NL100, gutshot + flushdraw

#1| 0

$ 100 USD NL Texas Hold'em

Seat 4 is the button
Total number of players : 5
Seat 2: papfzak ( $ 102.50 USD )
Seat 4: cuuzi ( $ 104.40 USD )
Seat 6: parfait86 ( $ 71.14 USD )
Seat 3: Hero ( $ 97 USD )
Seat 1: BomboB ( $ 100 USD )
parfait86 posts small blind [ $ 0.50 USD ].
BomboB posts big blind [ $ 1 USD ].

Preflop:
Hero har J8

UTG: CALL papfzak, $ 1 USD
CO: CALL Hero $ 1 USD
BUTTON: CALL cuuzi $ 1 USD
SB: RAISE parfait86 $ 3.50 USD
BB: BomboB folds
Alle limpers caller

Flop: (pot: 17$)
457
BET parfait86, $ 7 USD
RAISE papfzak, $ 23 USD
CALL Hero , $ 23 USD (?)
cuuzi folds
CALL parfait86, $ 16 USD

Turn: (pot: 86)
6
ALL-IN parfait86 [ $ 44.14 USD ]
ALL-IN papfzak [ $ 75.50 USD ]
ALL-IN Hero [ $ 70 USD ] (?)

Jeg har ikke stats på folk, da jeg ikke bruger PAhud pt.
Jeg har ingen notes og ingen særlige reads på villains, ud over de ikke har vist noget særligt bemærkelsesværdigt spil, hverken godt eller skidt. Dog virker de ikke solide, spiller tilsyneladende mest efter hvilke kort de selv har, og ikke deres pos og/eller modstandernes actions. Altså en typisk nl100 party standard.
Mit tableimage er loose/aggressive, dog er jeg ikke blevet snuppet i et move ved bordet endnu, men jeg har dog lavet et par stykker, og generelt været rimelig aktiv.
Jeg er egentlig mest i tvivl om mit flop spil, hvor jeg får godt 2:1 potodds, dog med 2 til at acte efter mig, hvor den ene har vist aggression.
Med det preflop action vi ser, mener jeg ikke, at preflop raiseren kan sættes på nogen særlig hånd. Det kan både være et weak raise med et monster, og det kan være et nyttesløst raise med en hånd der tiltaler villain af ukendt grund. Dette syntes jeg ofte jeg ser på netop sådan et bord.
Dog mener jeg, at der er rimelig grund til at tro, at en eller flere har floppet enten set, 2pair eller straight.
Mener folk, at jeg ofte kommer i klemme til et stort 3bet her, og derfor er dette et superdårligt call?
Hvad med turn, smider vi nogensinde her, som spillet?

12-04-2007 13:21 #2| 0

Det kommer da helt an på hva turn er

12-04-2007 13:23 #3| 0
OP

ups, jeg editer lige turn =)

Jeg har leget lidt med oddsne.
Hvis vi antager, at 4/5 har made hand af en art på floppet, lad os sige AA, 75 og 44 (det er nok sjældent at så mange spillere connecter), får jeg odds 37.32% for at komme ud på toppen på 5th street.

Det skal siges, at jeg ikke selv syntes hånden er korrekt, netop derfor skal den analyseres.

12-04-2007 13:25 #4| 0

Har du ikke str8 + FD?

12-04-2007 13:27 #5| 0
OP

mancini, jo. flushdraw og gutshot straight. på turn har jeg made straight + flushdraw.
Jeg smider aldrig selv turn her, det er mere for, at høre om der er andre meninger.
Det er mest flop spillet jeg er interesseret i, at høre om folk syntes jeg er langt ude her, eller om der er andre der kunne finde på at calle mod et bet og et raise.

12-04-2007 13:34 #6| 0

Jeg kan bedre lide at kommer over toppen på floppet.

Og nej turn kan du sgu aldrig folde.. slet ikke når du selv sidder med 8

12-04-2007 13:46 #7| 0

LOL, fatter ikke lige denne post.

"Mener folk, at jeg ofte kommer i klemme til et stort 3bet her, og derfor er dette et superdårligt call?
Hvad med turn, smider vi nogensinde her, som spillet?"

"Mit tableimage er loose/aggressive"

Ja eller måske bare sådan lidt weak...

Ej sry I laughed...

Well du skulle have været til midten med stacken på flop, men som spillet er der vidst ikke så meget at være i tvivl om ...

GL

12-04-2007 15:09 #8| 0
OP

@SoWhat, som jeg har sagt, ville jeg aldrig selv smide turn her. Men derfor kan man vel godt debatere muligheden, hvis der er andre der er uenige.

Men jeg kan godt se pointen med at give den gas på det flop istedet for at spille den passivt.

Og jeg har netop arbejdet på at blive mere aggresiv på de rigtige tidspunkter. Det er let nok at være aggresiv i en HU eller 3way pot hvor man får begrænset modstand. Det er til gengæld lidt sværere, syntes jeg, at være aggresiv i en multiway pot med et draw, hvor man kan være ret sikker på, at man ikke bare skal slå A høj f.eks.

12-04-2007 18:44 #9| 0
OP

Well ka vist godt poste resultatet. Ser ud til, at flere er enige i, at det er en god idé at give den en skalle på floppet.
Problemet jeg har er, at jeg begynder at se spøgelser, og holder derfor igen med min aggression, når det faktisk er vigtigt. Sure, det ka godt gå at kalde den her istedet for at raise, men når vi ik er dybe og jeg ik anser mine modstandere for at være specielt gode, så skal de bare tæskes rundt. Det er den stil jeg har det bedst med, så jeg skal holde op med at se spøgelser.

River er en 4, og her er jeg ret sikker på, at en har spiket hus. Showdown går sådan her:
parfait86 shows KT a pair of Fours .
papfzak shows a6 two pairs Sixes and Fours . <-- han må være træt af det hele ;)
Hero shows J8 a straight Four to Eight .

papfzak wins $ 5.50 USD from side pot #2 with two pairs Sixes and Fours .
Hero wins $ 51.72 USD from side pot #1 with a straight Four to Eight .
Hero wins $ 216.42 USD from the main pot with a straight Four to Eight .

12-04-2007 22:43 #10| 0

Godt at riveren ikke vidste en spade ;)

12-04-2007 23:50 #11| 0
OP

nu var der jo også kørt en del spader allerede :D men helt enig

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar