NL100 Flopspot

#1| 0

Hey folkens

Spillet er 6-max NL100 på iPoker

Hero sidder med 120 og villain med 100

Hero raiser UTG til 3 med AQ
Villain caller i BB

Flop: A J 8 Pot: 6,5

Villain checker
Hero byder 4
Villain raiser til 17

Det er et tænkt eksempel, da det ikke var sådan hånden forløb, men noget jeg kom til at tænke på, mens jeg spillede hånden. Vi antager, at Heros read på villain er, at han er en kompetent og aggressiv spiller, der spiller sine draws og made hands hårdt. Desuden er han i stand til at bluffe og semibluffe.

Hvad er den optimale linje herfra?

Jeg er ikke en haj til PokerStove, men jeg har forsøgt at lave en range der hedder: 109, KQ, Q10, A8s, AJs, 88, JJ, AKo, AJs, AJo. Dertil kommer al villains air, plus han måske også er i stand til at raise flere flushdraws.

Giv mig nogle tanker.

09-03-2010 17:00 #2| 0

Synes det er et ret nemt call. Vi har pos, bordet er drawy, vi får ingen action af dårligere ved shove... med mindre villain kan sætte os på et draw og calle. Men det må vi have et read på først.

09-03-2010 17:02 #3| 0

Hvad hvis vores kicker var en 10'er?

Og hvilke turn kort fortsætter vi i hånden på, hvis villain skyder videre?

Byder vi, hvis turn blanker og villain checker til os?

09-03-2010 17:41 #4| 0

Nu har du jo sat det op til at være en svær beslutning, og det vil jeg da give dig ret i at det er. Sådan er det jo altid med semigode hænder som møder modstand, især på drawy boards.

Det er ret vigtigt at have en eller anden ide om mentaliteten hos sin villain. Er et en passiv dude der laver det der move, så kan fold på flop jo være ganske glimrende. Er det en aggro bandit der spiller både draws og andre hænder hårdt, så kan det være et push. Er det en ganske ukendt villain, så tager jeg bare et kort af og ser hvad der sker. Potten er så på 40, og et turn bet fra villain på fx 30 vil efterlade ham med 50, og så er han altså ret committed. Det skal man være en ret aggro bandit for at gøre med andet end en god handske, og så lader jeg den nok gå (selvom vi kan folde den bedste hånd til AJ og AT nogen gange). Så jeg folder mod ukendt til turn bet.

09-03-2010 18:36 #5| 0

Jeg synes det er et interessant spot. Der er så mange kort, der kan falde på turn, som vi ikke har lyst til at se, så et call er lidt klamt. Desuden har vi ingen anelse om, hvor vi er henne i hånden. Et raise er decideret spew, da vi enten er langt bagud eller flipper mod villans calling-range og hånden er vel for stærk til at folde - især i position.

@ Royal_Wacko

"Vi antager, at Heros read på villain er, at han er en kompetent og aggressiv spiller, der spiller sine draws og made hands hårdt. Desuden er han i stand til at bluffe og semibluffe. "

Med det antager vi, at villain oftest fortsætter på turn, hvis han raiser floppet med et stort draw..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar