Hero er ny for _Trebuchet da Hero har skiftet navn, så Hero ses som 21/17/3 3b5 over 120 hænder som er spillet ved bordet.
_Trebuchet ses som 24/19/4 3b 9, fold23b 89%, wsd 26%, wssd 59%, agg freq 44/38/35, fold2cb 45%, fold2cb turn 50% over 1400 hænder og er tabende i Heros tracker.
JamesWelz spiller 25/18/3 fold23b 60%.
Hvilken range checkcaller PN med her, og hvilken range kommer _Trebuchet til river med? Når han caller et squize hælder jeg mest til 99-JJ. AA-QQ er nok udelukket med hans høje 3b%. Måske enkelte gange er AK med i hans flatting range vs JamesWelz utg range. Ydermere forventer jeg at han spiller sine draws + sets aggro på floppet med hans høje agg freq på flop eller er det forkert at antage?
NL100
Seat 1 is the button
Seat 1: udri ( $33.95 USD )
Seat 2: Hero ( $266.85 USD )
Seat 3: .:llIllI:. ( $23.00 USD )
Seat 4: JamesWelz ( $163.54 USD )
Seat 5: _Trebuchet ( $168.95 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
.:llIllI:. posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ X X ]
JamesWelz raises [$3.00 USD]
_Trebuchet calls [$3.00 USD]
udri folds
Hero raises [$13.50 USD]
.:llIllI:. folds
JamesWelz folds
_Trebuchet calls [$11.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♣, 5♠, Q♣ ] pot 32
Hero bets [$18.00 USD]
_Trebuchet calls [$18.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 8♠ ] pot 68
Hero bets [$36.00 USD]
_Trebuchet calls [$36.00 USD]
** Dealing River ** [ 9♦ ] pot 140
Hero checks
_Trebuchet bets [$100.95 USD]
Hero?
NL100 deep
Jeg tror, at hans calling range pre er bredere end du skriver og stats indikerer pga dybe stacks + position, og så hader folk at blive squeezet. Han kan have alle par, suitede connectors, gode broadways osv.
Med den givne info tror jeg ikke, at jeg som standard har en check-calling range her, da jeg nok bare better AQ+ selv.
Hvis jeg ikke better AQ+, så check-caller jeg river, da A♣K♣, K♣J♣, A♣x♣ godt kan spilles af villain sådan her. Men som sagt så foretrækker jeg selv at bette, da vi kan reppe busted FD eller random et par hånd, der laves om til bluff og derved fremtvinge hero-calls.
Har du selv A♣ eller k♣, så er det lidt nemmere at check-folde. Især fordi andre missede FD som 6♣7♣, 8♣9♣ og T♣J♣ har ramt straight/to par på river.
Også lidt det jeg kommer frem til, men jeg hænger lidt i at hans range er smaller end det du beskriver fordi han har en lidt højere agg freq, så han har tildens til at fastplaye draws +sets? Dog synes jeg hans wssd er direkte klam da jeg ikk synes hans hånd giver ret meget mening taget hans agg freq in minte.
AQ er vel et checkcall her hver gang da draws misser. Vi får jo nærmest ikk call af dårligere?
Hvis han ikke caller med ringere hænder end AQ på river, så bør vi bluffe river altid - tvivler dog på det er sandt.
@nico
Caller KQ 3streets deep her? Derfor mener jeg AQ er checkcall. Måske jeg er off, men så lytter jeg gerne ;)
Har du ellers nogle interessante tanker om hans range?
Set fra et balanceret synspunkt, giver det nok ikke ret meget mening at checke AQ her, for så er det umuligt at bluffe i fremtidige lignende spots - for det vil sige at vi også skal checke +KK, og så er det altså ret svært at have ramt noget fedt på det her board, givet preflop også. Så repper vi kun QQ og lidt 2par.
Så ved jeg godt at balance på nl 100, og specielt når villain ikke kender dig, ikke betyder det vilde. Problemet med cc her er, at mange af de FDs vi håber der bluffer, enten har ramt et par, eller er A høj, hvilket gør han meget tit checker bag med dem og alt i alt ikke har særlig meget missed shit der kan bluffe.
I er jo heller ikke ligefrem sick deep, så tror ikke han synes det er fedt at folde TPGK i en 3-bet pot, når draws misser og han ser dig som en uknown nl 100 reggish gut. Hvis han folder Qx her, så er det i hvert fald et fremragende bluffspot, men jeg har min tvivl. Jeg tror Qx caller dig en rimelig stor procentdel af tiden, specielt hvis han har KQ, da det blocker KK, og så er der ikke vildt mange kombinationer tilbage han taber til. Folk kan også godt lide at call TP når draws misser
Omkring hans range er jeg enig med IstvaN
Cool post.
Men hvorfor er det skidt at checke AQ her når vi også gør det med KK/AA. Vi kan jo ikk rigtig trække mere value ud af det, og det er altså vores toprange vi har her, så han vil have svært ved at calle 3streets i en 3b pot mod. Som udgangspunkt 3b jeg 8-9% også er det altså ikk altid man har lyst til at skyde 3 tønder, omvendt mange af de hænder vi så kommer til river med håber på check når, da 3% af nut range og de sidste 6% er skrammel som TPNK middlepair etc som vi ikk kan skyde for value på river. Derfor ser jeg det lidt som at jeg balancer min range der, når jeg også har KK/AA/AQ i et spot som overstående. Omvendt kan jeg også se din pointe med at vi skal bluffe river hver gang hvis han folder Qx her.
Men måske jeg er off med de tanker? Måske er jeg lidt splittet, eller bare i tvivl om hvornår jeg egentligt skal skyde 3streets bluf eller checkcall et TP på river.
Med TP her, vil jeg helst checkcalle her da det faktisk kun er sets og 67s/89s som jeg er slået af og så er der luft. Men sets og 67s/89s vil vel fastplaye disse flops med hans agr freq?
Jeg er lidt forvirret over din post.
Jeg mener bare, at vi langt størstedelen af tiden har den bedste hånd på river, og jeg tror en masse par checker bag, som potentielt kunne have called vores riverbet. Jeg kan heller ikke se noget fedt i at vi checker og han så better - ville ikke engang synes det er noget cool scenarie, men folder obv ikke når vi vælger at checke river.
Som skrevet ovenstående, er der ikke vildt mange bluffs han kan have på river, og jeg tror bestemt vi bliver called af ringere ofte nok til at et VB er godt her. Synes ikke det giver specielt meget mening at have en så ultra polariseret VB range på river i det her spot. Jeg tror helt sikkert TP eller andre bluffcatchers caller en stor % del af tiden, som nævnt, så kan folk ikke lide at folde TPGK i en 3bet pot, specielt ikke når draws misser - og så er i altså hellere ikke dybere :-D.
Men hvis folk folder Qx og par så ekstremt ofte, at vi ikke engang kan VB AQ her, så skal jeg satme til at skyde den sidste tønde i bluffs i sådan nogle spots her. Så finder man ikke meget bedre bluffsspots. Alt i alt synes jeg ikke det giver mening at checke AQ her, jeg tror det er mere +ev i et vakuum at shove her + for vores overall gameplan