Spiller 4 borde og har kun 34 hænder på villain så ikke det store read :)
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 14, 15:20:46 ET 2007
Table Table 126959 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: McHomse $145.42 USD
Seat 6: S_Bruv $123.56 USD
Seat 3: Hero $136.99 USD
Seat 1: kan777 $121.06 USD
Seat 5: lunde85 $227.25 USD
Seat 2: Villain $100 USD
S_Bruv posts small blind $0.50 USD.
kan777 posts big blind $1 USD.
** Dealing down cards **
Dealt to Hero 9♠ 9♥
Villain raises $4 USD
Hero calls $4 USD
McHomse folds
lunde85 folds
S_Bruv calls $3.50 USD
kan777 folds
** Dealing Flop ** Q♥ Q♦ 9♣
S_Bruv checks
Villain bets $9 USD
Hero ???
Jeg kiggede efterfølgende hånden igennem på PO, da jeg syntes jeg fik spillet den lidt for hurtigt. Jeg er i tvivl om call, raise eller skub er bedst i dette spot. Hvis raise, hvor meget ?
NL100 Flopper hus, what to do
Kan ikke lide callet. Jeg raiser til 32..
Jeg caller og håber på at S_Bruv også caller, hvis Villan ikke laver aktion på turn tager vi over, any turn..
Jeg raiser til 22 - 24$
Bryder mig ikke om at flatcalle her da det skriger styrke, folk tror mere du har en 9er hvis du raiser fremfor en Q.
Hvis han flatcaller, så skyder jeg 32$ på turn.
hvad siger de 34 så?
Jeg caller også...!
jeg caller og går broke på _alle_ turn+rivers, undtagens en Q.
I stedet for at tænke på vores hånd, bør vi vel tænke på hvad villain har.
Hvis han har en høj Q får vi sgu nok god betaling, og mere hvis vi øger potten. Her må et raise være bedst, da det bliver betalt og øger potten.
Hvis villain har JT vil han muligvis betale en rimelig pris for at ramme, og muligvis stakken hvis han gør. Igen er et ikke alt for stort raise nok bedst, da han nok betaler, og i øvrigt nok sjældnere stakke af med str8 på et parret bord hvis ikke potten er større. Derfor er det bedre at raise end at calle og håbe at han rammer.
Hvis han har missed helt eller har et højt par, vil han nok ikke betale en cent mere hvis vi flatcaller.
Så er spørgsmålet om vi skræmmer vildand 2 væk fra en lav Q / et draw med et raise.
I situationen ville jeg nok have lyst til at flatcalle, men mon ikke et raise til ca 25$ ville få mest ud af de hænder der betaler?
RAISE DET LORT FOR POKKER DA!
Stop med nu med at flatcalle monsterhænderen!
Det er alt for let at læse og du får en grum note af villain som du ikke slipper fra! Jeg siger 29. Hvis villain folder er det bare ærgeligt!
Hvis du får action på floppet, får du også action på turn og måske river.
Villain leader ca. potbet og hvis han er <stædig> bliver han VED med at prøve at repræsentere en Q, eller også HAR han en Q!
Du får ham ikke til at bluffe sådan et board efter at have tænkt i bund og bette halv pot på turn efter han har checket.
Det blev lidt indviklet derfor - raise så du får pengene ind mens du er bedst. Raise fordi det kan få villain til at prøve at bluffe dig af den. Raise fordi det skjuler din hånd meget mere!
Er ret sikker på at Villain 2 nok skal finde et call/raise frem hvis han har en Q!
Tak for svarene, her er resten af hånden.
Hero raises $26 USD
S_Bruv folds
Villain folds
Hero does not show cards.
Hero wins $46.45 USD