Villain er nitty: 15/11/5 over 223 hænder
Han cbetter 75%
Det er første gang jeg spiller ham i denne session, men jeg har siddet med ham på 2 borde i cirka en times spil.
HERO's image er noget aktivt TAG a la 29/24/4.
Villain og HERO har ikke clashet. Han har et par gange callet mit openraise BvB i BB, hvor jeg har taget den ned på hhv. cbet og 2nd barrel.
***** Hand History for Game 52695014767 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, February 14, 10:51:30 ET 2010
Table San Antonio (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 6: lolopoker42 ( $51.65 USD )
Seat 7: BiBaBanane ( $83.20 USD )
Seat 9: gabby_jay222 ( $101.30 USD )
Seat 10: Monsieur.Dan ( $86.75 USD )
Seat 5: HERO ( $178.10 USD )
lolopoker42 posts small blind [$0.50 USD].
BiBaBanane posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6♦ 6♣ ]
gabby_jay222 raises [$4.00 USD]
Monsieur.Dan folds
HERO calls [$4.00 USD]
lolopoker42 folds
BiBaBanane folds
** Dealing Flop ** [ 7♣, T♣, T♠ ]
gabby_jay222 bets [$6.00 USD]
HERO raises [$18.00 USD]
gabby_jay222 calls [$12.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q♠ ] POT 46$
gabby_jay222 checks
HERO bets [$29.00 USD]
Villain har 79$ tilbage
Jeg raiser hans cbet på floppet, fordi jeg kan reppe Tx og få ham til at folde de der AK/AQ/AJ/KQ-type hænder.
Jeg er ret meget i tvivl om, hvad han caller floppet med, men jeg tænker, at han søger mod midten med Tx for at komme ind mod mit eventuelle draw.
Jeg kan endvidere godt se ham lave et semistædigt flopcall pga HERO's banditish image.
Omvendt kan det være han caller floppet for at komme mod midten på turn med de de der AA-JJ hænder. Måske han endda sløvspiller Tx for at få mig til at bluffe?
Hånden er ikke specielt interessant, ino, men jeg keder mig på en søndag formiddag :D
NL100: flopraise + turnbet
Skal jeg forstå de manglende kommentarer som værende ensbetydende med, at der ikke er en finger at sætte på mit spil i denne hånd :)?
(bump)
du kan også nøjes med et mindre raise på floppet for at få ham til at folde de samme hænder. 12-16 burde være nok.
Ellers som djowgren.
@djow
Det er jo netop det. Den range er ikke stor, men må være noget ala:
- 88/99/JJ
- Nogle dårlige flushdraws?
- Jeg ved ikke om han kunne finde på at calle flop med AA/KK og folde turn, men det virker ikke usandsynligt imo.
Hvis vi ikke er vilde med turnbettet, så er flopraise vel heller aldrig specielt attraktivt, eftersom vi næsten kun får dårligere hænder til at folde... Eller hva?
Vi investerer 18$ for at vinde 15$
Kan vi finde på at calle floppet og spille resten af hånden lidt mere blindt + beholde mulighederne for at lave vores hånd om til et bluff, hvis fx en ♣ dropper?
Tror du overvurderer hvad du får folk til at folde. Hvis jeg møder en 29/24/4 spiller, folder jeg i hvertfald ikke de hænder :) - dog kan netværket også have noget at sige.
Jeg kan godt lide dit raise og jeg synes også betsizingen er fin. Fra en mand med 15/11/5 stats tror jeg ikke du får calls fra 88 og 99. Det er meget sandsynligt at hans høje AF kommer fra at leade og give op.
Når han så ikke giver op ville jeg enten bette større på turn for at presse FD mere eller checke bag. Check tror jeg er bedst, da du stadig slår de FD han har derinde. Du har pos så du kan tage SD i en del tilfælde på river.
Flop-raiset er som sådan fint, hvis man sizer som yarx. Turn-bettet er også fint, fordi manden sikkert tager af med 88-99 og flush- og straigthdraws.
Desuden sætter din bet-sizing ham i et svært spot på river, hvis han tænker så langt - skulle han kalde igen tror jeg roligt du kan sætte ham på QQ-AA, måske en stædig JJ, Tx, flush- og straight draws. Du får ham aldrig til at folde Tx og du slår flush- og straight draws, så kan vi checke bag, hvis den blanker - det giver også noget meta.
Hvis den klonker, så er spørgsmålet om han kan folde Tx og overpairs.
Generelt, så reraiser jeg ikke floppet i bluff uden at følge op på turn.
Jeg floater floppet og ser turnaction an..
Grundene til at jeg ikke raiser floppet er:
1. Det er et oplagt bluffspot, hvilket villian givet fald ved. Min erfaring af, at folk ofte bluffer på paired boards(især i position), og hvis villian har den samme opfattelse vil succesraten for vores "bluff", i hvert fald på floppet, være begrænset. Desuden ville mange bare floate med en 10er, hvilket betyder at vores play fremstår endnu mindre troværdigt.
2. Vi har sdvalue.
Hvis villian vælger at skyde turn igen, og en ♣ dropper kunne jeg til gengæld godt finde på at raise bettet.