SB spiller 19/15/3 med 3bet% på 8 og 3better især meget fra blinds mod steals. Så jeg går ud fra at han selvfølgelig 3better sine stærke hænder, men også en masse junk.
Kan I lide movet?
CO: $162.80
Hero (BTN): $140.66
SB: $139.87
BB: $101.50
UTG: $100.00
Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A♦ K♣
2 folds, Hero raises to $3, SB raises to $11, 1 fold, Hero calls $8
Flop: ($23.00) 7♣ 7♦ J♥ (2 players)
SB bets $17.00, Hero calls $17
Turn: ($57.00) T♥ (2 players)
SB checks, Hero checks
River: ($57.00) 6♦ (2 players)
SB checks, Hero bets $32.50
NL100 Floater løs 3bettor, fint?
Tjoeh... Han har vel næppe noget han kan kalde med. Du bluffer sandsynligvis med den bedste hånd, men der ud over kan du måske få et par bedre hænder, som 88 og 55 til at gå væk.
Hvis han 3-better så let, så kunne man vel sagtens bruge det her spot til at 4-bette. På den anden side får du jo også et c-bet ud af ham her, hvor han ofte vil folde til et 4-bet. Begge dele kan vel bruges.
Det er lidt et spørgsmål om dynamik og balance. Hvis du har bluffet meget førhen, så er det nok ikke godt at blive ved med at presse citronen.
4bet pre! Er helt klart mere +EV end at calle. Samtidigt vil du også gerne balancere din egen range, hvis du 4better ham light, så AK burde være i din 4b range.
Som spillet:
Fint at calle flop, men check ned. Han folder meget lidt som du ikke allerede slår.
Alt hvad jeg slår er jo ligegyldigt. Tror ikke at han c/r bluffer nogensinde. Spørgsmålet er om jeg kan få ham af nok hænder som jeg ikke slår i forhold til hvor mange han caller med.
Ville I calle med Tx hvis I var ham? Jeg er ret sikker på at jeg ville folde. Eneste hånd jeg kan se ham komme til river med som han c/c'er med er en svag Jx. Jeg tror altså at der value i at bluffe for at få ham til at folde 22-55, 88-99, 6x, Tx og AK.
hmmm....ja ok....mere marginalt end jeg først antog, men jeg spiller den stadigvæk for showdown value....men helt seriøst, så tror jeg, at det næsten er hip som hap. Bare et spørgsmål om du vil vinde pengene i NSD eller SD ;)
"3better især meget fra blinds mod steals". Hvis du ikke 4better AKo her, hvad 4better du så?
Som spillet er flop fint. Turn er også ok, selvom jeg skyder her et par gange, fordi der er større chance for at få ham af meget marginale hænder på turn, da han så må formode at skulle calle et stort river bet.
River bryder jeg mig ikke om, check bag med din showdown value. Du får ham ikke af noget som helst som spillet.
NSD er mere sexy imo.
Nej, det er ikke bare et spørgsmål "om du vil vinde pengene i NSD eller SD ;)"
Du laver en hånd med showdown value om til et bluff samtidigt med at du ikke fortæller en troværdig historie på den måde som betting går. Det er direkte dumt i mine øjne.
Ja uden tvivl. Du bliver kaldt af samtlige 10'ere. Og tror generelt du bliver kaldt ret light ned.
Jeg checker blot ned for showdown value.
Er jeg den eneste der synes det kunne være så meget bedre, at semi bluff-bet'te den på turn fremfor river. Det vil alt andet lige se meget stærkere ud.
Men ja, 4-bet pre.
@bechorff
Nej det er du ikke som du kan læse i de andre posts :-)
Jeg synes også det er fint.
Better I i øvrigt Jx på turn?
4bet preflop hver evig eneste gang, især mod en der 3better meget.
Resten er bare meh meh fancy, ved ikke hvad jeg skal synes, jeg kan ikke spille postflop!
Hvad repper du???
Hvis villain er skrap, så kan han vel godt finde på at CRAI på river som du spiller den?
Jeg synes du repper overdrevet smalt. Vel i princippet ikke meget andet end AJ, da dit riverbet vel nærmest udelukker du har et par. Ved dog ikke oget om jeres historik, eller hans evner, men jeg kunne godt finde på at CRAI hvis jeg var ham. Jeg holder som de andre på check ned vognen.... Medmindre du naturligvis laver dit river-bet for at induce, og så skal du jo betale river, hvilket bliver klamt.
MVH Skod