NL100 HU deep rivershove

#1| 0

Jeg er hat til HU, og jeg har egentlig altid kun ville spille folk HU, hvis de virkelig ikke fattede en brik! Igår besluttede jeg så mig for at prøve at spille en regular på to borde, bare for at se om jeg er så ringe til det, som jeg selv synes.

Dette er sidst i vores 1 times session, og han spiller 29/24/2 - han er begyndt at 3bette utrolig meget efter vi er blevet dybe, specielt fordi jeg folder en del (altså jeg ved simpelthen ikke hvilke marginal hænder man kan tillade sig at tage flops af med, når vi er dybe?), og det udnytter han helt sikkert lige pt.

Jeg åbner en del mere PF end han - spiller noget 38/34/3, og generelt caller jeg ikke ret meget OOP. Da vi er blevet dybe spiller jeg generelt ikke meget OOP, da han pt ikke folder til mine 3bets, igen fordi vi er dybe. Han virker som en med erfaring for dette fag.

Vi har btw spillet følgende hænder inden, som I da også gerne må kommentere på.

Seat 3: Hero ($155.60 in chips)
Seat 8: xneongoldenx ($164.60 in chips) DEALER
xneongoldenx: Post SB $0.50
Hero: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero A 2
xneongoldenx: Raise (NF) $4.00
Hero: Call $3.00
*** FLOP *** 4 3 K
Hero: Bet $6.00
xneongoldenx: Raise (NF) $16.00
Hero: Raise (NF) $47.00
xneongoldenx: Raise (NF) $160.60
Hero: Allin $104.60
*** TURN *** 6
*** RIVER *** A
*** SUMMARY ***
Total pot $319.20 Rake $1.00
xneongoldenx: Shows [CK SJ]
Hero: wins $310.20

Table Irrawaddy (No DP Heads Up)
Seat 3: Hero ($199.50 in chips) DEALER
Seat 8: xneongoldenx ($105.60 in chips)
Hero: Post SB $0.50
xneongoldenx: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero A T
Hero: Raise (NF) $3.00
xneongoldenx: Raise (NF) $11.00
HEro: Call $8.00
*** FLOP *** J 2 K
xneongoldenx: Bet $15.00
Hero: Raise (NF) $42.00
xneongoldenx: Raise (NF) $69.00
Hero: Raise (NF) $96.00
xneongoldenx: Allin $25.60
*** TURN *** Q
*** RIVER *** 9
*** SUMMARY ***
Total pot $211.60 Rake $1.00
xneongoldenx: Shows [S10 HQ]

obv spiller han ikke en perfekt omgang poker, og disse to hænder illustrerede overfor mig, at jeg er bedre end han er. Enten er han på tilt, hvilket jeg dog ikke tror, eller os er han bare dårlig.

Her er hånden jeg gerne vil have feedback på:

Seat 3: Hero ($221.70 in chips) DEALER
Seat 8: xneongoldenx ($184.60 in chips)
Hero: Post SB $0.50
xneongoldenx: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 7 6
Hero: Raise (NF) $3.00
xneongoldenx: Raise (NF) $12.00
Hero: Call $9.00
*** FLOP *** A 7 6 (24)
xneongoldenx: Check
Hero: Bet $16.00
xneongoldenx: Call $16.00
*** TURN *** 4 (56)
xneongoldenx: Check
Hero: Bet $42.00
xneongoldenx: Call $42.00
*** RIVER *** 10 (140)
xneongoldenx: Bet $114.60

Det er btw et instashove - hvad betyder det? Call eller fold?

Hvis der mangler oplysniger, så sig til.

08-10-2008 21:29 #2| 0

Manceboy: Etteren er da ok at felte med, når du shover indover med nøddetræk og et overkort.

2eren er tilgengæld ikke helt spids, men jeg fatter hat af, hvorfor i med små 105bbs er helt oppe og 4bette floppet, før skillingerne kommer ind.

3eren: Bet 20ish på flop. Det er et klamt board, og han ligner ikke et A. Har han et A og går efter et CR, så er det fint at byde højt, så han næsten kommer ind for stakken.
Bet langt hårdere på turn. River bliver du nødt til at mucke.

08-10-2008 22:36 #3| 0

du har ikke nogen fornemmelse/historik for hvordan han spiller sine draws?

09-10-2008 01:14 #4| 0
OP

@ Hahila

Umiddelbart vurdere jeg ikke, at han spillede draws sådan der, da han ret hurtigt checker floppet, ikke insta, men forholdsvis hurtigt. En gang tidligere har floppet været drawheavy, der slog floppet 27Tttw han gav gas på floppet og turn, da Js, altså alle draw completede og jeg hav op med 88.

Ellers har jeg tabt et buy in med A9, hvor han 3better sin AQ og floppet slår AQJr, han stikker ud, turn blanker, og han stikker et potcommitting bet ud, og jeg går i fælden.

Turn instachecker han også, og snapcaller mit 42$ bet - jeg har bare svært ved at finde en valuerange han spiller sådan her. Jeg gik stærkt ud fra, at han ville stikke ud med FDs, specielt på den måde floppet er koordineret, han må vide at Q/J/T ofte kan være god nok, hvis han får et call fra mig på floppet.

09-10-2008 04:38 #5| 0

Jeg mucker river i dette spot... er iøvrigt ganske enig i Tinamus' betragtninger...

09-10-2008 18:30 #6| 0
OP

bumpaments

17-10-2008 01:04 #7| 0
OP

Virker som en semi uinteressant hånd, som folk instafolder. Jeg gjorde, øhh, det modsatte, jeg snappede?

Det afgjorde jeg allerede da jeg bettede turn, men bagefter kom jeg til at tænke på, om vi overhovedet var foran hans range, selvom vi udelukker FDs.

Jeg synes faktisk mere det er et call, når han instapusher, end hvis han havde tænkt i lang tid og skubbet. Jeg havde i sommers en længere snak med en PN'er om instapushes på river. Her gik snakken på, om man ikke vil bruge bare lidt tid på river, når boardet markant ændrer sig, og sin hånd markant forbedres, til at tænke over hvordan man får mest value. Jeg synes faktisk den ret ofte holder stik på low limits, da folk ikke er gode nok til at bruge dette som et våben.

I den aktuelle hånd viste villain A8o op.

17-10-2008 01:21 #8| 0

"om man ikke vil bruge bare lidt tid på river, når boardet markant ændrer sig".

Jeg har gjort mig NETOP samme tanker, og er kommet frem til netop samme konklussion på baggrund af mit NL50 og NL100 HU-game.

I den aktuelle hånd har villain dog somewhat en hånd, hvorfor instant-shovet er lidt atypisk ...

17-10-2008 03:54 #9| 0

Ville han ik Cbet hvis han havde samlet et fd eller 89 op på floppet???

Det eneste du er bange for er vel næsten AT og den er os lidt lakrids med instashovet

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar