Villian spiller 16/3/5 over 100 hænder.. Han tager sin tid til at calle flopbettet, men instantshover turn.
Std laydown?
Mit pf raise er desværre et misclick, så behøver ikke nogle kommentarer til det...
** Game ID 1017332842 starting - 2008-07-16 21:29:51
** Fruit Corner [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- TENERIFE-KEN sitting in seat 1 with $124.29
- Sugeren sitting in seat 2 with $110.64
- PeanutBawz sitting in seat 4 with $61.06
- VonKnecht sitting in seat 5 with $120.20 [Dealer]
- SvenSvin sitting in seat 6 with $111.16
SvenSvin posted the small blind - $0.50
TENERIFE-KEN posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: Q of ♥, Q of ♠
Sugeren folded
PeanutBawz called - $1.00
VonKnecht raised - $4.00
SvenSvin raised - $7.00
TENERIFE-KEN folded
PeanutBawz folded
VonKnecht called - $7.00
** Dealing the flop: 10 of ♥, 5 of ♦, 6 of ♥
SvenSvin bet - $10.00
VonKnecht called - $10.00
** Dealing the turn: 3 of ♦
SvenSvin bet - $17.00
VonKnecht went all-in - $103.20
NL100. De bitches...
Smidt potsizes på hvert street, så er det lidt nemmere at vurdere om du better tilstrækkeligt.
Ja preflop er hva det er - uheldigt.
Så vidt jeg kan regne ud, så er potten $15.5 på floppet. Her better jeg mere. Omkring $13-14 kan jeg bedre lide, fordi floppet er meget drawheavy, og vi bliver nødt til at få villain til at betale den rigtige pris, hvis han er på et draw (AK/AQ♥).
På turn er det fint at lave en 2nd barrel. 3♦ rammer ca ingen af villains hænder, så afsted med et ordentligt bet. Igen better du imo for lidt. Potten er 35, så jeg siger minimum 25.
Villain raiser kun 3% af hænderne preflop. Ifølge Pokerstove er det: 99+,AK♥, men jeg vil nu også give AQ♥ en fair chance. Tror næppe vi ser et rent bluff her.
Vi slår: 99, JJ, AK♥, AQ♥ (12+12+2+2 = 28 kombinationer)
Vi taber: TT, AA, KK (12+12+12 = 36 kombinationer)
(Ret mig lige hvis de kombinationer kun skal være det halve)
28/36 = 0,78
Vi bliver tilbudt odds 77:147 = 0,52
Dvs. vi har større chance for at vinde end de potodds vi får givet. Dermed giver situationen giver et +EV call.
Rettelser modtages :)
My 50 cent.
\Razga
Jeg ser ikke en så passiv Villain som ham her spille sit draw så offensivt fra turn, så A♥K♥ er jeg ikke helt enig i. A♥Q♥ er ikke en mulighed, da vi sidder med Q♥.
Preflop er virkelig uheldigt, da missclicket giver Villain odds til calls med 55, 66 og endda 33, selvom han næppe kommer til turn med den holding.
Jeg ved godt, det er MEGET snævert, men jeg har nu engang Villain på AA/KK eller et set, muligvis A♥K♥. Af de options slår vi kun A♥K♥. Hvis Villain er på et set eller AA/KK, giver det også mening at han lige skal tænke et stykke tid på floppet, om han har lyst til at give et billigt kort mere.
Jeg ser det som et relativt easy fold, Villains stats taget i betragtning.
@tskovs - hvordan kan en villain med en AF på 5 være passiv? Vi er enige om, at han er passiv pre-flop, men det er en anden sag.
@fakeflush
Hov, my bad. Har vist fået læst forkert et sted.
Med AF 5, må vi nok indse at AT-JT, evt med ♦-trækket, er en mulighed. Jeg mener nu stadig, vi nok er beat her - flopcall, turnRRAI er noget rigtigt snavs.
På den anden side er Villain lidt af en donk, og med 16/3, kan man godt mistænke, at en s000ted AT-JT ser ud som en monster for ham. Samtidig betyder det også, at han nok ikke rigtigt har nogen idé om, hvorvidt han har odds til at setmine, hvilket gør settet fra floppet til en lidt mindre dominerende mulighed.
Jeg havde dog stadig lagt den. Der er langt bedre muligheder for at picke et godt spot mod en så donket Villain.
Fold... Ser mange donks spille KK og AA sådan.... Tror også det er en af de hænder villain har...
Mit gæt = KK
@Razga
Jeg forstår ikke hvad det er for en matematisk opstilling du har lavet?
Hvordan kommer du frem til at vores equity er 28 ud af 36?
Der er ud fra dine beregninger 28 kombinationer vi slår og 36 kombinationer vi taber til. Dette giver os, ifølge din logik, en vinderchance på 28/64.
Men da dette ikke er river og alle hænder stadigvæk har equity i form af mere eller mindre stort drawingpotential kan man ikke still det sådan op.
I stedet skal man udregne vores equity imod hver enkelt kombination, lægge disse sammen og derved få vores samlede equity.
I din opstillede range er der: AA/KK/JJ/TT/99 og AK♥ og AQ♥. Dette giver i alt 31 kombinationer, da AQ♥ vist kun er mulig på AP eftersom HERO har Q♥
Equity mod(Vi har 2 outs mod alle disse) AA/KK/TT= 4,5%-ish. Der er i alt 18 kombinationer af disse hænder. Det vil sige i 18/ 32 har vi 4,5% equity=2,5% equity.
Equity mod AK♥= 68%-ish. Der er en kombination af denne. I 1/32 har vi 68% equity=2,1% equity.
Equity mod JJ og 99= 94,5% equity. I 12/32 har vi 94,5% equity=35.4% equity.
Dvs vores equity er på i alt 35,4+ 2,1% + 2,5=40%.
Derefter skal man sammenholde dette tal med vores pot odds. Der lyder på 77/124,5= 0,34.
Altså klart et +ev call i forhold til den opstillede range. Problemet er at et præmissen for konklusionen er uholdbar. Vi henter LANGT størstedelen af vores equity via en del af villain range(JJ/99) som det er YDERST tvivlsomt han spiller sådan. Han vil fra tid til anden spille disse hænder samt et par semibluffs således, men faktum er at TT/KK/AA er meget sandsynlig mod denne villain, og da vores equity kun er 2,5% mod denne range skal og vi skal hente 31% equity andetsteds via semibluffs, bluffs eller andet gøgl, som eksempelvis tp der ikke er taget med i rangen.
Oven i det kommer at villain sagtens kan have andre sets end TTT.
Den matematiske konklusion om at calle er ifølge min overbevisning baseret på fejlagtige tal og vi bør derfor folde.
Jeg mener at flop og turn skulle have været bettet lidt hårdere.
I dette spot ligner det ret meget et fold imo. Villain kan sagtens have et set eller AA/KK. Hvis han har JJ, AT eller et draw synes det mere sandsynligt at de havde hørt fra ham på floppet.
Der er naturligvis en chance for at dit meget lave turnbet har induceret et bluff, men jeg tror ikke at det ses så ofte at det er stakken værd.
@ Løp
"Derefter skal man sammenholde dette tal med vores pot odds. Der lyder på 77/124,5= 0,34."
Pot odds er 77:146,5, hvilket godt giver de 0,34, hvis man beregner: 77/223,5=0,34
Men man kan vel ikke bare sammenligne equity og pot odds.
Hvis vi kalder, vinder vi Eq*(146,5+77) og taber (1-Eq)*77, hvilket giver følgende Ev-beregning, hvor Equity=Eq
0<= Ev
0<= Eq*(146,5+77) - (1-Eq)*77,
0,25<=Eq
Altså er det nok at have en equity på mere end 25% for at et kald er profitabelt...kan det ikke passe, at du har "glemt", at vi vinder vores egne penge tilbage? ...eller er det mig der er forkert på den :o)
Ellers meget enig i, at især 99 er meget usandsynlig, hvorfor man ikke bare kan lave denne betragtning...
KAS
Hejsa,
Har spillet meget mod villian...
Du skal ikke lægge så meget i det at han tager sin tid på floppet, da han multitabler mange borde og fint kan være igang med en stor pot på et andet bord.
Derudover er han reg og vindende spiller på Lads som spiller rigtig meget.
Mine stats på ham over 4449 hænder hedder 16/6/7.
Han er en passiv fætter preflop med giver den max pedal postflop, specielt er hans AF på turn absurd high på 13 !!!
Personligt ville jeg snapcalle denne her mod denne villian, vs ukendt ville jeg drysse..... en AF på 13 på turn er absurd high... Oftest vil han med mindre i har historie (virker ikke sådan når du kun har 100 hænder på ham) repoppe AA/KK preflop, så jeg sættet ham på JJ, 1010, A10, A♥ K♥.
ENESTE problem i hånden som spiller er PF clicket da det ikke udelukker 55 og 66 (vs normal reraise PF caller ham her ikke med low pairs OOP)
Men igen vs denne villian snapcaller jeg under normalle omstændigheder.
Hilsen
Sugeren