NL100, grimt, tricky flop

#1| 0

B2B, Nl100 euro. Intet read på villain, hero har spillet TAG.

Vi har AK i BB, ingen .

UTG raiser til 4, foldet til hero der raiser til 14, villain caller.

Flop: T J K

Hero checker...?

Ikke ligefrem et standard move, men hvad siger i?

12-06-2006 23:59 #2| 0

Her er stacks helt afgørende.

13-06-2006 00:06 #3| 0

åbner for near pot, delvist fordi jeg kan jeg ikke kalde hvis jeg checker og så fordi jeg næsten altid cont. better HU - specielt når jeg rammer..
Den klart billigste måde jeg slipper fra den her hånd er at bette og blive raised, eller bette og blive kaldet.

Hvis du checkcaller er det alt alt for let for villain at skubbe dig af din hånd hvis turn blanker; hvilken god hånd har du som kan kalde turn der bare c/c flop og checker turn?

13-06-2006 00:21 #4| 0

Hvis I er dybe, må det korrekte play være at bette mere eller mindre fuld pot, da der er en hel hær af kort der er potentielt scary(tre af dem giver dog dig selv nuts).

Han handrange preflop er vel AK,AQ,AA,KK,QQ,JJ,TT, hvis han spiller hånden standard, så du kan roligt folde hvis han giver dig på nakken.

Ved at checke, opgiver du potten på forhånd, da du ikke kan betale et bet med din TPTK.

13-06-2006 00:30 #5| 0

Vi har 100, han dækker...

13-06-2006 00:36 #6| 0

Ikke at det nødvendigvis er tilfældet, men Turbo - dit spil i denne hånd og hånden du postede tidligere ligner scared money.

Det er en kold dag i helvede den dag jeg OOP reraiser AK pf. og så checker et totalt drawtastic K high flop?!

Bet, afvent villains move..

13-06-2006 00:44 #7| 0

Hehe.

Når man vælger at reraise SÅ markant preflop med AK, så skal man sgu da skyde på floppet når det er K high. Helt standard.

Når du checker er det så fordi du regner med at være så skidt inde at du har opgivet hånden?

13-06-2006 01:25 #8| 0

Ja, grunden til at jeg poster er jo, at det slet ikke er standard og ville høre nogle tanker :-)

Tanken bag var, at vi kun får action af meget meget få hænder vi slår. Floppet har i minimum 50% af tilfældene ramt villain pænt. Better vi pot og får et call, har vi bygget en større pot op, og aner ikke hvor vi står. Vi må gå ud fra at være bagud, men der er også hænder vi slår. Og hvordan finder vi ud af det i sådan en stor pot OOP?

Som jeg ser hånden er det enten bet og check/fold eller check. Kan ikke lide at blive lullet ind i en stor pot med meget favorable potodds på senere streets. Ved et check håber vi at se villain lidt an før vi bestemmer os. Derudover holder jeg meget gerne denne pot så lille som muligt. Og eventuelt ligger der en smule value på senere streets ved vores check, dette er dog minimalt.

Derudover kender villain absolut ikke os. Vi har ikke spillet længe og han har sikkert set rigeligt med bøvehoveder der har checket to par, set eller AQ på et sådant board. Det må han overveje også, selvom det ikke er tilfældet her.

Vil meget gerne høre flere kommentarer, hader virkelig denne situation.

Derudover sidder vi to og spiller på 1 comp med en masse borde og diskuterer, og tiden løb ud, så det blev et check :-) Vi vidste ærlig talt ikke hvad vi skulle gøre.

@Kripke

Scared money vil jeg ikke mene det er. Denne hånd er svær imo. Og AA hånden er checket på turn dårligt. Har ikke spillet meget cash på det seneste og skal lige adjuste, dvs lige komme ind i hvornår der skal potkontrolles og hvornår der skal bettes videre ifh til boards...

