Villain har lige sat sig, men har called PF et par gange og folded til et par bets på ukoordinerede flop...
Er vi gode her nok gange til at calle river?
Seat 1: HERO (113.40)
Seat 2: VILLAIN (97.51)
Seat 3: Big Mac. (82.40)
Seat 4: Carcharia (111.95)
Seat 5: *Pitjuh* (178.15)
Big Mac. post SB 0.50
Carcharia post BB 1.00
** Deal **
HERO [4♠, Q♠]
VILLAIN N/A, N/A]
Big Mac. [N/A, N/A]
Carcharia [N/A, N/A]
*Pitjuh* [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
*Pitjuh* Fold
HERO Raise to 3.00
VILLAIN Call 3.00
Big Mac. Call 3.00
Carcharia Fold
*** Flop(Board): *** : [J♠, 9♠, 3♠]
*** Bet Round 2 ***
Big Mac. Check
HERO Bet 8.00
VILLAIN Call 8.00
Big Mac. Fold
*** Turn(Board): *** : [J♠, 9♠, 3♠, Q♣]
*** Bet Round 3 ***
HERO Bet 20.00
VILLAIN Call 20.00
*** River(Board): *** : J♠, 9♠, 3♠, Q♣, 10♠
*** Bet Round 4 ***
HERO Check
VILLAIN Bet 35.00
HERO...?
Hvis vi stikker ud på river istedet? Er det så for value eller for at blocke? Og hvor meget skal det være?
damster
NL100 - Flopped flush, river call?
Uhm....Jeg AUTOfolder preflop.
Flop+turn er std
River er som std. et fold på dette limit - Readless ihf.
Mickey
@mickey+hahila
Folder Q4s i et 5handed game fra CO? Hvorfor?
damster
fordi det er en skodhånd?
Den er faktisk meget god. Man kan jo både ramme lidt i toppen og i bunden.
@løp
drop nu sarkasmen...
Skal jeg virkelig til at forsvare shorthanded preflopdecisions med 100xBB stacks?
damster
"Skal jeg virkelig til at forsvare shorthanded preflopdecisions med 100xBB stacks?"
Ja, jeg vil gerne lige høre det
Jeg vil helt vildt også gerne høre argumenter for et Q4s raise på dette limit - Og specielt på Bossen.
Mickey
"Skal jeg virkelig til at forsvare shorthanded preflopdecisions med 100xBB stacks?"
Tænk du kan sige noget så fancy, og så spille Q4s..
Fold fold fold fold fold fold fold fold oooooooog fold.
River er et call i min bog dog. Folk skyder aaaltid uden farven her, og dukker op med de mest suspekte former for straights.
Det er for stramt at smide Q4s her...
Faktisk næsten alle Qer vil jeg mene.. Dog smider jeg de ikke-suited for det meste...
Det er kun Aer, Ker, QXkicker + par der er foran oz her preflop...
Og vi har position på blinds alle de gange button folder... Hvad mere kan i forlange? MAn tjener altså ikke skillingerne på at ramme nuts i et short NL HE game...
Men lad mig gætte - i er typerne der folder disse Qer men gerne spiller en suited connector eller to fra det spot shorthanded?
hmm lol?
"Det er kun Aer, Ker, QXkicker + par der er foran oz her preflop..."
Du mener ikk seriøst, at det her er et argument for at det positiv EV at raise Q4s i et 5-handed game?
@hahila
hvorfor raise en 7high her shorthanded men ikke en Qhigh?
udover at floppe en flush, som du gør her, hvad vil du så gerne se på floppet?
Qer, 4er, flushtræk, A-rag-rag, K-rag-rag, random ukoordinerede boards mm.
ok tar den lige forfra...
jeg sir ikke det er et worldclass play, men det er nærmere marginalt end skidt imo.
jeg føler jeg har godt styr på de to blinds og kan samle mange pots op postflop
er bordet helt nyt eller jeg ved intet om de 2 blinds - så folder jeg nok oz for det meste...
Kan ikke forestille mig at du slipper af sted med at spille Q4s med en positiv forventning, såfremt du åbner så bredt som du antyder du gør.
fishy fishy fishy:)
fordi vi langt oftere er god når vi rammer, vi kan jo stadigvæk repræsentere Essser og konger hvis vi gerne vil. når man raiser Q4 er man bare fuckede alle de gange man kun rammer Q og får action, fordi man ofte er domineret og de kan være svære og ligge igen. mens de flops man rammer med fx 6-7s sjædent er domineret. folk kalder generelt oftere med hænder som QK QJ Q10 osv. vigtigt vores kort er levende.
plus random donkeys mere sætter dig på høje kort når du raiser. og dine impleed odds måske er højere når du rammer med lave SC. (ved ikke helt om det sidste holder vand)