Hey.
Jeg har ingen reads på villain. Hånden er spillet for nogle dage siden, så har kun stats at gå efter. Der var ingen dynamik, så vidt jeg husker, udover villain gav den godt med gas. Han spiller 25/22/inf med 3-bet% på 15.6 efter 64 hænder. Jeg husker det som om, at jeg havde floatet ham en enkelt gang, hvor han gav op på turn. Han ser/så mig sikkert som 27/21/3 or something like that. Jeg ved ikke, hvor tænkende han er, men hvis han er tænkende, har han nok ikke specielt meget skrald i sin range, givet bb's stack.
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 23, 03:56:07 ET 2010
Table Iraklion (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 9: nimrod_82 ( $132.40 USD )
Seat 10: humanteri666 ( $23.55 USD )
Seat 1: Drickamick. ( $101.85 USD )
Seat 3: lydie89 ( $23.50 USD )
Seat 8: Hero ( $112.50 USD )
nimrod_82 posts small blind [$0.50 USD].
humanteri666 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♠ J♠ ]
Drickamick. raises [$3.00 USD]
lydie89 folds
Hero calls [$3.00 USD]
nimrod_82 calls [$2.50 USD]
humanteri666 folds
** Dealing Flop ** [ 3♥, 3♠, 4♠ ] pot = ca. 10
nimrod_82 checks
Drickamick. bets [$5.00 USD]
Hero calls [$5.00 USD]
nimrod_82 folds
** Dealing Turn ** [ T♠ ] pot = ca. 20
Drickamick. checks
Hero bets [$15.00 USD]
Drickamick. raises [$37.00 USD]
Hero?
NL100: En s000ted jøde i problemer!
Jeg kalder og kalder når han skubber river næsten lige meget hvilken river det er og ellers valuebetter jeg bare.
Svært spot, relativt readless. Jeg synes det er svært at putte villain på bluffs som du også siger i OP, da han er relativ tight, omend det kun er for 64 hænder.
Spørgsmålet er vel egentligt om kan finde på at C/R turn med dårligere made-flushes: 5♠6♠, 9♠8♠ etc... - hvis da han overhovedet kan finde ud at openraise de 2 førstenævnte fra UTG??
Derudover har han da vel også nogle FH's i sin range, som tæller 44/TT.
Jeg synes hånden er WP hvis vi folder turn nu. Kan simpelthen ikke se hvad vi slår her mod en (relativ) readless villain.
Videre i teksten IMO.
@mr drain
Er det ikke lige utopi at tro man skal spille J9s profitabelt hvis du godt vil kalde preflop men folder når vi rammer vores dejlige flush?
Nu kender jeg ikke villain, men han burde klart have både mindre flushes og QQ+ uden en spar som han bare gerne vil ind med inden der falder flere spar. Desuden kunne man vel også godt tro han kunne finde på at gøre dette med A♠x.
Grunden til jeg ikke "kun" vil kalde turn og river er for at holde alle disse hænder inde og få resten af hans stack hvad enten han vil lave sin A♠x om til et bluff eller bare ikke kan folde KK.
Jeg shipper pølsen.
Han kan imo gøre det med en del overpairs både med/uden spade + A♠Xx, K♠Xx, og tror næppe han craise/folder disse holdings med 45bbs investeret.
Desuden kommer der en hel del nitte rivers, både for din og hans holding (Alle ♠, 3´s, 4´s & 10´s = 16 kort/noget ala 35% af dækket).
@MichaelS:
Den der, "når man har sagt A må man også sige B"-filosofi kommer man sgu ikke langt med. Man kan ikke blot spille en hånd, og så konsekvent gå broke "fordi man rammer sin hånd".
Hvis du kalder med K♠T♠ PF, går du så også broke på et Q♠Q♦5♠Q♥2♠ board? Du har jo ramt din dejlige flush.
@Sennels:
Jeg smider også bare stacken ind. I modsætning til andre forventer jeg ikke at se overpairs uden ♠ tage den linje (men man kan sgu aldrig vide), men der er trods alt også masser af combies der indeholder en spar.
Det kunne godt give mening at flatte hvis a) du havde en højere flush og (mindre væsentligt imo) b) boardet ikke var paired da der giver 2 3'ere du ikke gider se og 3 T's (4'ere er vel næsten ligegyldige)
@djow
Det er absolut heller ikke det jeg mener, at siger man A skal man sige B. Det bare underligt man siger det er godt spillet når hånden går som den går synes jeg.
Jeg kan ikke se den her linje være særlig god hvis man vælger at folde turn fordi er readless og ikke ved hvad villain gør det her med. Så hellere 3-bette preflop og spille aggressivt med den type hånd.
Self er der spots hvor vi skal folde selvom vi har ramt godt med en semihånd.
Som KeysorSoze. Det er simpelthen for stramt at folde der. Villain kan gøre det med okay mange hænder, vi er foran mod, men som vi samtidig gerne vil ind imod med det samme. Den range, mod hvilken, vi er bagud er edderskisme snæver. Ja, det kan måske også betyde, at han bare har den, men som spillene og regs på NL100 (herinde villain i hånden) er nu til dags, må vi imo ikke komme væk i sådan et spot der. I villains øjne kan hero kun fortsætte med en afsindig smal range, når villain repper (læs: forsøger at reppe) det, han gør. Det er selvfølgelig ikke et drømmespot, hvor vi bare slikker os om munden, men et shove må altså være mere +EV end et fold.
@mr drain:
Så du autosætter altså bare villain på 44, TT eller Q8♠+ eller noget i den dur? Simply wow.
Tak for svar. Aktuelt tog jeg "MichaelS' linje og callede turn og snappede en blank river. Jeg tror egentlig, at check turn bag er bedst, da det alligevel bliver relativt svært at få 2 streets solid value fra dårligere, men jeg er stadig i tvivl. Jeg burde nok have overvejet, hvad hans halve PSB som c-bet betød, men det lagde jeg ikke mærke til, da jeg spillede hånden. Villain havde 44 fwiw.
Tjatjo. Jeg ved faktisk ikke, om push er godt. Sqabow.
Vi kommer nogenlunde tit ind døde og det tror jeg spolerer vores equity så massivt, at det ikke er ret godt at pushe mod en eller anden random NL100-dude.
Jeg tror, jeg er på et eller andet med at calle turn og så tage river, som det kommer. Ud fra den betragtning, at vi får tilbudt fine odds, og hero sandsynligvis ud fra riveraction vil have mer info på villains range. Så jeg tror, at han kan spille den street profitabelt. Jeg er med på Sozes argument, men jeg synes, de er noget snavs at pushe.
Og nej man kan ikke konkludere, at det er dårligt at spille J9s preflop, fordi vi ikke går døde med nationalsangen kørende på soround-sound i baggrunden.
"Og nej man kan ikke konkludere, at det er dårligt at spille J9s preflop, fordi vi ikke går døde med nationalsangen kørende på soround-sound i baggrunden."
♥