Vilian spiller 44/30/17 over ca. 600 hænder, da hånden opstår. Der spilles på 2 borde.
Hero har spillet 44/30/15.
Villian har W$SD 59 mens Hero har en lavere 53 pga. at Hero better mere postflop.
Der bliver spillet meget frisk til, f.eks. har Hero og Vilian været all-in for 230 BB i alt på et KT6r board hvor Hero kalder ned med 88 imod Vilians 97s med backdoor flushdraw.
Villian kalder 74 af CBet på flop, kalder 80 på turn og 64 på river, så er ret meget en callstation.
Villian har raiset 2/11 gange på river. Begge gange med nuts/næsten nuts.
Vilian har dynamikken da gået fra $100 -> $267
Seat 1: Hero($329.55 in chips)
Seat 2: Vilian ($267.45 in chips) DEALER
Vilian: posts small blind $0.50
Hero: posts big blind $1
Dealt to Hero[7♥,7♦]
Vilian: raises to $3
Hero: raises to $11
Vilian: calls $8 - Vilian har call 3Bet på 57
*** FLOP *** [T♣,7♣,J♠] $22
Hero: bets $14
Vilian: calls $14
*** TURN *** [K♥] $50
Hero: bets $34
Vilian: calls $34
*** RIVER *** [K♣] $118 - effektive stacks $208
Hero: ???
1) Hvis Hero better, hvor meget skal der bettes og skal der kaldes et skub?
2) Hvis Hero checker, skal der check/kaldes eller check/skubbes. Hvor meget kan der evt. kaldes?
NL100, deep HU, riverbeslutning
Bet ca. det samme som callea, og hvis han shover snapper jeg.
Hvis han er på et fdraw og vi better stort ku jeg nemt se ham shove for hvad der i hans hovede er value, og jeg tvivler på han spiller sets så passivt på et flush/str8-drawy board.
Jeg synes det virker som et godt sted at check-snappe den. Vi får ikke betaling for noget AJ,AT og mere eller mindre alle andre hænder som har os slået eller hænder som AK,AQ,AA better hvis vi checker enten som bluff eller valuebet.
Tak for respons. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre så derfor checkede jeg, da jeg var ret sikker på at han ikke havde AA/KK/AQ pga. AA/KK ville han nok have 4-bettet preflop og AQ ville være blevet raiset på turn, så jeg begyndte at forestille mig en masse hænder der havde mig slået ved at stirre på boardet.
Han bettede ca. $66 og jeg kaldte og han viste AK.
Det er nok bare mig, der hader risikoen for at blive raiset med underhuset på river :) Så er det gå i byen tid.
Hm..Altså hvor meget valuebetter han på river vil du tro?
Er straights og KQ med?
Og hvor ofte caller han et valuebet med Jx?
Check-call er forfærdeligt!!!! Hvis vi checker mod en der caller så dybt, skal det altid være for at raise når han better. Dog, med hans tendenser, vil jeg ofte overbette i det her spot, fordi han så mange draws rammer/improver. Alle FD, KQ, Q9, AK, AQ, så er vi tilbage med TT, JJ, KJ og KT der realistisk set slår os.
@løp
Ja straights og KQ synes stærkt må formodes han valubetter, og samtidigt tror jeg ikke særlig tit han kalder et valuebet med Jx, det skulle da lige være hvis det samtidigt var en flush.
Valuebet da han ofte har en hånd med showdown value, som han vil checke ned med. Der er hellere ikke rigtig nogen bluff catcher da flushen allerede er complete of han vil betale dig af ligemeget hvad.
Hvilke hænder med showdown value mener du han kalder med, som han altså ikke better hvis vi checker??
@MichaelS
Det er sgu ikke utænkeligt, at sådan en fyr her caller med Jx.
Ved godt stats siger han er en station, men der fra og til at kalde et BI hvor HERO har 3 barrelled på sådan et scary board er det ikke minimalt hvor tit han gør det?
Ok, fiskefranz der har bare ikke en ret stor betting range på river, det er derfor jeg godt kan li at selv at bette/checkraise. Og jo mere jeg tænker over CR, jo bedre kan jeg li det...
Størstedelen af de hænder han caller, better han ikke selv for value, fordi ALT completer, samtlige draws rammer (undtagen dit quad-draw obv) og selvom han er dårlig, forvandler han ikke JT til et bluff her. Dem checker han oftest ned med, i frygt for at være slået/blive checkraiset. Fordelen v cr, er self at den del af hans range der better for value (eller hvad der i hans verden er value her) stort set aldrig folder til et cr. Jeg kan ikke se ham folde Kx, jeg kan ikke se ham folde AA, det gør fisk på det limit simpelthen ikke. Men han better Kx+ så godt som hver gang på river.
Om vi skal bette el checkraise, kommer så an på, om fiskebassen kan calle Jx og om han kan raise Kx+ til vores river cbet. Vurderer vi at han caller Jx, men aldrig raiser stærkere end flushes, må vi vurdere hvad der er mest profit i. Jeg kan stadig godt lide overbet, men det udelukker at han nogensinde kan give os $ på nogle bluffs, og jeg hælder mere til cr efterhånden, netop fordi de hænder han checker bag, alligevel ikke ret ofte caller vores 3. barrel