NL100: Donk donker småt i 4b pot

#1| 0

Seat 8: chivas92 ( $120.20 USD )
Seat 1: Gomyrtana ( $120.30 USD )
Seat 3: HERO ( $99.50 USD )
chivas92 posts small blind [$0.50 USD].
Gomyrtana posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K A ]
HERO raises [$2.50 USD]
chivas92 raises to [$5.00 USD]
Gomyrtana folds
HERO raises to [$15.00 USD]
chivas92 calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2, 7, 9 ] POT: 30,5$
chivas92 bets [$7.00 USD]
HERO?

Effektive stacks: 84,5$

Villain obv. ikke for skarp og spiller 29/20 over 35 hænder, hvor han har 3bettet en enkelt gang før, hvilket jeg dog ikke har set.
Han er lidt tid inden set calle BU-raise i SB med KJo og lead 4$ i 7$ turn samt potte river efter ch-ch flop på 7JJTJ board

30-05-2010 18:01 #2| 0

Jeg caller, da vi må formodes at have en del equity i potten, og meget lav FE ved et raise.

30-05-2010 18:30 #3| 0

What?

Siden vores eneste equity, udover en bagdørsfarve, er 3 Esser og 3 Konger, hvad skal vi så få ham til at calle med hvis vi rammer på turn?

Jeg kan se ham donk-leade med alverdens hænder han ikke har ramt (samt svage made hands der prøver at lave FPS-play) og vil prøve at stille dig i en situation på floppet hvor han mere eller mindre kan kontrollere hvor stærk din range er.

Hvis du flatcaller hans lille bet på floppet, og vi siger du har et overpar, et set eller lignende, så vil du selvfølgelig raise hver gang, også med flush draws (I guess?).

Derfor synes jeg lige så godt vi kan spille tilbage på ham nu. Det er trods alt i en 3bettet pot og vi har position, så jeg synes klart at vi ikke skal lade hans lille lead-undersized-bet få kontrol over hånden, og istedet bluffe ham af medium pairs (33 til 66), AQ, AJ og diverse andre tænkelige kombinationer vi kan forestille os han caller 3bets med.

Derudover må jeg formode at han trods alt er stærk nok til at donk-leade turn når han allerede har gjort det på floppet og du (efter min mening) siger en del om at din range er polariseret ved at flatcalle så lille et bet af ham på floppet, desuden er det jo egentlig kun 6 outs vi vil se på turn, og det synes jeg ikke berettiger at vi på et blank turn kort nogensinde caller en 2'nd barrel med A høj mod en semi dårlig spiller.

Det er et dilemma at bygge store pots preflop og se sig selv give op på blanke flops, men hvis prisen er billig nok bliver folk ofte fristede, men jeg synes bare det afslører sindsygt meget omkring hvad ens range er hvis man flatcaller små lead-bets (eller cbets) i 3bettede pots og min tankegang er at vi langt oftere gør det til et +EV play at give ham på nakken, specielt hvis han er dårlig og som i dette scenario donk-leader et lavt bet.

31-05-2010 15:58 #4| 0

MartinB +1

Donklead kan betyde en masse - oftest at han ikke har ramt med sin AQ/AJ/AT hånd hvad ved jeg - og så vil han liiiige forsøge sig med at sjæle, med kun at bette 25% af potten.

01-06-2010 00:03 #5| 0
OP

Det er en 4bettet pot :)

@MartinB

Hvad er din raise sizing? Jeg går ud fra, at vi raise/folder?
Skubber vi nogle turns, hvis villain skulle calle og checker til os? (A & K obv.)

Er det eneste vi opnår ved et raise i virkeligheden ikke kun, at villain folder dårligere hænder og fortsætter med bedre? Altså når villain først er nået hertil, folder han så nogensinde sine et-par-hænder?

Hvis vi antager, at vi caller, donker villain så altid videre med AQ/AJ/AT/KQ/_W_ ?

Jeg aner ikke hvad villains range er for et 3betklikke og calle 4b oop, men jeg tror ikke umiddelbart der så mange kombinationer af 33-66 og 7x.

