Villain virker udmærket, er regular og han er helt overbevist om, at jeg er den største luckbox i universet. Jeg har helt klart momentum, og er så småt begyndt at sætte et par traps op - Phil Hellmuth style ;D
Har bl.a. limpet Q7s på knappen, kaldt et raise og så blev potten ellers checket ned til river, hvor han så byder halv pot og jeg kalder med Q høj for at vise ham, at jeg limp/callede med Q7s - obv var der en chance for at den var god, men det var med henblik på at limp/reraise en stor hånd senere, hvilket skete med KK, hvor jeg limper ind og han raiser til 5, jeg reraiser til 17 (123 effektivt i stakken), han siger 40 og jeg går AI og han snapper med AJo - jeg er awesome ;) :D
Er begyndt at kalde med store hænder i BB, fordi jeg i starten var lidt af en station, og forsøgte at komme til showdown med hænder som det helt sikkert ikke er +EV at gøre det med :D Men ville gerne have lidt information om hans tendenser.
Nå, men han ser fx JQ, raiser og jeg kalder i BB, og så valuetowner han sig selv på J/Q høje flops, fordi han ikke har indset, at jeg har adjustet til det image jeg har (læs: at jeg var lidt af en station). Derudover synes jeg det er svært at få value på eksempelvis et J høj flop med JT mod en fyr der mener jeg er en station. Derfor kalder jeg med fx KJ/AJ i stedet og C/R et J højt flop, leader eller kalder ganske enkelt i bund netop fordi han valuetowner sig selv.
Men nu til hånden - og lidt mindre om hvorfor jeg er så awesome... :D
HERO: $267.37
Villain: $155.62
Villain åbner til $3 fra knappen, HERO kigger ned i A♦Q♣ og betaler $3.
Flop: 3♠Q♠4♣ - Pot: $6
HERO checker, Villain byder $3, HERO raiser til $11 og Villain betaler $8.
Turn: K♣ - Pot: $27
HERO byder $21, Villain raiser til $47, Hero betaler $26.
Thoughts?
River: 4♦ - Pot: $121
Hero checker, Villain skiber stakken ($95.62) til midten, HERO tanker og...
Mangler hjælp! Og meget gerne et kig på hele linjen generelt.
NL100 HU: AQo i tricky spot
Yeah, easy 3 bet pre
Damn villian viser monster styrke på turn, så tror bare jeg mucker turn
Mucker også river
Drenge, cmon :) Har forklaret at jeg mixer det lidt op preflop - som spillet så tror han jo sådan cirka aldrig at jeg har AQ her netop pga. jeg ikke reraiser pre. Det er pænt vigtigt at kunne dukke op med hænder, som Villain ikke troede man kunne have - det lader en bluffe i spots senere hen, som man ellers ikke ville kunne.
Altså, det er forfærdeligt at bet/folde turn imo.
Kom med nogle argumenter, så er I sgu nogle snuttebasser :P
3 Bet Preflop
Kalder river
Når du kalder hans raise på turn har du jo truffet beslutningen.
Det er forfærdeligt bluffspot fra Villian og hans raise indikerer også styrke, som et, induce shove me raise. Min erfaring med disse clickraise på turn er, at de næsten altid er monsters.
Jeg kan ikke lide at mixe ved at kalde med AQ oop, men kan fint lide at variere lidt med limp/raise
I teorien er det vel også horribelt at kalde turn også folde en sådan river, fordi en kalder vel i håb om villian bluffer eller semibluffer og den 4 hjælper ham ikke og da vil han ofte shove.
@ Signic
Hvorfor kan du ikke lide at mixe ved at kalde med AQ oop?
Kunne godt tænke mig, hvis vi kunne blive enige om en valuerange for Villain, hvis folk er klar på det.
I mit hoved ser den nogenlunde sådan her ud:
44/KK/QQ/34/33/AA/KQ
Synes lynhurtigt vi kan fjerne:
44/QQ/AA
- 44 fordi det er usandsynligt.
- QQ, igen, fordi det er usandsynligt, da jeg har Q blocker.
- AA, igen, fordi det er usandsynligt, da jeg har A blocker. Derudover er linjen SUPER mærkelig.
Så vi har KK/34/33/KQ tilbage.
Vores range er endnu mere snæver.
Vi bør i princippet kun have:
44/34/33 som kan tåle den slags heat. Villain regner med at vi reraiser KK/QQ/AA/KQ/AQ preflop. Derudover er 44 som sagt usandsynlig, så vi har følgende tilbage:
34/33 og engang imellem K♠X♠.
Tror i øvrigt også at Villain regner med, at jeg shover 33 på turn - hvilket jeg det meste af tiden også vil gøre.
Så den aller mest likely holding jeg kan have, og som jeg kalder med, er altså: 34.
Dét som taler imod, er selvfølgelig at jeg i hans øjne er en semi-station. Derudover er det nemlig lige præcis, som flere nævner, en ret klam raisesize han får smidt ind på turn, der virker "comittende" og som samtidig åbner op for et fint 3/4 dele shove på river. Derudover virker det umiddelbart som et skidt spot at bluffe i, når jeg kalder turn.
Thoughts?
Synes egentlig du kommer med en meget fin analyse selv angående din hånd.. Jeg sætter ham på KQ og ud fra historik du har beskrevet, vil jeg skyde på han nok har sat dig på TT,JJ eller QJ og bare vil have max value..
Spændende hånd, glæder mig til at høre hvad han havde..
Jeg kan bedst bare lide at 3 bette fordi, at villian vil stacke lettere af når vi rammer floppet. Jeg har faktikst aldrig tænkt på alternativet at flatte så weak holdings som AQ, men nogle gange har jeg tænkt på at lave det med AA,QQ men bare med 100-150 bb effektiv, fordi tror simpelten for sjældent at vi bliver stacket af med noget vi slår i en enkelt raiset pot for 200 bb effektiv. En faktor er også at jeg vil gerne have så mange stærke hænder i min 3 bet range, så jeg kan 3 bette alt fra Q8s til 67s og villian har disse AQ show down value hænder i tankerne, så jeg har en stor 3 bet range.
Din value range på villian er ret spot on. Jeg tror ikke han laver et semibluff der, fordi virker lidt for dumt, at give dig chancen at pushe indover, da han kan se et river kort med draws til cirka rette implied odds. Derfor tror jeg meget ofte at villian vil have en made hånd og med den linje, er den meget ofte stærkere end din.
jeg synes ikke det er så tosset igen, men ja, du bør kalde river når du kalder turn.
Synes folk er alt for hurtige til at vurdere alene ud fra at han raiser turn og jammer river. KQ er unlikely i mit hovede, da han vil raise meget større pga dobbelte fd's på boardet. Sets ville højst sandsynligt gøre det samme.
Jeg ser ham ganske enkelt ikke slowplaye sine sets og stærke 2 par grundet boardet, hvilket også ville være uhyre dumt af ham da du også har vist stor styrke.
Enten har jeg ham faktisk på en single konge eller bluff. Jeg caller ud fra ovennævnte logik
Nogen der kan følge? og kom så ud med det OP, nu har vi fået mange synspunkter :D
@ Signic
En anden væsentlig grund til at jeg bare flatter pre, er at Villain endnu ikke har villet lege med på mine 4-bet bluff lege, og synes det vil være rimelig nitte at skulle lægge mig ned til et 4-bet med AQ, da jeg at best flipper mod hans valuerange :S Vil tro den er AQs+ og JJ+. Ikke særlig fedt at komme ind 150 bbs dybe mod den range med AQo.
Behøver heller ikke nødvendigvis stacke ham 150 bbs dybe med AQ på et Q højt flop, men i og med at min valuerange i hans øjne ikke indeholder AQ, så bliver det lynhurtigt muligt at vinde en ret fin pulje.
Synes sådan set ikke nødvendigvis at river er et forfærdeligt bluffspot taget i betragtning af hvor få hænder jeg kan betale med (igen ifølge hans betragtninger - altså at jeg nærmest aldrig har AQ eller KQ her).
Synes spottet er mega interessant, og hader egentligt Mermaid for at have så kort en timebank :D
haha, er min post så dårlig at den skal ignoreres totalt? Så bliver jeg sgu tøsefornærmet
Nååå, toreds, så får du da lige en kommentar med på vejen:
Ja, din post er så dårlig, at den skal ignoreres totalt. Fisk!
;)
Ej, sidder og railer en mate spille HU, da jeg går igang med at skrive til Signic, og det tog vel cirka de der 25 min. at få den skrevet pga. jeg lavede alt muligt andet imens.
Er semi-enig i betragtningen om, at han nok ville raise større med en valuehånd på turn. Men hvis vi giver Villain credit for at tænke at det er et godt bluffspot på river, fordi den eneste hånd jeg bør kalde med er 34, så må man også give ham credit for at merge sin range, så hans valuehænder også bliver spillet på den måde.
jo, men nu spiller vi nl100 HU og tænker manden så langt efter kort tids spil?
Selvfølgelig er der det modargument at (som du selv siger) han ser dig som en station. Hvis han gør det, så giver hans spil fin mening med relativt bred valuerange, dvs Sets, to par, par med konge. Igen burde han også tænke at hvis du er sådan en station, så kalder du større raises også - især med den stærke linje du har taget.
Det er ekstremt tricky spot, jeg synes ikke at hverken fold eller call er forkert. Men jeg er enig med -ST- når du har kaldt turn så bør du kalde river også. Og udfra det faktum at man må formode at manden ikke er phil ivey og derfor soulreader dig på din præcise hånd, så tror jeg han ville raise større med sine 2par/sets. Så jeg mener at det call, som du bør lave ud fra dit turn call (den gør fandme også nas at folde på turn) det er ok retfærdiggjort.
Makes sense? var lidt en pærevælling i brainstorming. Meget interessant hånd
@ toreds
Jeg er faktisk ikke 100% sikker, men han er bestemt en som jeg godt ville give credit for at tænke så langt. Men - hvis antagelsen er at det er NL100, og at manden ikke tænker så langt, så skal vi have fat i helt andre præmisser såsom at han bare spasser hjernedødt ud med sit flushdraw eller whatever.
Er generelt enig i at hvis jeg kalder turn, så skal jeg også betale en blank river. Derfor kunne det også være interessant at vide, om der er en mere profitabel linje. Synes stacks er for akavede til, at jeg lige umiddelbart kan finde en bedre linje. Check/call virker også smådårligt, da alle dårligere Q'er checker bag.
Men ja, synes også den var interessant.
Altså hvis du tænker valuemæssigt for din egen hånd, så får du da presset citronen max :) Synes den er fin nok, du får jo kun kald fra bedre hænder hvis du shover turn.
Dit kald pf synes jeg også er ok ud fra dine argumenter, dog nærmere undtagelsen end reglen. Postflop synes jeg ikke du kan spille den bedre uden evt at folde turn. Men det har vi vidst fået fastslået i løbet af tråden
må vi snart få resultat?
Oh well, jeg tanker helt i bund - tak for det i øvrigt Mermaid, 15 sekunder er bestemt nok! - og kalder. Han viser KK :/ Plejer normalt at være nogle resultatorienterede noobs, der pludselig har nogle analyser der er 100% spot on.
Så tror sgu bare jeg fik overtænkt situationen.
Han havde A5o, og jeg tog hjem. Venter lidt med at skrive det "offentligt".
Det kan godt være at river er et godt bluffspot, men det er turn derimod ikke og dermed får vi sjældent bluffshoves på river, men deriomod væsentligt flere value shoves.
Problemet er lidt at hans range efter b/c på floppet er made hands, draws samt et occasional float for at bluffe dig senere.
Det, lagt sammen med at hans turn bet-size er helt retarderet med et draw gør at han nok ikke kommer til river på den her måde med så mange hænder som han ønsker at bluffe med. (bortset fra A5o måske:))
Det virker måske ubehageligt at b/f turn m AQ, men det er rigtigt mod > 90% af alle NL100 spillere vil jeg tro. Det er heller ik så exploitable da det er en af de få hænder i din b/f range.
Hvorfor sku villain bluffe en fisk der viser så meget styrke ?
Og hvis han endelig gør, tror du så ikk han raiser lidt større, igen når han ved du er en fisk ?
Well ... der er sagt meget godt allerede (jeg ville også 3-bette AQ pre - men lad det nu ligge...).
Hvis jeg skal sætte mig ind i den konkrete spilsituation, og (forsøge) ikke at være resultat-orienteret, vil jeg tænke således:
Vi viser stor styrke på floppet med vores CR - som V snap-betaler.
Hans range er her langt bredere, end den du opstiller ovenfor:
Monstre (set, to par såsom Q3, 34, overpar mv.), par og alskens draws.
Under alle omstændigheder, vil jeg i Vs spot ikke 4-bette nogen af disse i denne situation: Jeg cold-caller som ham med hele min range - for at ramme eller for at holde dig inde i hånden.
Derfor har jeg heller ikke det store problem med at folde til hans turn-click: Jeg ser ikke V gøre dette, med draws - altså meget vi slår...
Dette især hvis V er regular og ser dig som luckbox...
@ Flodslag
Umiddelbart er Q3 og Q4 ikke i Villains åbningsrange. De er, højst sandsynligt, hvis de er suited. Men Q3 er lige blevet counterfeited, og der er kun én suited combo af Q4, nemlig Q♥4♥.
Jeg 3-better også oftest AQ, men lige mod ham her, ser jeg (endnu) meget lidt value i at 3-bette. Dynamikken har ganske enkelt ikke været til det = jeg har endnu ikke 3-bettet super meget, og kun været til showdown med guf de gange jeg har 3-bettet.
Er ikke helt med på, hvor det er du ikke vil 4-bette? Tænker du preflop? Altså hvis jeg 3-better pre med AQ, så regner du ikke med at han 4-better AA/KK/QQ/AK? Det er jeg næsten 100% sikker på, at han gør 150 BBs dybe. 100 BBs dybe kunne jeg sagtens se ham flatte med en del af sin bedre valuerange.
Der er bare et kæmpe problem med at bet/folde turn til et raise imo, og det er at vi bliver for exploitable i situationer som ovenstående i singleraised pots, hvilket netop er derfor jeg bare flattede med AQ pre, da han ellers kan spille meget tæt på perfekt poker, hvis man sammenholder min linje med min formodede valuerange.
Jeg er ikke sikker på, at Villain nødvendigvis ser mig som en kæmpe luckbox/fisk - han har bare givet udtryk for det i chatten, hvilket i princippet bare kan være et udtryk for frustration over at jeg har haft succes med at calle hans bluffs eller generelt bare har været lige en tand heldigere end ham i de par småsetups vi har haft. Men han mener helt sikkert, at jeg er småfisket / lidt af en station, hvilket er tydeligt at se i forhold til hvor tyndt han valuebetter; hvilket igen giver mig en indikation af at manden altså ikke er helt væk, da han trods alt har forstået at adjuste til mine tendenser, men heldigvis ikke forstået at re-adjuste til min adjustment... omfg, hvor lød det bare nederen! :D
'Nyways, takker for indlæggene so far! Synes som sagt det er en super spændende hånd og et meget tricky spot, og havde lidt haft en langtude forhåbning om at de større chefer ville give deres besyv med :)