Villain spiller 21/12/1.80 over 112 hænder og virker i og for sig ikke videre dygtig. Han har set mig være temmelig aggressiv, da jeg gerne vil isolere BB, som er en kæmpe fisk. Jeg har vel spillet noget 29/27/4-agtigt.
Jeg er i tvivl om, hvad jeg bør gøre på turn. Aktuelt valgte jeg at byde videre, men jeg fortrød kort efter, da bordet ikke er specielt drawy og jeg ikke rigtig kan hente value fra dårligere hænder. Skal turn bare check/foldes? Som hånden aktuelt udspillede sig, fik jeg river med, som bragte Ad. Er det fint at fyre en 3rd-barrel afsted, eller foretrækker folk bare at give op? Vi må formode, vi tæt på ingen showdown-value har længere.
Egentlig har jeg også et mere generelt spørgsmål her på falderebet, udledt af nedenstående hånd: Bør jeg forhøje min frekvens for at 3rd-barrele, når den for nuværende er tæt på 0? Jeg synes bare sjældent, der opstår gode spots at gøre det i. Nedenstående kunne måske være et udmærket spot, eftersom villain repper 9x, TT og 8x.
Seat 3 is the button
Seat 2: Hero ( $112.21 USD )
Seat 3: Villain ( $110.50 USD )
Seat 5: Random1 ( $114.55 USD )
Seat 8: Random2 ( $154.26 USD )
Seat 9: Random3 ( $117.42 USD )
Random1 posts small blind [$0.50 USD].
Random2 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8♦ J♦ ]
Random3 folds
Hero raises [$3.50 USD]
Villain calls [$3.50 USD]
Random1 folds
Random2 folds
** Dealing Flop ** [ 3♦, 9♥, 8♠ ] - Pot = $8
Hero bets [$5.85 USD]
Villain calls [$5.85 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♥ ] - Pot = $19.5
Hero bets [$13.85 USD]
Villain calls [$13.85 USD]
** Dealing River ** [ A♦ ] Pot = $47.5
Hero ?
NL100 - Hero som ? w/ 2nd-pairWK OOP
Hmmmm, der er argumenter for både check og bet og du har egentlig selv listet dem fint op.
Turn kortet er ikke oplagt til 2nd barrel, det completer TJ straightmuligheden og samtidig er det ikke et overkort, så TT eller JJ er ikke synderligt meget for at folde til 2nd barrel. Det lugter af overkort, men kan være A8, A9, 89 eller T9.
Desværre er chancen for 4 tiere i decket lidt reduceret, ligesom dine J-outs ikke rigtig er i spil.
Jeg vil nok checke denne de fleste af gangene og håbe på et frikort eller et billigt showdown.
Som spillet er det risky at skyde river uden af have specifikke reads omkring villains rivercalls. Villain folder nok kun TT eller JJ i bedste fald på river.
Jeg synes det er ok at skyde turn for at bevare initiativet.
Det er semi-klamt at check/calle turn og check/fold ser også skidt ud med så meget equity.
Mod dårlige modstandere vil jeg ofte block-bette turn i dette scenarie. En 21/12/1.8 spiller falder i denne kategori, så jeg blocker turn med et 1/2 pot bet.
Om jeg byder river afhænger meget af villain. Hvis han er über-solid (W$SD ~60%), så bluffer jeg river med et stort bet $50-$60. Hvis han er en showdown-muppet, så checker jeg (typisk check/fold, men evt. check/kald hvis villain laver noget mistænkeligt). 21/12-spillere findes både som nits (W$SD ~60%+) og som showdown muppets (W$SD 45-50%).
Jørn
Jeg tror rigtig tit at villain har noget et par + SD eller QT som jeg er ret sikker på at han folder til et $36 bet på river. Så den skyder jeg.
Jeg kan også bedst lide at bette turn. Da vi har ok equity og vi måske kan få villain til at folde en bedre hånd, calle med et draw vi slår eller calle med en hånd som vil folde til en river barrel som fx T9s.
Jeg vil bette A, K, Q, T og 8 på river.