Villain er småtiltet og ret bluffy. Har taget ham i nogle bluffs tidligere. Jeg er i tvivl om min linje indtil river, og hvorvidt jeg skal calle eller folde.
Hand Information
PokerStars No Limit, 1 BB (2 handed).
Table Information
Seat 1: Hero ($153.1) Small Blind
Seat 2: Player 2 ($172.4) Dealer
Dealt to Hero
Preflop (Pot: $1.5)
Player 2: RAISE $2
Hero: RAISE $8
Player 2: CALL $6
Flop(Pot: $17.5)
Hero: CHECK
Player 2: BET $9.3
Hero: CALL $9.3
Turn(Pot: $36.1)
Player 2: BET $25.55
Hero: CALL $25.55
River(Pot: $87.2)
Player 2: BET $63.9
Hero: ???
NL100 HU - alternativ linje; tyrekald?
umiddelbart synes jeg det ser fint ud mod en tiltet og bluffy modstander
når du mener du skal kalde turn skal du vel også kalde river, medmindre du har et read du ikke har med i op
Som så mange andre HU-hænder, så er det meget feelbaseret, idet man skal vurdere om villain har lyst til at 3barrelbluffe her, når man checker til ham som 3bettor.
Din linje kan sagtens være fin (og er det sikkert mod villain), men som standard er jeg mest til at lave penge ved at cbette og se villain floate eller raise med dårligere.
Kommer vel an paa hvor daarlig villan er her. Hvis han ikke er helt i skoven, er han vel
1. Klar over han har virket/spillet smaatiltet, hvorfor hans image ikke er til at 3 barrel bluffe
2. Din linie skriger at du har taenkt dig at calle river, hvilket boer vaere ret obv for de fleste, selv en daarlig spiller.
Derfor ville det imo vaere rigtig daarligt at bluffe river for villan her, medmindre at han ved, at du ved, at han ved, det er et daarligt spot at bluffe og at du derfor er tilboejelig til at give ham credit, efter som han jo ved det er et daarligt spot at bluffe i.
Forventer dog ikke det er tilfaeldet.
3. Villans range er ikke polariseret her. Det er ikke saadan han har nuts eller air. Han kan valuebette et hav af kombinationer her, isaer eftersom du naermest spiller din haand faceup. Man kan saa argumentere for, at i og med du har spillet din haand faceup, saa er det maaske ok at proeve at folde dig ud, problemet er bare, at folk der tager denne linie normalt ikke folder river og bare siger "naar jeg betaler flop og turn skal jeg jo ogsaa betale river" og ikke taenker over, hvilken range de repper i villans oejne.
Og lige til sidst, hvis du tager denne linie, boer du ogsaa overveje at goere det med JJ-AA samt 77 og 5x for at balancere. Og samtidig c-bette din AQ samt den ovenstaaende range for at balancere.
Haaber du kunne bruge det.
@ snowking
1. Jeg tror, du overvurderer en småtiltet standardvillain, hvis du tror at han på nuværende tidspunkt er i stand til at udnytte sit image.
2. Overall enig.
3. Grunden til jeg poster hånden, er netop at jeg ikke er specielt tilhænger af "har man først sagt A, må man også sige B"-retorikken.
Jeg er ret balanceret i dette spot. Specielt mod en småtiltet Villain. Der har jeg intet mod at gå i calldown mode med JJ-AA, 77 og 5x.
Tak for indlæg :)
Jeg betalte river, og han viste A♦4♦, hvilket giver ret lidt mening for mig.