Jeg spillede 6 borde HU mod ham her som startede med at spille ekstremt aggressivt, 3/4bet PF og calle diverse allins med nøgne flush- straightdraws. Men senere i kampen strammede han op. For det meste cbettede han flop og gav derefter op hvis ikke han havde noget. Det samme omvendt. Hvis han kaldte mit turn cbet kaldte han også river. Jeg fangede kun ganske få river bluffs.
Hermed kampens største pot som jeg er meget i tvivl om.
kommentarer til alle streets ønskes
Seat 3: Villain ($305.75 in chips)
Seat 8: Hero ($450.25 in chips) DEALER
Hero : Post SB $0.50
Villain: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [♦K ♦6]
Hero : Raise (NF) $3.00
Villain: Raise (NF) $12.00
Hero : Call $9.00
*** FLOP *** [♣6 ♣K ♦4]
Villain: Bet $18.00
Hero : Call $18.00
*** TURN *** [♦A]
Villain: Bet $35.00
Hero : Call $35.00
*** RIVER *** [♠5]
Villain: Check
Hero : Bet $75.00
Villain: Raise (NF) $240.75
Hero : ? har er $165.75 tilbage
NL100 HU 600bb pot
Jeg vil nok spille den anderledes end dig på stort set alle streets.
Preflop er jeg i de fleste tilfælde tør og folder.
Flop. Her raiser jeg uden tvivl (55) lyder fint.
Hvis jeg har valgt at kalde, flop, hvilket i denne situation er meget sjældent, raiser jeg uden tvivl turn med forventning om at komme AI med 2 par + flushdraw. Du sætter dig selv i en særdeles svær situation ved at spille "tricky".
Du kaldte river og han viser 7♣8♣?
Jeg mener den største fejl ligger i ikke at raise floppet for at bygge potten mens du er størts, samt samle mest mulig info.
Ehe spiller du scared når i er deep :) ?
ALT ALT ALT for passivt som jacob også er inde på, raise flop, raise turn.
River er lidt sick, ser ham ikke reste noget her vi slår tbh. C/R på river her giver ingen mening for ham, specielt fordi din linje som mega passiv. For så at skyde ud i ham, og ikke checke bag gør at han ved du ikke har en marginal handske med showdown value. Så han kan nemt sætte dig på 2 par / set.
Eller air som har floatet dunno hvor ofte du gør det, og om han ved du kan finde på det. Hvis ikke du kan finde på at floate 2 streets, så mucker jeg instant til river rest.
Enig i at floppet skal raises, men hvad er jeres tanker bag at raise turn? Hvad er det lige vi kommer godt ind imod? Vi må alligevel forvente at turn giver villian bedre 2 par rimelig ofte. Ved at call underrepper vi vores 2 par hånd og kan få villian til at bluffe river + vi pot controller. Farven er desuden så skjult at vi nok skal få betaling fra 2par+ alligevel hvis vi rammer den.
River er fint, nu fold.
Raiser floppet til 55-60 stykker!!! Du rammer smukt på draw heavy board i 3 bettet pot (mener jeg er den vigtigste forskel ift. de to andre hænder du poster, der kun var singleraised pots).
Resten af hånden spiller sig selv hvis du raiser flopppet (AI potbet på turn).
Villain lyder umiddelbart udmærket. Det virker i hvert fald som om at han kan mixe sit spil op + han spiller 6 borde.
Langt størstedelen af din range vil indeholde KQ og AT-agtige hænder (går her udfra at du
vil raise et draw på floppet). En gang imellem har du måske et draw ala 57 og flushdraws. Alle draws misser dog på river og du ligner mest af alt en der laver et tyndt valuebet. Som spillet ser du rigtig svag ud, og jeg tror sagens han kunne lave KQ om til et bluff her. Du har under alle omstændigheder underrepræsenteret din hånd.
Selvom det er et mega klamt spot, så ender jeg med at betale. Dels fordi jeg tror vi er gode (næsten) nok gange til at det er profitabelt at kalde + vi får nogle dyrebare informationer om hans river checkraising range - og hans range samt tendenser i det hele taget. Det kan godt være spewy at betale, men med check/kald linjen in mente kan jeg simpelthen ikke se mig selv folde river.
Jeg raiser flop 100% af gangene. Jeg er simpelthen for bange for bare at calle! På river caller jeg også 100% af gangene i sådan en kæmpe pot. Crying call vel og mærke...
Skal lige siges at river godt kan være bluf. Det er ikke ofte, men fordi et muligt klørtræk ikke er completed kan det være han følte at dit riverbet var et bluf og du prøvede at ta den. Kender i det ik? I har luft men aner ik hvor i har jeres modstander på river. I checker og han better noget hvor i så tænker: Hmm... Der er ugler i mosen, jeg giver ham sgu på nakken!
Det giver jo ingen mening? Hvorfor skulle Villain lave KQ om til et bluff når du mener hero ser svag ud?
At vi underrepper vores hånd er imo tæt på at være ligegyldigt med riveraction i mente.
altså hvis i er sent i matchen går jeg ud fra han er mere til sin stamme side, og ikke har any2 i sin range men alligvel bredt nok til du kan kalde med k6s?. størstedelen af gangene vil jeg raise floppet, men call call linjen er bestemt fræk.
river skal self altid bettes.
og jeg tror jeg betaler hans all in, uden jeg nødvendigvis har 2 kirsebær og en stor " DING DING DING " lyd i baggrunden. men 23- og 78 virker ikke vildt oplagte, kommer meget an på hans secondbarrol tendenser, og hans timing inden han checker river og inden han sender stacken ind. du underrepper netop din hånd i stor stil, og tror sjældent han c/R ind med bedre 2 par kombier, så derfor er der relativt få kombinationer jeg finder sandsynlige, og samtidig lyder det som om han også kan være en kreativ spiller og ved han kan få dig til at folde stort.
@ AP
Du har selvfølgelig helt ret mht. at han ikke laver KQ om til et bluff, når Hero ser svag ud. Jeg skrev det fra min iPhone og ændrede mening undervejs, da jeg skrev mit indlæg, men fik det ikke lige slettet.
Synes på ingen måde at dét at vi ser svage ud / har underreppet vores hånd er ligegyldigt. At vi ser svage ud gør det netop mere likely at Villain er ude i et move.
@MHau
Det er en grotesk diskussion. Vi taler om at Villain pumper 2,5 buyins afsted på river med air, fordi vi tror han synes Hero "ser svag ud".
Forstår slet ikke pointen i at vi ser svage ud, hvad satan skal hero kalde 2 streets med. Af marginale handsker han skyder river med ? Cmon... er ALDRIG en marginal handske, er 2 par / set eller air. Hvor ofte floater i selv 2 streets ? Syntes folk er way off i den her, vi har et spot hvor jeg ikke ser villain komme over toppen med noget som helst vi slår. Medmindre han ved at du kan floate 2 streets, for at prøve at skyde ham af på blank river. Giver bare ingen mening..............
Som sagt før, repop floppet....
Fold river nu....
@ Analpirat
Det er samme Villain der overbyder potten i flere spots. Vi har altså ikke at gøre med en standard NL100-donk. Ham her tænker uden tvivl i mere end 1 level.
Han virker som en kompetent (kreativ?) spiller, også i de andre hænder der er postet, og formår virkelig at sætte Hero i nogle svære spots og hele tiden lægge pres på - og der er de altså også dybe.
Er i øvrigt slet ikke enig med Incrazy. Hero's range er LANGT bredere end 2 par / set. Turn giver Villain et perfekt 2nd barrel kort, hvorfor jeg personligt mod ovenstående Villain, ville kalde et street mere med eksempelvis KQ og så reevaluere river.
Jeg tror sådan cirka aldrig at Villain går amok med A4/A6/AK på river givet action. Derfor har vi vel 44/66/KK/AA tilbage i hans range samt 23 og 78 som, uden en mere detaljeret beskrivelse af Villain, virker rimelig far fetched. Tag så også med at vi har K- og 6-blockere.
@Mhau hvad range har vi så for hero ? Hvilken marginal handske er nogen donket nok til ikke at checke bag her mod en aggro spiller ? fatter ikke lige tankegangen må jeg indrømme :)
Hvis vi forventer villain er aggro og kan skyde air her, hvorfor satan skal vi så ud og lave et marginalt lorte bet med KQ ? eller Ax Kx..... Please forklar mig hvorfor vi skulle donke ud i potten med de handsker ?
Jeg er en tard :D Måske jeg skulle læse hånden mere end én gang, når det er 4+ timer, jeg sidst læste den.
Nevermind. Du har helt ret. Hero's range er to par / set / air. Helt enig :)
Tak for de mange gode kommentarer.
Min tanke bag den passive linie er rent faktisk at han 2 og 3 barroller en del, og meget ofte folder til et raise eller cr på floppet. Derfor har jeg rent faktisk tidligere floatet både 1 og 2 streets for at bette ham af på turn eller river og jeg er også blevet fanget med fingrene i kagedåsen :-)
Derfor vælger jeg nu tage den passive linie for at bygge en stor pot. Jeg spiller på ingen måde scared på floppet, men jeg er selvfølgelig ikke glad for at se A på turn.
Jeg håber selvfølgelig på et tyndt call på river da jeg er underrepped, men dermed havner jeg også i en svær situation da raiset kommer, netop fordi jeg er underepped, for jeg har jo på ingen måde nuts. Hvis jeg går ud fra at han tror jeg er svag ved denne linie er der stor sandsynlighed for at det er et bluff. Ellers tror jeg han havde bettet river også. Så det er vel det der er det store spørgsmål. Jeg har ikke set villain cr-bluffe river før men i og med at jeg tog denne linie for at se svag ud går jeg også ud fra at han ser mig som svag og laver derfor et crying call og han viser [♠10 ♠J], complete bluff :-D
Villain var bestemt ikke dårlig. Det troede jeg først da han startede ud må et donk move jeg nu har glemt, men jeg indser senere at det blot var for at skabe et donkish table image.