Har lige sat mig, første hånd og vælger at poste BB i MP da jeg er lidt utålmodig, skal bare i gang... :D
Hand #205742081 at table: Table TH 202
Started: Tue Feb 14 21:52:25 2006
mrshowd0wn is at seat 1 with 49.00
macan5 is at seat 2 with 25.27
RACZEJ_MAM is at seat 3 with 93.50
Mr.Niko is at seat 4 with 72.20
blazza is at seat 5 with 77.30
Farmand06 is at seat 6 with 99.00
giogio1 is at seat 7 with 75.55
Saran is at seat 8 with 69.05
insanity31 is at seat 9 with 58.60
Lechia751 is at seat 10 with 80.32
mrshowd0wn posts the large blind 1.00
Lechia751 posts the small blind 0.50
Lechia751: --, --
mrshowd0wn: --, --
macan5: --, --
RACZEJ_MAM: --, --
Mr.Niko: --, --
blazza: --, --
Farmand06: 10d, 10h
giogio1: --, --
Saran: --, --
insanity31: --, --
Pre-flop:
macan5: Call 1.00
RACZEJ_MAM: Call 1.00
Mr.Niko: Fold
blazza: Call 1.00
Farmand06: Check
giogio1: Call 1.00
Saran: Call 1.00
insanity31: Call 1.00
Lechia751: Fold
mrshowd0wn: Check
Flop (Board: 7d, 2d, 7s):
mrshowd0wn: Check
macan5: Check
RACZEJ_MAM: Check
blazza: Bet 1.00
Farmand06: Raise 4.00
giogio1: Fold
Saran: Fold
insanity31: Fold
mrshowd0wn: Fold
macan5: Fold
RACZEJ_MAM: Fold
blazza: Call 4.00
Turn (Board: 7d, 2d, 7s, 7c):
blazza: Check
Farmand06: Bet 8.00
blazza: Call 8.00
River (Board: 7d, 2d, 7s, 7c, Kc):
blazza: Check
Farmand06: Bet 20.00
blazza: Raise 40.00
Farmand06: Call 40.00
Showdown:
blazza shows: 7h, 6c (four of a kind, Sevens)
Er min linje helt i skoven eller vælger i at spille den på samem måde? Jeg kan ikke sætte villain på en 7"er da han caller BB i MP (det skulle i så fald være suitred connecters, men da den 3. 7"er falder ryger den tanke), er derimod ret overbevist om han har et pocket pair - 33 ---> 99... højere ville ha raiset, alt andet slår jeg....
kommentarer til spil eller bet sizes?
NL100, fuldt hus i unraised...
bump...
DU SKal sq raise den lækre hånd Preflop :D
Raise noget mere på flop.
I min verden findes 4 ens mod mig bare ikke, så vil også tabe der
mja præcis, kan sku heller ikk folde, hvad jeg formoder er højeste fuglehus til mulige quads.... men ang. raise PF, raiser normalt kun JJ og opefter PF medmindre jeg sidder i CO-1 eller bedre....
jeg er sku blevet en tight ass-overtroisk-tosse efter jeg skiftede NL50 5-max ud med NL100 10-max... :D
Du spiller den utrolig elendig.
@Pain... tak for det, kan du uddybe eller forhindrer dit kompetanceniveau dig i at deltage i en analyse på dette niveau? svømmeklap herfra...(!)
Preflop er fint
Raiser lidt mere på floppet
Checker river, check/call probably.
@xizor... kan godt følge dig mht. check... man kan sige: har han ramt sin konge folder han den ikk, ergo er et bet "unødvendigt".... dog better jeg gerne sådan et kort for at "komme ham i forkøbet" hvis han nu sku få den idé at bluffe riveren...
det er da bedre at calle et bluff end at bette og han så folder?
Hvad caller han med som du har slået, og hvad folder han som har dig slået? Så er det nok bedre at calle et bluff, hvis du alligevel vil have penge ind på riveren.
Jeg ville raise PF (den sædvanelige 4 BB + 1 pr limper). På floppet ville jeg i dit tilfælde raise til 7 (potten + hans bet).
Som du har spillet hånden ville jeg checke på river da jeg ikke har nogen anelse om hvad han har.
Dine fesne bets tidligt i hånden gør at du taber mange flere penge på river end det var nødvendigt.
Spiller du måske over din limit? Årsagen til at jeg spørger er at når jeg spiller på for høj limit bliver mine bets mindre end de bør fordi jeg synes at det er for dyrt at bette fuld pot.
sunek
(for at opveje fordelingen i svarene)
jeg ville have spillet den stort set lige sådan.
Og sad jeg med hans quads ville jeg også spille lige sådan.
@sune og telum.... hvis i faktisk læser hvad jeg skriver, står der, at jeg sætter ham på et pocket pair under mit - 33 ---> 99, dvs der er 6 "made" hands jeg slår, hvorfor jeg better som jeg gør - jeg better for value... halv pot flop, halv pot turn, 2/3 pot turn.... checker jeg turn kan han komme ud med et potsized bet eller evt smide resten af hans skillinger til midten, hvilket gir mig en svær beslutning på riveren.... (i modsætning til det 20$ call jeg skal lave på riveren der gir mig meget fine potodds...)
@telum... nævner heller ikke på noget tidspunkt at skillingerne skulle til midten....
Det er fint nok at du sætter ham på pocket pairs ml. 33 og 99, men overvej lige at der er 8, der ser floppet..
Der er masser af 7"ere der bliver spillet i sådan en pot, A7, A7s, 78, 79, 76, 75 suited eller ej.
Fint nok at du skyder på floppet, og turnen delvist ok.
Men, jeg mener bare du bør checke efter ham på river..
Du better 20$ ud i en pot på ca. 33$ (hvis jeg kan tælle rigtigt) Får du et kald, er du højst sandsynlig slået. Nu raiser han dig oven i købet!? Hvilken hånd skulle han gøre det med som du kan slå? Der er ingen grund til at kalde de sidste 20$!
I øvrigt ville jeg også raise Preflop..
På grund af preflopspillet har man jo ingen handrange at gå ud fra overhovedet og jeg ville da også helt sikker have smidt nogle penge i preflop. Da der bliver gayraised på river vil jeg nok folde, da dette virker fuldstændig tåbeligt medmindre han sidder med 7eren eller kongen. Men det er så bare mig
@dillerhans
"hvis i faktisk læser hvad jeg skriver, står der, at jeg sætter ham på et pocket pair under mit - 33 ---> 99"
Hvis du selv har svaret på dine spørgsmål så lad være med at poste.
Hvis du læser hvad jeg skriver så vil du bemærke at jeg foreslår et større raise end det du foretager. Grunden til at jeg ikke kan lide dit raise er at det er så lille at du ikke får den information du skal bruge. Hvis du raiser til 7 og din modstander kalder, vil jeg mene at du kan udelukke underpar og overkort.
Hvis du mener at dit read er så godt at du kan sætte ham til 33-99 allerede på floppet er det flot klaret (det viste sig jo også at være forkeret).
sunek
Pre flop:
Raise. Det gør du så ikke, og du lander i en hyggelig family pot.
Flop:
Det er så 7 high og paired. Dvs. du har (måske) top pair.
Der er en der better $1 !! i en $8.5 pot - Dette er ikke et steal bet, det er et SUCKER BET. Dvs. han har ramt noget, men han er ikke pisse stolt over sin hånd. (men flink er han, han giver alle en mulighed for at slippe billigt fra det her)
Det er en multi way pot, og det gør at folk er mere ærlige omkring hvad de laver.
Du vælger så at raise. Hvilket der som sådan ikke er er noget forfærdeligt i vejen med. At det så er et forfærdeligt lille raise er så en anden sag.
Han caller så dit raise, og det er så her du skal begynde at ligge tingene sammen:
- Multi way pot
- Sucker bet
- Caller et raise
Hvad har han mon? en 7"er med en dårlig kicker et nok et skide godt gæt. Og det han ønsker her er et billigt show down.
Turn:
Du better 8, jeg gider ikke engang kommentere bet størrelsen.
Han caller, og udefra flop action, så bør du lave et check/call på riveren (så fremt hans bet er rimeligt)
River:
Du vælger at leade ud her, ja man får nærmest lyst til at kaste op. Men det gør du, og han RAISER dig.
Igen udefra tidligere action, hvad hulen tror du han sidder med? Et over pair? No way, et over pair havde raiset pre flop, eller bettet mere på floppet/raiset turn.
Du vælger så at calle...med ikke engang 2nd nut.
Ship it......