NL100 HU: Semi bluff

#1| 0

Villain er donket på den super aggro måde. Han er svær at spille imod: cr mange flops, floater, betaler raises pf light ect. Men han er nok en tand for spewy generelt.

Vi har spillet sammen for et stykke tid siden hvor han tog et par buyins, har ikke set ham før.

Han har cr flop en enkelt gang allerede hvor jeg folder.

Thoughts?

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($104.50)
Hero (Button) ($143.65)

Preflop: Hero is Button with 8, J
[color=#CC3333]Hero bets $2.50, SB calls $2

Flop: ($6) 9, Q, Q [color=#009B00](2 players)
SB checks, [color=#CC3333]Hero bets $4, [color=#CC3333]SB raises $13, Hero calls $9

Turn: ($32) A [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]SB bets $21, Hero ships?

22-06-2009 21:10 #2| 0

Hvis der nogensinde er et godt spot at lave et stort all in bluff, så må det sg'u da være her! Går ud fra at du gør det samme med Qx og Ax?

22-06-2009 21:53 #3| 0

Hvorfor ikke repop floppet? Nok lidt billigere og evt check bag turn så da han må formodes at checke til dig i de fleste tilfælde..

Alternativt skub flop.

Allan

22-06-2009 22:18 #4| 0

Jeg sad også og overvejede at anbefale et 3-bet på floppet, men egentlig bryder jeg mig ikke så meget om det. Villain folder selvfølgelig alle bluffs, men i det tilfælde hvor han kalder, så har han ofte en dame. Det vil sige at vores dejlige multi-draw er forringet af at villain har et fint re-draw til et hus.

Desuden så vil jeg med et multi draw helst all-in på floppet, så jeg slipper for flere beslutninger, hvis (når) jeg misser turn hvor min equty er halveret, og der er stacks lidt for dybe, med mindre at vi over better potten all in, og hvilke andre hænder gør vi det med? så jeg endte på at det nok var fint at tage floppet af, og så spille poker.

22-06-2009 23:18 #5| 0

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor folk vil shove turn?
Han folder aldrig en Q eller et A, hvis han virkelig er så spewy, som du siger. Tilbage har vi så bluffs og en MEGET alternativt spillet 9'er tilbage i hans range, som vi får til at folde.

Jeg vil hellere kalde turn og shippe hvis jeg rammer en eller en 10'er. Derudover vil jeg overveje at herocalle på river, hvis der falder en 8'er eller en J.

Så vidt jeg lige kan regne ud, så har vi omkring 25% for at ramme river (hvis vi kun medtager og 10'erne) = vi skal bruge > 4:1 for at det er +EV. Vi får 1:2,5ish på turn. Så vi skal altså bare have omkring 35 dollar ud af ham på river for at vi har haft implied odds (32 + 21 + 35 = 88. 88/21 = 1:4,19).

23-06-2009 00:52 #6| 0
OP

Tak for responsen.

Jeg var meget i tvivl omkring denne hånd.

Overvejede et 3-bet på floppet, men tror jeg flatter hele min range her som jeg spiller videre med tror jeg.

Han er uden tvivl i stand til at raise en masse forskellige draws: gutters, fd's ect, og ren air på floppet. Han følger sandsynligvis op med 100 % af sin range på turn.

Han har sjældent et A her. Han repopper like A8+, Axs meget ofte pre. Men hvis han har turned et A folder han det ikke. Samme med en Q obv. Men tror ikke han hero caller med en 9'er her tbh.

Idk, jeg er stadig i tvivl. Villain er ingen kæmpe chef, men han virker til at have en eller anden forståelse.

23-06-2009 14:40 #7| 0

Det eneste problem med at shippe turn er jo at vi kun folder hans draws/air men altid kommer ind mod de ting der er foran. Jeg ender dog normalt med at shippe alligevel, da vi bliver skudt af alt for mange rivers hvor vi misser.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar