NL100: Hero goes wtf

#1| 0

Stats/reads:

PetraKat: Jeg har denne dansker til at spille ca. 26/17/1.8, 3-better ca. 4% over ca. 450 hænder. Jeg har ikke de store reads, men han virker lidt tyret i det. Han har bl.a. åbnet sb, hvor jeg flatter i bb med skrald, og jeg raise hans c-bet på 37Jtt, hvor han caller med 66. Vi checker turn + river ned. Han virker som en ganske fornuftig spiller.

Nh6: Gigant muppet, der har været forholdsvis varm so far. Han spiller 38/26/6.4. Selvom hans stats er jævnt ok, så laver underlige ting som min. Bets etc.
Jeg har ikke rigtig lyst til at reste pre, da spillere som PetraKat bare altid virker til at have den mod mig.
Jeg ved ikke, hvordan jeg selv har spillet på det her bord (spiller PetraKat på et par borde), men mine overall stats for sessionen var 33/25/2.5 med 3-bet% på ca. 5. PetraKat har 3-bettet mig en del IP, men jeg har bare foldet so far.

***** Hand History ***** (Boss)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, September 19, 09:17:35 ET 2010
Table Table TH 4551 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: aleks820 ( $264.47 USD )
Seat 2: nh6 ( $89.59 USD )
Seat 3: RushMe!! ( $117.78 USD )
Seat 4: Hero ( $139.18 USD )
Seat 5: PetraKat ( $103.87 USD )
RushMe!! posts big blind [$1.00 USD].
nh6 posts small blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T T ]
Hero raises [$3.50 USD]
PetraKat raises [$9.00 USD]
aleks820 folds
nh6 calls [$8.50 USD]
RushMe!! folds
Hero calls [$5.50 USD]
** Dealing Flop ** [ J, J, 9 ] pot = ca. 27
nh6 bets [$21.00 USD]
Hero?

20-09-2010 01:30 #2| 0

Som spillet folder jeg floppet.

Hvad er din egen plan når du caller 3bettet? Setminer du? Eller vil du også spillet et lowbord?

Du har stadig en til at acte bag dig, så du sidder ret ulækkert sandwiched. Selvom du skulle være foran nh6, så får du ikke petra til at folde noget, du slår, hvis du raiser floppet. Dit preflop spil skriger i hvert fald af, at du ikke har QQ+, AK.

Hvis jeg caller 3bettet pre, så er det for at setmine. Jeg synes nu sagtens du kan 4bette pre (og calle shove), mens 4betshove har det der desperationsmærke over sig.

20-09-2010 01:37 #3| 0

Selvom han ikke 3-better særlig meget, tror jeg det er fint at shippe pre(evt 4bet), især med alle de døde penge der er, kan det aldrig være skidt, med mindre du kun mener han 3-better UTG med varende. Dog synes jeg call pre er lidt tyndt.
Imo get-it-in > fold > call

Du caller vel pre for setvalue, hvis du mener Petrakats range er for stærk til at komme ind pre, hvilket vil sige du har ret let beslutning når nh6 leader et JJ9tt board, hvor du samtidigt har en mand bag dig, hvis range du mener er utrolig stærk?

20-09-2010 01:44 #4| 0

Folder preflop. Han har en rimelig stram 3-bet range, og du sidder OOP til ham. Du kan ikke setmine profitabelt, så hvis du tror at du er god, så 4-better du nu for at få det ind. Da han er så stram som tilfældet er, og vi readless må antage at det primært et topkortene han har i rangen, så er det ekstremt spewy at komme ind, hvorfor det må blive et fold.

Jeg synes ikke engang det er close.

Floppet er også et muck.

20-09-2010 01:53 #5| 0

@Jensen

Hvis han 3-better AK, QQ-AA har vi 36% equity, og det er kun 2.6% af hans 3-bet range og han må vel også have nogle 3-bet bluffs.. Så hvis han bare folder tæt på halvdelen er gangene er det ret profitabelt med alle de døde penge.

Så jeg synes det lyder ret vildt at du synes det er ekstremt spew. Btw havde jeg ikke set 3bettet var så lavt, troede han 3-bettede til 9 mere, altså (12.5) hvilket vil sige der er lidt flere døde penge, så efter at at have set sizingen hælder jeg nok mere til fold, men imo close

EDIT:

Okay, det var dog helt fantastisk som jeg tåger lige nu. Har blandet tingene helt rundt, troede PetraKat 3-bet % var 6.4 i stedet for 4% ( altså nh6 aggressions factor ) Sådan går det når man skimmer det for hurtigt, jeeez ;)

Men ellers så mucker jeg nok også pre, selvom jeg mener det ikke er kæmpe spew at komme ind.

20-09-2010 02:04 #6| 0

WTF. Vi kan da SAGTENS setmine profitabelt i det her spot. Hero skal betale 5,5$ og lukker action til en pot som bliver 27$. Hero flopper set 1 ud af 8 gange og skal derfor kun extracte 17$ postflop de gange, han rammer et set (jaja, vi taber nogle gange selvom vi flopper ser, men det opvejes også af de få gange vi checker den til river og tager ned mod AK). Det bør da virkelig være til at klare mod det i selv betegner en tight range fra villain1 og en "gigant muppet" villain2.

20-09-2010 02:10 #7| 0

Rasken, hvad tror du sandsynligheden for at der bliver checket ned 3 streets, i en 3-vejs pot, hvor villain1 har en tight range, og villain 2 er helt blank?

20-09-2010 03:07 #8| 0

Preflop ser helt standard ud. 3betteren kan ikke bare barrelle AK liberalt med os og en fisk når han misser så vi har en del showdown value + selvfølgelig set værdi, samt at fisken afhængig af hvor dårlig han er ofte vil give os ekstra value senere i hånden.

Specielt når når han kun 3 better til 9$ fra vores 3,5$ og han 3better så lidt tror jeg både 4bet og fold er ret store fejl i forhold til at det er en preflop beslutning.

Flop må være et meget stort fold.

20-09-2010 18:07 #9| 0

Er også totalt pas på, hvordan preflop kan blive et fold. Vi kalder da med any pp her, især med en fisk i hånden. Postflop er et snapmuck. Hånden er da så standard, som det kan blive.

20-09-2010 20:52 #10| 0

@ss
ryk ned i limit indtil du slår nlh50 SOLIDT ;)

20-09-2010 22:14 #11| 0

Jeg læste også betsizingen som at der blev raiset med 9,5 mere. Jeg tager et flop, men jeg gør det ikke hvis det var 3-bettet ordentligt.

Hvis denne pot var 3-bettet, og donken havde foldet, så havde det også været et smap fold fra min side grundet stats. Af samme grund som jeg ikke spiller 22 til et 3-bet, af samme grund folder jeg TT OOP til et 3-bet.

Selvom det er billigt at se floppet, og jeg medgiver at til den lave pris, så kan vi nok godt setmine, så pumper vi stadig pengene i potten når floppet slår xxx, eller er man godt nok pænt disciplineret hvis man bare folder til any non-T flop.

21-09-2010 01:04 #12| 0

Aktuelt callede jeg donkens udstik, da jeg synes, det så ret stærkt ud (og fordi jeg obv. er milevidt foran hans range), hvilket nok har været en fejl fra min side. PetraKat callede også. Turn gik chck fra fisken, check fra mig, 14 fra PetraKat, som jeg også lige blev nødt til at betale. C/f'ede til et shove på en blank river. Bad play Hero.

Tak for svar.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar