Har ikke installeret HUD da vi spiller hånden, men ved fra førhen at han er en ganske fornuftig regular, til den strammere side. Han ved samtidig også jeg er involveret i mange potter, men samtidig er kompetent.
Jeg vælger at flatcalle, for at hygge med nogle af de squeezeglade bøsserøve bag mig, men det gad de ikke. Mine egne tanker er at board teksturen jeg raiser mod en UTG mand her, medvirker jeg repper en range kraftigt vægtet mod draws og bluffs. A7/A4 er perifær mod en UTG mand, og set's er også sjældne. Turn kommer en hjerter, og jeg bliver i tvivl om hvad det bedste play er. Umiddelbart er hans range noget AK/AQ (AJ maybe), QQ, og eventuelt slowplayede sets. Draws er en mindre del af rangen, da betcall OOP med alt andet end NFD bliver svært at spille mod en god modstander. Giver rangen mening? Hvad vil folk helst her? Al kritik og tankevirksomhed velkommen =)
***** Betfair Poker Hand History for Game 478463837 *****
NL $0.50/$1 Texas Hold'em - Friday, February 06, 19:05:50 GMT 2009
Table Fluorine 94 6-max (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: spoons23 ( $113.30 )
Seat 2: Rhodos1243 ( $133.50 )
Seat 3: HERO ( $129.82 )
Seat 4: LaxLuthor ( $158.87 )
Seat 5: RaKeMyAZ ( $288.98 )
Seat 6: SpiritOf53 ( $107.02 )
RaKeMyAZ posts small blind [$0.50]
SpiritOf53 posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♠ A♣ ]
spoons23 raises to [$3.50]
Rhodos1243 folds
HERO calls [$3.50]
LaxLuthor folds
RaKeMyAZ folds
SpiritOf53 folds
** Dealing Flop ** [ A♠ 4♥ 7♥ ]
spoons23 bets [$5.40]
HERO raises to [$19]
spoons23 calls [$13.60]
** Dealing Turn ** [ 9♥ ]
spoons23 checks
HERO?
NL100 flatcallet AK vs UTG raise
Rangen er fin nok. Tror ikke der er value i at bette her i forhold til at vente til river (non-♥ ofc.)
Potcontroller ret ofte her i hvert fald
Ok vi checker, og river er T♣, og villain vbetter. Det skal han alt andet lige gøre relativt light før vi profitabelt kan calle med AQ. Nu tænker jeg bare højt, men det bliver ikke et særlig fantastisk spot ligepludselig.
Nej dit preflopspil (som kan være fint i situationen) kan sætte dig i nogle halvklamme spots når din hånd er underreppet.
Caller nok et udstik på river - idet du ikke repper AK - og valuebetter hvis han checker
Jeg troede jeg var i AQ tråden, super, så glem hvad jeg skrev om at folde. Jeg snapcaller self river!!! Måske potcontrol er bedre, men jeg er stor tilhænger af at søge de lidt mere marginale spots for størst mulig value maksimering. Vi må lade den stå lid, så vi får mere end Sondre Lerche - Two Way Monologue! :D