04-06-2010 11:50 #6| 0
OP

Bump

Jeg har den seneste tid eksperimenteret en del med at raise de her flopdonkbets på 20-35% af potsize - dog i singleraised pots. Jeg synes virkelig aldrig de folder. De gange de caller, folder de dog ofte til en turnbarrel.

^^ Det er obv ikke observasioner over en kæmpe sample size, men det er i hvert fald, det indblik jeg har fået den seneste tid. Nogle der vil ytre sig (u)enige?

04-06-2010 12:16 #7| 0

@rasken

'Jeg har den seneste tid eksperimenteret en del med at raise de her flopdonkbets på 20-35% af potsize - dog i singleraised pots. Jeg synes virkelig aldrig de folder. De gange de caller, folder de dog ofte til en turnbarrel'.

Hvis ovenstående holder stik, så er det jo ÅNDSVAGT profitabelt at raise flop fremfor at bare calle.

04-06-2010 13:24 #8| 0

Især i singleraised pots er de mange donks der gør det, de fleste folder til reraise mens mange andre caller og checker ned, hvor ved vi kan få god ide om hvilken type hænder han gør det med og mælke koen i senere hænder. Jeg laver som regl en note om hvad deres donkbets betyder.

Når det så er sagt, er der også en anden type. Dem som donker ud for at se din styrke, caller du, så facer du et instant potbet på any turn card. Det er som at spille mod en hver anden, læg mærke til deres tendenser og udnyt dem. Donksne tendenser er bare som regl nemmere at gennemskue.

Aktuelt i hånden, så caller jeg og for at se om jeg kan trække til noget BDFD eller A/K.

05-06-2010 01:53 #9| 0
OP

@skizo
Ja, bortset fra de gange, hvor de 3better flop (som typisk er et klik :D).
Men det begynder altså også, at blive super shaky at barrelbluffe donks. Det er ikke lige number 1 thing man har lyst til at gøre i poker.

I den oprindeligt postede hånd valgte jeg at raise til 28$, villain snapcallede og donkede 25$ ud på blank turn (bascily committed), og så havde jeg ikke lyst til at investere flere $.

05-06-2010 02:13 #10| 0

@raskEn

Sorry mit sene svar, har slet ikke fulgt med i tråden.

Som jeg ser det har vi taget det helt store initiativ preflop, og vi må forvente at villain har en god fornemmelse af at vi ikke sidder og 4bet/bluffer i de her spots.

Jeg ser på det sådan at det er en mærkelig linje at tage af ham, mest af alt fordi der ikke rigtigt er nogen gode argumenter for hans linje (hvis det er for value).

Havde han en monster hånd tror jeg han ville 5bette pre, og hvis ikke, så helt klart gå efter et checkraise på floppet, simpelthen for at håbe på at få så meget value ud af dig som muligt når det selvsagt er en 4bettet pot. Det giver ingen direkte logisk mening at donkleade så lavt som han gør, så jeg har bare en overbevisning om at han er svag.

Det der gør dette scenario altafgørende for at jeg raiser ham i det her spot er at jeg ikke gider som oftalte at gå i check-call-mode og håbe på at ramme min 6-outer, og at vi trods alt har 4bettet ham pre og det er ham der har callet vores 4bet ude af pos.

Desuden skal vi selvfølgelig også bevare en god agg faktor når vi 4better pre og der kommer et tørt flop.

Ved at raise floppet kan vi 9/10 gange få ham til at folde langt bedre hænder, og selvfølgelig som omtalt også diverse skum-kombinationer han kunne finde på at tage denne linje med som AQ,AJ, ATs og lignende hænder.

Vores betsizing på floppet skal selvfølgende være passende så vi ikke committer for meget af vores stack, men skal heller ikke være for lille taget potsize i betragtning, you do the math.

Jeg spiller ikke selv NLH cashgames mere, men håber du kunne bruge det jeg har skrevet til noget alligevel.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar