NL100 deep; riverbluffshove

#1| 0

Villain er regular som jeg endnu ikke har spillet så meget med, men jeg har ham på 2 borde i denne session. Han spiller i alt 4 borde.

Jeg har ham på 23/17/2.9 over 222 hænder
3bet% på 13.8 (15% fra SB og 17% fra blinds overall)
Cbet 2/6

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed)

SB ($208.25)
BB ($118.50)
Hero (UTG) ($337.05)
MP ($101.05)
Button ($98.50)

Preflop: Hero is UTG with Q, A
[color=#CC3333]Hero bets $3.50, [color=#666666]2 folds, [color=#CC3333]SB raises $11.50, [color=#666666]1 fold, Hero calls $8.50

Flop: ($25) Q, 10, K [color=#009B00](2 players)
SB checks, Hero checks

Turn: ($25) 5 [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]SB bets $19, Hero calls $19

River: ($63) 4 [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]SB bets $35, Hero shoves?

(142$ ekstra for villain at calle)

Like/dislike?

Hva med fold/call?

Alt er åbent for diskussion. 4b eller fold preflop? Betflop? Raise turn?

12-09-2010 21:27 #2| 0

Hmm.. Spottet er umiddelbart godt. Du har blocker til nuts, og flushen burde ikke være i hans range, givet at han ikke c-better. Men men men. Nu ved jeg tilfældigvis, at du spiller på ongame, og regulars tager bare de mest syrede linier der, og har desuden svært ved at folde noget som helst. Selvfølgelig ændrer dette sig når man er dybe, da folk har en tendens til at spille noget mere scared så. Hvis man ser objektivt på det, er det et fint spot. Jeg er faktisk lidt usikker på, om vi har behov for at shove, da han ikke folder en flush regardless, og et raise til like 90-100 burde tage ham af Kx. Men altså. Jeg ville ikke tabe kæben af overraskelse, hvis han dukkede op med straight eller topset her Anyway. Jeg har absolut ingen succes med at tage folk af noget som helst på NL100 på ongame pt, så mine kommentarer er utroligt farvede af, at jeg selv spiller på ongame til dagligt, og er pt. totalt på tilt over, hvor dårligt folk spiller, så jeg er sku begyndt at nitte den lidt af postflop.

12-09-2010 22:51 #3| 0

Jeg ville bette floppet.

Han er aggro 3betting pre.

Han skal fortsætte med alle hans valuehands på flop imod et 3bet call imod enhver kompetent modstander.

Hans cbet frekvens er dog lav, så indtil andet er bevist CCer han vel middle hands, som han gør her ala AK, (AQ), JJ, 99 etc.

Dvs. når han checker til dig og du overtager initiativet i hånden spiller alt for dig, da i er så dybe: Du kan barrel mange gode turns. Skulle han renakke flop, så er i så dybe at jeg ville peele turn med "one-pair, gutter, backdoor flushdraw".

damster

14-09-2010 16:14 #4| 0
OP

buMp

14-09-2010 16:55 #5| 0

Det der taler i mod, er at jeg umiddelbart har svært ved at se skide mange FD's i din range. Hvilke checker du flop bag for så at kalde et næsten PSB på turn med?
Derudover kan du have rigtig mange hænder du kan lave om til bluff på river: TJ, QJ, T9, JJ etc.

Dog med hans linje taget i betragtning tror jeg at han bet/folder river ret ofte og hans river bettingsize tyder også på det.

Edit: Jeg tvivler på at river call nogensinde bliver kønt.

16-09-2010 08:16 #6| 0

fint, han skal nok folde sin AK

16-09-2010 17:56 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Tror ikke du får nogen decent 1/2 reg af AK eller AA her. Altså den eneste farve du kan have her er like AT og AJ, og AJ skal klart discountes meget, fordi det er et flop der sjældent bliver checkfoldet (hence, vi better det med ret høj frekvens for value obv).

Jeg skyder flop, better any turn og better any river (udover et A måske, tror sagtens folk kan C/C f.eks. KJ på flop og muligvis blank turn her). Hvis han vil gå i checkcall mode med sin Kx eller AA så værsgo - men vi repper altså tonsvis af valuehænder, og han kan jo ikke bare forvente vi bomber 3 streets med like 77 f.eks. Derudover har vi en masse vi kan turne når han C/C'er floppet, hvor vi stadig kan reppe de fleste sets, alle 2 par og alle straights samtidigt med den turnede farve.

Kort sagt: Hans primære range er AA og AK her imo, og vi har ret let ved bare at bette 3 streets og reppe en amok bred valuerange på X, Y, Z turn og rivers, hvor han mere eller mindre hader sit liv og folder.

17-09-2010 00:58 #8| 0
OP

Tak for svarene.

Walth er selvfølgelig spot mht villains range.

I spottet havde jeg ikke så lang tid til at beslutte mig, og jeg valgte desværre at calle river. Villain viste AA.

Jeg er btw helt enig i, at bet flop med planer om barrel er at foretrække for at lægge pres på villain.

Næste gang jeg er i et lignende spot, skal jeg nok tage bedre beslutninger ;)

17-09-2010 01:15 #9| 0

shove havde været labert i spottet, så skulle han i boksen

17-09-2010 01:29 #10| 0
OP

Yea, jeg tror bestemt han havde foldet AA til et rivershove.

Hvad synes i om villains måde at spille hånden på? Altså hvis han vælger bet/bet/bet, bliver det ret let for HERO at sætte ham i en svær situation ved at raise somewhere.

17-09-2010 01:33 #11| 0

Ja blocker jo 100% på riven så egenlig kan jeg godt lide vildand linje. Hans check på flop kan diskuteres for og imod.

17-09-2010 02:01 #12| 0
Pokernets ME vinder !

Tror aldrig du får et fold fra AA på river hvis du jammer (givet han bare kan handreade en anelse og er nogenlunde decent)

17-09-2010 02:14 #13| 0

Vildand skal bruge flushen for at calle, ihvertfald mindst to par.

Argument mod at shove river er liderligt..anyone.

17-09-2010 16:47 #14| 0
Pokernets ME vinder !

@venlov
Hvad er forskellen på AA og to par her på river så?
Hvordan skal hero nogen sinde have en flush udover AT?
Hero checker bag flop og flatter et turn bet (showdown value perhaps?)

"Argument for at shove river er liderligt..anyone."
FYP

17-09-2010 18:14 #15| 0
OP

@Walth

Jeg kom lige til at se dette: "Tror ikke du får nogen decent 1/2 reg af AK eller AA her"
Du har set det er NL100 og vi er deep, ikk :)?

Jeg giver i øvrigt ikke villain kredit for nødvendigvis at tænke så langt. Jeg tror han er mere like: "Wow, stort bet, flush completer. Jeg vil ikke ind med 200bb her"

Og som spurgt tidligere: Hvad synes du om villains flopcheck?
Hvis han vælger bet/bet/bet, bliver det ret let for HERO at sætte ham i en svær situation ved at raise somewhere.

17-09-2010 18:36 #16| 0
Pokernets ME vinder !

Dno hvorfor jeg skrev 1/2.. Skulle obv være NL100, min analyse comment er i øvrigt også baseret på at det er deep :)

Hans stats virker da ganske okay, og det er 2010, folk kan altså godt handreade.

Ang. flopcheck så hader jeg det mod en god aggro spiller. Jeg better bare selv, og hvis vi bliver raiset tror jeg roligt vi kan betfolde uden at sige det til nogen, ikke bare fordi boardet rammer hans range, men det rammer også vores egen. Derudover er det ikke et board folk de random skummer på, og jeg tror heller ikke folk raiser to par på sådan et flop, in fact så tror jeg det er meget sjældent du bliver raiset på sådan et flop her.
Synes btw turn og river er wp af villain, såfremt han bet-caller river.

17-09-2010 20:15 #17| 0
OP

Yeye, når flop går ch-ch, har villain lette leads på turn og river - og han sizer den fint. Jeg hopper jo i med begge ben (og ja... Det er jeg ikke særlig stolt af :( ).

Jeg takker for kommentarer

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar