Efter at jeg er begyndt at spille mere på NL100 er jeg begyndt at bluffe mere end jeg gjorde på NL25. Oester81 virker som en lidt svag fyr der kort forinden denne hånd har fået et slag over snuden med nogle overspillede TPWK. Så dette synes at være en god bluff mulighed (desuden var potten ikke så stor så et bluff er ikke så dyrt).
Det er i øvrigt et forsøg på at lave et "check-bluff".
Game #2949654104: Hold''em NL ($0.50/$1) - 2006/07/09 - 14:07:16 (ET)
Table "Orchid" Seat 2 is the button.
Seat 1: MlNSK ($96.50 in chips)
Seat 2: danron ($73 in chips)
Seat 3: sunek ($103 in chips)
Seat 4: L41_1_e ($196.75 in chips)
Seat 5: RedBean ($131 in chips)
Seat 6: chazz007 ($61.25 in chips)
Seat 7: Oester81 ($70.25 in chips)
Seat 8: blahzay ($99.50 in chips)
Seat 9: wortex557 ($129.50 in chips)
Seat 10: LatinThug ($60 in chips)
sunek: posts small blind $0.50
L41_1_e: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to sunek 7♦ 8♦
RedBean: folds
chazz007: folds
Oester81: calls $1
blahzay: calls $1
wortex557: folds
LatinThug: folds
MlNSK: folds
danron: folds
sunek: calls $0.50
L41_1_e: checks
----- FLOP ----- Q♣ 9♦ 6♣
sunek: checks
L41_1_e: checks
Oester81: bets $3
blahzay: folds
sunek: calls $3
L41_1_e: folds
----- TURN ----- A♥
sunek: bets $5
Oester81: calls $5
----- RIVER ----- 3♦
sunek: bets $10
sunek
NL100: Godt bluff?
jeg havde nok checket turn.
Enten så check river eller bet mindre, du slår kun et draw, og der caller han heller ikke 5 $.
Du siger selv han caller for meget, så han har længe forinden bestemt sig for at calle dig ned
@Toonarmy
+rsagen til at jeg better på turn er for at repræsentere A - mit kald på floppet kunne godt være A9 eller A6.
sunek
Hvilken hånd prøver du at repræsentere, der check/caller floppet?
Better du normalt halv pot på turn, når du har et set her?
Villain har vist styrke ved at bette ud mod 4 modstandere på floppet.
Det er NL100
Det lader til, at villain overspiller sine hænder.
Derfor folder han alt for sjældent til, at dit move er +EV.
Check river eller bet mere. 10$ tror jeg ikke er nok til at jage par dame eller lignende væk.
@Sunek
Du kan repræsentere lige hvad du har lyst til ;)
Hvis han er en calling station som du siger er han fuldstændig ligeglad hvad der kommer på turn/river, for ham er det usansynligt at du har ramt der, han smider ikke hvad der var højeste par på flop til det bet, så skal du bette væsenligt mere, men til gengæld skal bluffet så lykkedes hver gang.
Tag det istedet som en mand at du ikke ramte og giv ham puljen ;)
"Efter at jeg er begyndt at spille mere på NL100 er jeg begyndt at bluffe mere end jeg gjorde på NL25."
Sprang du NL 50 over - så matcher din rulle nok ikke NL100???
@Fredizy
Jeg har i længere tid spillet 4xNL25 borde samt noget NL50 og lidt NL100 så springet er ikke så stort (i øvrigt også noget PLO25 og PLO50). Min rulle er på 3K så det går nok.
@Toonarmy
Heldigvis fik jeg denne pot så han havde nok et busted draw - men jeg havde på fornemmelsen at jeg nok var heldig at få denne her.
sunek
Fredizy - om han har stor nok til NL100 kommer da ikke sagen ved.
Sunek - Jeg raiser til 8-9 på floppet og skyder igen på turnen ved blank kort.
Jeg giver mit draw gas på floppet, giver den 9-10, dette giver dig kontrol i hånden, hvilket jeg mener er meget vigtigt når man spiller et draw, hader at calle floppet her, hvis du endelig rammer ligner det et draw for vildt, og tænk på at en klør kan slukke din action, hvorfor ikke lave et frækt semibluff på floppet, hvis du rammer er der tit betaling, fordi han ikke tror du er på et draw, og hvis du ikke rammer, har du en god mulighed for at bluffe, sådan vil jeg spille den her hånd. Hvis du raiser floppet giver det dig også en masse information, om hvordan han har tænkt sig at spille resten af hånden, måske smider han til et raise på floppet, hvilket også er ok for dig, og hvis han caller smider han måske på turn, især hvis han sidder med damen er pilen jo et fint skræmmekort at repræsentere på turn. Giv den gas i stedet for at calle, du får bedst value og vigtigst af alt, kontrol i hånden, hvis han caller dit raise.
Men btw kan jeg ikke lide dit bluff. Du caller pf. for at repræsentere et stærkt es du rammer på turn, hvor du caller floppet, for så at ramme, du better ikke nok og din historie stemmer ikke overens med en stærk hånd, du skal tænke alle streets igennem når du laver et bluff, og det mener jeg du mangler lidt at gøre her, hvis jeg sad i din modstanders sæde, ville jeg sætte dig på et draw, for det er det eneste man better så svagt ud i, det ligner et blocking-bet, og jeg tror ikke jeg havde smidt en dame, jeg havde måske endda givet på nakken på turn.
- Lorentsen
"hvis du rammer er der tit betaling, fordi han ikke tror du er på et draw, og hvis du ikke rammer, har du en god mulighed for at bluffe"
.. Ser du en modstrid i ovenstående?
- AB
ja måske en smule, men det er jo så ens bettingstrategi der skal gøre forskellen. Men jeg ville ikke bluffe nl100 for meget, min erfaring er at de hoveder caller med alle par, ved bare ikke om det siger mest om mig eller dem ;)