Nl100, Fold aa på turn eller river?

#1| 0

Måske en standard situation, men kommer ofte i tvivl om HVORFOR den ene linje er bedre end den anden. Og hvornår man skal give den fuld gas og hvornår man skal give op.

Villian i hånden spiller 13/12/6

Jeg har selv spillet 20/15/4

$100 USD NL Texas Hold'em
Seat 4: HERO ( $269.14 USD )
Seat 6: VILLIAN ( $128.43 USD )
Seat 1: pecca9 ( $27.10 USD )
Seat 2: dideldum ( $91.53 USD )
Seat 3: iBeatIvey ( $95 USD )
pecca9 posts small blind [$0.50 USD].
dideldum posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A A ]
>You have options at Table 127080 Table!.
iBeatIvey folds.
HERO raises [$4 USD]
VILLIAN calls [$4 USD]
pecca9 folds.
dideldum folds.
** Dealing Flop ** [ 2 , 4 , 6 ] POT = 9,5
HERO bets [$7 USD]
gwanzi has joined the table.
VILLIAN raises [$24 USD]
HERO calls [$17 USD] <---- Hvad gør i her og hvorfor?
** Dealing Turn ** [ Q ] POT = 57,5
HERO checks.
VILLIAN bets [$38 USD]
HERO calls [$38 USD] <---- Når jeg kigger hånden igennem, kan jeg ikke li mit call her, men er det for weakt at folde? Han er tydeligvis ikke skræmt af overkortet, der kommer.
** Dealing River ** [ 9 ] POT = 133
HERO checks.
VILLIAN is all-In.
HERO??? Skal kalde 62,5 ind i godt 180...

Som jeg som det, så blir jeg tilbudt gode odds for at kalde, men kun pga mit call på turn. Villian giver tydeligvis ikke op og ser ham ikke spille noget jeg slår på den her måde.

Håber i kan komme med nogle fornuftige kommentarer

19-10-2007 09:51 #2| 0

Som jeg ser det, er der stor sandsynlighed for han har set. Han har formentlig ikke KK eller QQ. Han kan selvfølgelig de sidste to esser på hånden, men det ligner set.

På floppet better du næsten pot som er fint IMO. Han raiser for at beskytte sin hånd mod draws ( giver endnu mere hold i teorien om set. ) Du caller som giver ham info om at du er usikker på din hånd. Han overtager styring og better ind i dig på turn. Spgm er om et set ville gøre det.

Efter du har callet turn, som jeg ikke kan lide. Det er enten rest eller fold i min verden. Havde formentlig restet her. Og banket hånden i væggen når han flipper sine 66 på hånden.

Derfor mener jeg ikke du kan folde på river da som du nævner odds er med dig efter du har callet turn. Men mener du på floppet kunne få lidt mere info og billigere info ved at reraise ham igen. Smækker han all in der er det formentlig easy fold. Havde sparet nogen dollars.

19-10-2007 09:56 #3| 0

preflop: jeg skyder 6-8 stykker..

Flop: 15-20 stykker

Turn: Skub eller fold. Hælder mest til at mucke her. Hans play lugter meget af set i 2,4 eller 6ére. Selvom Flush/Straight også er en mulighed.

River: Du har sat dig i den situation at du ikke har tænkt dig at mucke esserne og er derfor nødsaget til at finde et call frem. Du er ofte slået her.

Bryder mig ik om hvordan du spiller hånden IMO. Dine calls er ik vejen frem, i sådan en hånd. og dine raises preflop/flop er for lave. skyd det dobbelte ca og hans muligheder skærpes. Håber du kan bruge det.

Doolce

19-10-2007 09:59 #4| 0

Det er helt skidt at raise ham på turn og så folde hvis han går AI IMO, det er vel som du siger i første omgang et spm at folde eller reste?

Men hvad afgør om vi rester eller folder, eller er det virkelig et spm om at flippe en mønt?

Og selvom vi bliver tilbudt gode odds, så er der vel igen grund til at kalde hvor vi er ret sikre på at vi er slået. Det er trods alt en forskel på 60 dollars om vi kalder eller ej.

19-10-2007 10:01 #5| 0

@ doolce.

6-8 stykker preflop??

Det er nl100, ikke nl200...

19-10-2007 10:09 #6| 0

Meget af det der afgør om vi folder eller rester er dynamik og dit read af spilleren. Vil han spille 1010 på samme måde? Vil han spille flush draws på samme måde. Vil han give dig credit for en god hånd ved reraise på flop?

Så der er ikke en opskrift til det, mere en gut feeling.

Det er på floppet du mangler info og sætter dig selv i en position hvor du praktisk ikke kan folde og spiller for stakken. Men du kunne du have undgået ved enten at have foldet til et AI efter dit mulige reraise på flop eller ved selv at skubbe ind over toppen og give dig selv en mulighed for at spike A på river (som altid sker når jeg rammer set i 6'ere (",) )

dit read på villain er afgørende her.

19-10-2007 10:16 #7| 0

villain er 13/12/6, dvs han raiser stortset alle hænder han spiller preflop, og er noget af en nit. Når han så i dette tilfælde caller så ligner det et lille pocket pair, og hans spil stinker også af set. Fold, senest på turn.

19-10-2007 10:24 #8| 0

men hvornår føler du dig slået.. ?? dit bet preflop kan forsvares bevares. Men dit skud på floppet er for lavt der byder jeg 15 ca. Kan også være en suitedconneckter der rammer max. Der er ofte value i at limpe med sådanne hænder. Men set er mest oplagt. Det er ik et spørgsmål om at flippe en mønt, du er bagud efter floppet men du SKAL forsvare din store hånd. Det er et spørgsnål om at vide hvornår du skal smide. Hånden afgøres principielt på Turn hvor du er nød til at blive enig med dig selv om du stoler på dint instint og følge den til dørs eller om du venter til et bedre spot. Ofte er dit ene store par slået her.

Doolce

19-10-2007 11:36 #9| 0

@doolce

Føler mig nok desværre allerede slået på turn, især fordi det også bliver nævnt at han er en nit, så det lugter langt væk af et lille sæt.

Kan ikke følge dit argument mht til at byde 15 på flop, potten er altså kun 10??

@ Allfen

Mit read på villian er TAG nit, også derfor jeg ikke kan li mit eget turn-call.

19-10-2007 11:49 #10| 0

Jeg byder mindst potsize på flop. Det er vigtigt at du indser at du ofte overlader hånden og og dermed potten når du check/caller gang efter gang. Det giver ham troen på at han kan få dig til at smide din hånd. 15 på flop er måske lige i overkanten, men dit forholdvise lille bus på flop indikerer IMO at du er bange for hvad han nu vil gøre. Det er er flop med mange muligheder men igen må du overveje om du har i sinde at smide eller føre hånden til ende i det turn lander.. sætter ham på set i 2,4 eller 6ére eller et nut flush/straight draw efter floppet. Men ofte ser du et lille set. håber du kan bruge det til noget..

hvordan endte hånden???

Doolce

19-10-2007 12:12 #11| 0

Umiddelbart tror jeg godt du kan ignorere 90% af hvad doolce skriver.

6-8 preflop og 1½ gange pot på floppet siger vist det hele.

Som spillet, der mucker jeg river - Du ser sjældent en NL100 spiller reste et missed draw her, og så er der tilbage at vi slår en slowplayet KK - Ikke lige det jeg vil hænge min hat på.

Ellers er jeg enig med de andre - Call flop, og tjekmos turn er std. for mig her.

Mickey

19-10-2007 12:17 #12| 0

Jeg caller ikke turn for at folde en blank river. Enten CRAI du turn, eller folder.

19-10-2007 12:27 #13| 0

*Mickey

IMO er det for fesent at bette 4. 6 stykker er bedre og det er altid farligt at slowplaye. Synes det er svagt spillet at bette 7 i floppet. Der skal da bettes pot ca. Som spillet, så caller jeg river all in. Du har vist at du vil følge den her til ende. Havde selv slippet den på turn eller gået all in. Er stor modstander af at calle på turn. Det er fold eller all in. Mickey hvad betyder det hvis jeg byder 8 her?? hvorfor er det så galt? ja i forhold til stacks osv... Men hvis du repper den op i 6-8 stykker så slipper du ofte for de ringe hænder som kan blive farlige. Jeg spiller selv altid esserne hårdt. synes det spil her er slowplayet som ender ud med et call som fortrydes bagefter..:) ved ik med dig men jeg vil hellere op mod 1010/KK end 78 og 45 i samme farve osv..

19-10-2007 14:19 #14| 0

@doolce

jeg giver mickey 100% ret.

Det er ikke fesent at raise 4xBB da dette er standard! hvis du raiser 6-8 stykker pre er det så ikke RIMELIG tydeligt at se du sidder med en monsterhånd, medmindre du ALTID raiser så meget pre. - Hvilket det ikke lyder som om du gør.

Samme på floppet. Det eneste tidspunkt jeg better mere end et potsize bet skulle da være fordi jeg spillede mod dig.

19-10-2007 14:20 #15| 0

@doolce

grunden til at vi siger 4 preflop er fordi at det gør vi med _alle_ hænder vi spiller (raiser preflop). hvis du siger 6-8 med stærke hænder bliver du jo supernem at læse. det er et kæmpe leak i min bog. raise altid det samme om det er en SC, broadway, lavt PP eller AA/KK.

19-10-2007 14:28 #16| 0

@ mickey

Du C/R som standard mod en nit, som har kaldt en raise i pos, raiset på flop og nu skyder 2/3 pot igen på turn?

Er ret interesseret i at høre hvor mange der C/R ai og hvor mange der folder...?

Hvilken forskel gør det, hvis det er et rainbow-flop fremfor et flop med to ?

19-10-2007 15:00 #17| 0

"villain er 13/12/6, dvs han raiser stortset alle hænder han spiller preflop, og er noget af en nit. Når han så i dette tilfælde caller så ligner det et lille pocket pair, og hans spil stinker også af set. Fold, senest på turn."

Enig. Havde han spillet 17/12 havde jeg CR turn AI istedet.

19-10-2007 15:08 #18| 0

Spiller villain ikke KQ eller QJ på samme måde her?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar