Vi sidder 4 mand og spiller lidt cash, NL100
Jeg sidder med godt 200bbs, Villain 1 har rebuyet et par gange, og sidder med ca 100bbs lige nu, Vilain 2 sidder med ca. 150bb
Villain 1 er normalt en gangske dygtig TAG spiller, som har god forståelse for spillet. Dog har han brokket sig noget over uskrub i dag, og han virker lidt opgivende hvilket nok gør ham uskarp.
Villain 2 kender jeg ikke så godt pokermæssigt, men umiddelbart virker han meget donket,han caller meget løst pre-flop, hans linier giver ikke megen mening og nogen gange er han tør som sahara, andre gange bluffer han løs,. Dog plejer han at have mindst TP hvis han raiser, og det er sjældent han begynder at stikke ud selv. han er en callingstation, som ikke er glad for at folde. han betaler tit af med rimeligt marginale holdings til forholdsvis små bets.
Nu til hånden:
Spillet har været ganske tight, ikke de store moves og lign.
jeg sidder i CO med A♥A♦, og laver et std. raise til 4, knappen folder, Villain 1 i sb caller, og det samme gør Villain 2 i bb.
Floppet: 4♦, J♣, K♥ (12 kr)
sb og bb checker, jeg stikker 9 ud, sb folder og bb siger at han vil raise med fortryder og jeg accepterer at han blot caller.
Turn: 3♠ (30 kr)
Nu stikker han pludselig 5 ud i mig(!!!) , og jeg caller blot ??
River: 7♦ (40 kr)
Han checker(!!!), og jeg valuebetter 15 kr
>You like?<
Any comments til alle streets er velkommen
NL100, homegame, AA møder modstand
jesus et tørt homegame, hvordan du ikke for hele stakken til midten her er en gåde :-)
umiddelbart ville jeg hellere raise på turn, for at få flere penge i, men ok små bets i laver, når vi spiller nl200 i live så better vi måske 15-20 preflop og nogle gange højere, men nok et spørgsmål om hvad man laver til standard
@Sniger
Overvejede også meget kraftigt at raise turn, men jeg syns at det at han pludselig stikker ud i mig, samt at han egentlig ville raise først på floppet signalerer en eller anden form for styrke.. At han så kun byder 5 er mere et bevis på at han ikke forstår hvor meget man skal byde og sådan..
@Seistrup1
Det kan lige så godt være fordi han better styrken på sin hånd. Det ser man ofte hos nybegyndere. Hæv den med 30 på turn. Caller han er potten på omkring 100 og så skubber du resten af din stack på omkring 50 til midten på river
Sniger said it.
@Sniger
Ahh, kan godt følge dig!
tror bare ikke han vil kalde mig på turn med noget jeg slår?!
og mister jeg så en en pæn gang value imod de mulige hænder som jeg rent faktisk sår!
NL100kr homegame.. Der er mit standard raise godt nok betydeligt højere end 4kr :D
@walth
jah, det er de fleste homegames vidst.
men vi tager den stille og roligt, og prøver at få noget godt poker igang
@Seistrup1
Du mister dælme også value ved kun at vinde 5 kroner på turn med AA. Du beskriver ham som en callingstation, og callingstations elsker at smide mange penge efter deres top pair. Det lover jeg dig :)
Hold i mente at bordet er knastørt. Du kan være ret sikker på du er foran her, da du nævner at han kun raiser med gode hænder, men caller med en del. Du bliver nødt til at bygge en pot mens det tyder på du er foran.
Edit: Forresten: hvis han overvejer at raise dig på floppet, er der så ikke store chancer for han har en konge ifht. dit read?
@Seistrup
Forstår godt at du bliver mistænksom når han siger at han vil raise om så fortryder. Men jeg er enig med Sniger - turn skal raises. Jeg tror bestemt han caller dig med hænder du slår; K,Q el A,K f.eks. og sandsynligvis også K,x.
@Sniger
Jo, jeg er helt 100 på at han har kongen da han vil spille efter floppet!. Det er vi enige om, jeg er bare mere nervøs for KJ eller sågar K4, (J4) for han virker nogle gange også lidt scared ift. at tage initiativet i bettingen, og lige pludselig vågner han op og fyrer ud på turn. Det gør mig noget nervøs, og håber sådan set på at bordet parer lavt på river efter han stak ud på turn..
Dette er sikkert bare et udslag for at jeg ofte bliver badbeatet med mine esser. så er nok blevet lidt for weak,
Kan bare ikk se ham calle et pænt turn raise med dårligere hånd end 2 par. regner med han folder K,x, hvis jeg laver et ordentligt turn raise..
Lidt de tanker der var bag mit smoothcall.
, mit read er måske lidt forkert beskrevet.. jeg mener, han elsker at calle marginalt til lave bets. Han hader at blive raiset, finder tit et fold af tp frem ved et stort/alm. raise