13-06-2006 01:39 #9| 0

Hvis det er 6max er du alt for bange for villains'' range, der skal bettes her hver gang, ellers må du coldcalle preflop eller sådan noget

13-06-2006 01:50 #10| 0

Ja det er rigtigt du kun får action fra hænder vi har slået, men vi er heller ikke interesserede i action. Vi vil tage potten.

Det spændende er vel at der stort set ikke er nogle hænder han blot vil calle med. Settet SKAL reraises. Straighten ligeledes, da den skal beskyttes mod hus og flush.

Måske er et check/fold det bedste play, fordi dette flop næsten ikke kan undgå at have ramt villían bedre end hero med hans handrange jvfr. preflopspillet.

Måske burde du have flatcallet i blinds? Er ikke specielt spændende at spille en drawing hand som AK i en kæmpepot ude af position.

13-06-2006 01:52 #11| 0

"Tanken bag var, at vi kun får action af meget meget få hænder vi slår. Floppet har i minimum 50% af tilfældene ramt villain pænt. Better vi pot og får et call, har vi bygget en større pot op, og aner ikke hvor vi står. Vi må gå ud fra at være bagud, men der er også hænder vi slår. Og hvordan finder vi ud af det i sådan en stor pot OOP?"

Som jeg ser det er din tankegang vendt på hovedet, specielt angående to ting:

1) På det her board og med de actions preflop vil du ikke have action - for der er ingen dårligere hænder, som kan give dig action nu. Du vil have potten nu og du vil ikke se flere kort. Boardet er decideret ubehageligt, du kan ikke regne nogen kort som clean outs hvis du er bagud, og du har bestemt ikke lyst til at skulle forsætte med at spille OOP på de to næste streets.

Du har fuldstændig ret i at potten bliver bygget stor, hvis du byder osv. Men det er irrelevant her og det er for sent at bekymre sig om det pga. din preflop linie. Du byder, og hvis villain kalder eller raiser, så er du mere eller mindre færdig med hånden. Du har vist stor styrke preflop, og villain kalder dig ikke på floppet med en dårligere hånd.

2) Du skriver også, at du ikke finder ud af hvor du står ved at bette floppet og blive callet. Men, der mener jeg du tager helt fejl - det er faktisk meget simpelt. Du better, og hvis villain caller eller raiser så står du et skidt sted.

Ja, nogle gange vil villain have samme hånd som dig, og så mister du måske potten. Men i langt de fleste tilfælde er du helt væk på det her flop, hvis du bliver raised eller callet.

Ved at checke opnår du præcis den modsatte effekt. Massere af villains vil tage et skud her, og hvad er så din plan? Call?

Lad os antage det sker - du checker, villain byder, du caller - hvad information har du så fået. Hvor står du så nu? Ja præcis, no clue.

Ydermere, er der et ocean af scarecards, som kan falde på turnen og gøre hånden endnu sværere at spille derfra. For de fleste spillere er det klart, at du ikke check/caller en stor hånd på det board, for der er alt for mange kort som kan ødelægge din action og endvidere ødelægge din hånd. Og hvis villain skyder turn igen er du nødsaget til at folde.

Sidst men ikke mindst, hvis villain rent faktisk er bange for at du kan have AA eller AQ pga. dit check, så kan han vel sagtens checke behind med AK, AJ eller lign. hænder, som du er bagud til.

Sagens kerne er, at når du har inflatet potten preflop, så kan du ikke rigtig styre hånden eller kontrolere potten mere. Du kommer efter alt sandsynlighed ikke billligt til showdown, medmindre villain er en muppet af rang. Derfor må du ud og følge op på den linie du lagde preflop, og så må du kaste håndklædet i ringen, hvis villain raiser eller kalder dig her.

Jeg tror også du overvurderer, hvor mange hænder der kan kalde et 3/4-1/1 pot bet, som du er foran. Jeg kan mere eller mindre ikke forestille mig en eneste, medmindre villain er totalt blank i roen.

Overvej hvad for en linie du vælger preflop, og så prøv at være mere konsistent.

(edit: en non-diamond Q er self. en clean out - i hvert fald på det street)

13-06-2006 01:54 #12| 0

Du bliver nødt til at bette floppet her. Om end ikke andet, så for at strømline dit spil. Jeg check-folder i øvrigt næsten alle turn; ja, han KAN have en draw, der får dig væk, men der er du jo ikke super inde. Alternativt har han en made hand der har dig crushed.

Det er et af de der steder, hvor man kun får action, hvis man er bagud men samtidig er nødt til at bette.

Ligesom når du better floppet 48Qr med AK. Hvis han folder, lavede du (sansynligvis) et valuebet; hvis han caller/raiser, var du ude i et semibluff. Men man er nødt til at lave det bet, nevertheless!

Peter

13-06-2006 11:31 #13| 0

Hmm, jeg har stadig svært ved at acceptere, at det kan gøres så simpelt.

Næsten alle hænder, der slår os, raiser os på floppet. Her er det jo dejlig nemt og smide hånden væk.

Men er uenig i, at der ikke er mange hænder, som caller og som vi har slået på NL100. AK, KQ, QQ, QJ og nogle kombinationer.
Og mod disse hænder kan jeg ikke lide bare at give op.

Hvad hvis vi better flop, får et call og turn kommer blank. Vi checker nu til villain, som byder 20 ind i 60 dvs. odds 1:4...?
Eller samme scenarie, bare med turn går dbl check og river er endnu en blank, og villain nu better 25-30$, dvs giver os ca. 1:3...?

Til gengæld kan jeg sagtens følge jer mht. at strømline mit spil, det er et leak jeg lige skal arbejde med.

13-06-2006 12:28 #14| 0

"Men er uenig i, at der ikke er mange hænder, som caller og som vi har slået på NL100. AK, KQ, QQ, QJ og nogle kombinationer.
Og mod disse hænder kan jeg ikke lide bare at give op."

Lad os tage dem en ad gangen,

QJ - du tror, at villain raiser UTG med QJ for derefter at calle et sizeable reraise med den? Maybe not.

QQ - du tror, at villain flatcaller hvad der minder om et pot-bet fra en preflop reraiser på det her board? Hvilke hænder er han foran? Nok ikke.

KQ - Samme som QJ.

AK - Det er muligt han flatcaller her med AK, men so be it. Det er trods alt heller ikke en hånd du er foran. Og det er usandsynligt givet at du har præcis samme hånd.

-kombinationer: Hvilke? Der er mere eller mindre kun én, AJ, og selv den er unlikely, medmindre villain er spejlblank.

Tro mig, der er ingen af de hænder (på nær) AK, som flatcaller et ~potsized bet på floppet.

13-06-2006 12:33 #15| 0

Kripkes post sidder lige i skabet............. !

13-06-2006 13:59 #16| 0

Nu hvor flop spillet er på plads, hvad så med preflop?

Reraiser i altid AK OOP preflop? Jeg hader det hver gang jeg gør det, og hvis jeg har virkelig meget uskrup så gør jeg det ikke..
Det er min erfaring at folk caller for meget og jeg rammer for lidt postflop til at det er +ev. Desuden får jeg ikke udnyttet at min kicker er høj. Hvis nogen spiller videre på A67 board så er jeg ved at være slået jo.

Måske der er en idé i bare at calle preflop i stedet for at bygge en kæmpe pot OOP med en hånd der skal ud og ramme?

Det er ikke godt for shania though :/

13-06-2006 18:01 #17| 0

@Xizor

Jeg synes det skal mikses op. Meget afhængigt af, om der er callere. Jeg tror jeg plejer at gøre ca. halvt af hver.

Nå men tilbage til hånden. Det endte godt, på trods af den underlige linje.

Han byder 17 på flop, hero kalder.

Turn er blankog går check-check.

På river falder endnu en . Den bruger jeg og blocker for 21 ind i 62. Villain caller med QQ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar