med hvordan han ser dig/han tror du tror han ser dig. Hvis han forventer du bluffer flop og turn, men aldrig river=3 barrels ftw. Hvis han forventer du cr for meget, og begynder at slowplaye stærke hænder, skal vi nok bare opgive på turn, selvom jeg hader det med så god equity. Hvis han justerer til dine cr, v at calle marginalt, vil jeg gå efter 3 barrels, da han formentlig folder en god % af den range, til 3 skud...

24-08-2010 10:36 #12| 0
OP

Grunden til jeg gerne ville have situationen med uden fisken var sådan set bare pga PSR (og fordi det er det standardscenarie, man oplever oftest): Der er mere rum til at bet/folde og sandynligvis større FE ved at bette turn og skubbe river.

MEN hvis vi rent faktisk overvejer c/f turn selv når vi samler en gutter op på turn, så er det da en elendig option at CR floppet. Så skal vi til at kigge efter alternative linjer

Hvis potten er 3-vejs som ved den originale post, så kan vi fint leade alle hænder, vi vil fortsætte med, eftersom IRs cbet-frekevens må være nedsat markant, når vi er 3-vejs på et semiwet board.

Når potten derimod er HU, så er jeg personligt ikke så vild med lead, selvom det kan fungere, men man kan også overveje c/c. Problemet derved er obv. at så bliver vi også nødt til at gøre det med nutty hænder som sets og to par.

Nogle kommentarer hertil?
Preferencer i valget af linje? Noget der absolut skal udelukkes?

24-08-2010 13:40 #13| 0

Enig med raskEn i at det er ret oplagt at check-raise floppet pga relativ position (både med sets og draws).

Jeg better nok bare 20 på turn med planen om at shove en del rivers.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar