Jeg multitabler, så jeg har derfor absolut ingen reads. Jeg spiller normalt NL50, men fylder op med NL100 borde for at kunne multitable tilfredsstillende.
Seat 5 is the button
Seat 5: V2 ( $243.02 USD )
Seat 6: V1 ( $274.73 USD )
Seat 7: HERO ( $224.83 USD )
Seat 8: RANDOM ( $114.05 USD )
Seat 9: RANDOM ( $193.50 USD )
Seat 1: RANDOM ( $101.40 USD )
Seat 2: RANDOM ( $38.90 USD )
Seat 3: RANDOM ( $104.80 USD )
Seat 4: RANDOM ( $100.90 USD )
V1 posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO 6♦ 6♣
RANDOM folds
RANDOM folds
RANDOM folds
RANDOM folds
RANDOM folds
RANDOM folds
V2 raises [$3.50 USD]
V1 calls [$3.00 USD]
HERO calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** 4♠, 6♥, 7♣ POTSIZE = $10,5
V1 checks
HERO checks
V2 bets [$7.00 USD]
V1 raises [$21.00 USD]
HERO calls [$21.00 USD]
V2 calls [$14.00 USD]
** Dealing Turn ** Q♥ POTSIZE = 71,5$
V1 bets [$48.75 USD]
HERO raises [$200.33 USD]
V2 folds
V1 calls [$151.58 USD]
Mine tanker til hånden:
Preflop: Standard.
Flop: Jeg flatter, idet et raise ser uhyggeligt stærkt ud, og jeg forventer måske V2 går amok med AA/KK, hvid han har dette.
Turn: V1 er nu min eneste bekymring. Min umiddelbare handrange for ham er noget ala:
65% 44,77
20% 53,58
5% 46, 67, 47
5% 89
5% spewhands.
Grundet denne range stikker jeg det ind, og håber egentligt på det bedste, idet jeg faktisk ikke aner hvad jeg skal.
Jeg ønsker kommentarer til alle streets, og er dette standardlinien, eller rent spew?
NL100, FR, Readless 240BB Deep
Ah5h, 4h5h, 8h9h, 88 mangler du også.
Fint spillet
A♥5♥ - Ja, den har jeg faktisk ikke tænkt på. 88 må vel anses for én af spewhænderne i dette spot :)
/semibump
Nedenstående er måske blevet noget forvirrende, men der er mange parametre i denne hånd at tage stilling til.
Det er svært ikke at se stærk ud i dette spot.
Det er ligefør jeg synes at din valgte linie skriger ligeså meget styrke som hvis du chk/reraiser.
Når du chk'er flop, så kan følgende ske:
1. V2 chk'er bag og turnkort vendes. Hvad er så planen på turn når:
-V1 chk'er? Så må vi vel leade uanset hvilket kort som vendes.
-V1 better? Vi raiser vel alt andet end 3'ere og 7'ere.
Reelt ikke en god situation når V2 chk'er bag på floppet. Jo lavere c-bet frekvens og weakish V2 er, jo værre må det være at chk'e flop. Det er værd at huske at floppet rammer V1 og heros range forbandet godt. Det ved V2 formodentlig.
2. V2 better. Hvad er så planen når:
-V1 caller. Hmm, raise for value og for capitalization af de døde penge.
-V1 raiser. ????Jeg hælder nok mest reraise, igen pga. de døde penge og for value. Er du oppe mod et overset/underset er det egentlig fint. De døde penge gør det profitabelt. Og du kan blive kaldt af en del dårligere hænder selvom du viser styrke.
Jeg syntes en meget vigtig parameter er sandsynligheden for at V2 c-better dette flop og i mindre grad også om V1 er meget callish. Du har jo god relativ position og kan trappe V1 ofte.
Jo mindre sandsynligheden er for at V2 c-better, jo mere stemt er jeg for at donk-leade lige præcis her. Din range kan sagtens indeholde lave overpar, tp, to-par m.m. og på samme vis kan du blive kaldt af samme range.
Problemet er jo så bare at du er readless. Vi må nok antage, at risikoen for et chk her er mindst 50%.
Det er et ret atypisk move og jeg ved ikke om vi misser noget value her eller det er spew/donkish, men vil meget gerne have nogle input på denne.
Altså hvad bumper du for? Er det her ikke verdens mest trivielle pokerhånd ... ?
lol wtf, ManCini?
Tråden har været 'død' i 37 timer, og så bumper du den med den post der? Genialt. :-)
@sakii
Først og fremmest - super svar!
Hvis V2 checker bagved på floppet, så skal vi som sagt leade det meste på turn, ja.
Og ja, hvis V2 C-better like 75-80% så er check på floppet vel nuts - men uden reads og stats er det meget svært at vide :/
Så alt bunder måske i, hvad V2's C-bet % er, og den kan der kun gisnes om?
@ManCini
Hvis du syntes svaret er så enkelt, var det så ikke ligeså hurtigt at skrive dette i stedet?
Ville du donke, eller gå efter et c/r på floppet readless?
@ PP
Altså jeg læser sq ikke så meget pokernet længere, det har jeg sq ganske enkelt ikke tid til, så man kan vist ikke kalde det for et bump? :)
@ Kunz
Klart c/r, som hånden udspiller sig, så er overcall fint. Altid skub på turn, både fordi river nemt kan blive ulækker, hvis du flatter (læs: action kan dø) plus det faktum at du kan have turnet et stort draw, som du skubber ind på turn (kan villain tro), så vi kan få et light call, omend det er en smule langt ude.
Som sagt, så spiller hånden imo sig selv. 3bet floppet ser virkelig stærkt ud.