Villain har jeg til at spille 25/12/0.7 over sølle 55 hænder. Han er endnu ikke set åbne fra EP (læs: UTG) endnu. Fold eller call?
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed)
saw flop
SB ($81.85)
BB ($146.90)
UTG ($105.65)
Hero (MP) ($98.50)
Button ($124.40)
Preflop: Hero is MP with J♦, A♠
[color=#CC3333]UTG bets $4, [color=#666666]Hero ?
NL100: Fold eller call w/ AJo PF IP?
fold. kommer længere svar om lidt.
Edit glemte muligvis tråden ;)
Well, men mucker sgu AJ her , dog er jeg os en nit. Jeg spiller bare ikke så marginal en hånd her.
så i min bog er det , fold eller raise.
Alle options kan være fine. Kommer igen meget an på de spillere, som du har siddende bag dig. Default er nok at calle, såfremt du spiller godt postflop.
call. hans 0,7 agg vidner muligvis om en lav c-bet frekvens, og du vil ha gode chancer for at samle den op på et lavt board, som i begge misser.
Det afhænger dog igen af, om spillerne bag dig ser mange flops. du vil ikke ud i noget multiway, så hellere folde - det koster dig ikke noget.
I øvrigt bør din beslutning aldrig træffes ud fra, hvor høj en agg. faktor villain har efter 55 hænder. Den er totalt ubrugelig. Men da jeg antager, at du spiller bedre postflop end en std. NL100 spiller, bør det være relativt nemt at spille AJo profitabelt ved bare at klonke eller raise gode flops a la Q85tt etc.
Haha, har du to tråde til AJo og AJs? Kan du måske strikke lidt mere sammen i en post næste gang :)
Alle 3 options giver mening her, dog med 3bet som den ikke allerfedeste i forhold til call denne gang. Bliver nok, call > 3bet > fold
Villain virker umiddelbart som en nit der har en rimelig stærk range ved HJ-raise, da han typsik limper ind med små og mellem-par samt hænder som JTs. Fold er fint her.
Hvis du i stedet sad på knappen tror jeg et call vil være neutral EV.
Kommer vel lidt an på hvilken range du ønsker at have i det spot Løp? Siger ikke 3bet er superior i forhold til fold :)
Cool. Den må gå call > fold > 3bet i min bog så.