NL100 HU: Turn beslutning

#1| 0

Her er en hånd fra gårsdagens session.. Jeg ønsker gerne feedback på min valgte postflop linje og det efterfølgende spot på turn? Det skal siges, at jeg havde en plan postflop, men at jeg efterfølgende kommer lidt i tvivl, da han 4-better post..

Angående matchen:

Villain: Vil kun spille 1 bord, og sidder ikke ved andre borde.. Han skriver dog i chatten, at han er igang med lidt forskellige mtt's på stars.. Villain virker til at tænke over hænderne, dog ofte med det resultat, at han caller for bredt.. Han er semi aggressiv, men ser ham ikke som en NL100 reg.. Han 3-better meget light!

Hero: Jeg har 4-bettet pre og 3-bettet postflop et par gange tidligere i matchen med succes! Villain har skrevet i chatten, at jeg er aggressiv, så forventer at det er billedet han har mig.. Dog har jeg ikke vist noget skum op endnu, og i alle store hænder ved showdown har jeg haft varene..

Seat 1 is the button
Seat 1: Hero ( $369.00 USD )
Seat 2: Alcho ( $147.20 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
Alcho posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to Hero [ J J ]

Hero raises [$1.50 USD]
Alcho calls [$1.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2, T, 3 ]
Alcho checks
Hero bets [$3.00 USD]
Alcho raises [$8.00 USD]
Hero raises [$24.00 USD]
Alcho raises [$44.00 USD]
Hero calls [$25.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9 ]
Alcho bets [$71.00 USD]

Redigeret af TightGirl d. 23-05-2013 19:35
23-05-2013 18:27 #2| 0

Jeg fatter hat sorry :-)

Men er det ikke meget normalt han leader turn, når han havde den sidste agresive action på flop ?

23-05-2013 19:09 #4| 0

3-better du på floppet for at få value fra flushdraws/straightdraws/Tx? 4-better han flop med andet end flushdraws/par+flushdraw/sets? Han 3-better vel TT+preflop?

Jeg kan ikke se at det er andet end et autostackoff. 6 kombos af sets, der slår os og måske nogle enkelte 2par kombos, men et hav af flushdraws og andre mere wtf-agtige hænder.

23-05-2013 19:09 #5| 0
klondike skrev:
Jeg fatter hat sorry :-)

Men er det ikke meget normalt han leader turn, når han havde den sidste agresive action på flop ?

Forståeligt - har ændret fejlen..
23-05-2013 19:17 #6| 0

Tassadar: Du er inde på samme tanker.. Han 3-better light pre, så forventer at han har 3-betted 1010+.. Derudover forventer jeg tilsvarende at han ofte vil 3-bette følgende range preflop (han 3-better 32% pre):
AJ, AQ, AK, JK, JQ samt QK

Jeg bliver derfor i tvivl om, hvor mange club-draws der reelt er i hans range, som han vil 4-bette floppet med? A5/A4/A2 og 65 eller 45 maybe?

Redigeret af TightGirl d. 24-05-2013 11:05
23-05-2013 20:32 #7| 0

Hvor ofte x/r han og har du set hvad han gør det med?

23-05-2013 20:58 #8| 0
Matty G skrev:
Hvor ofte x/r han og har du set hvad han gør det med?

Meget få gange på flop - en del gange på turn.. I løbet af matchen så jeg ham kun flop-chk/r 3 gange.. Første gang han flop-cr 3-bettede jeg, og han foldede.. Endte ikke ved showdown, de gange han chk/r.. Når han chk/r skete det ofte til mit turn c-bet.. :-)
Redigeret af TightGirl d. 24-05-2013 11:04
23-05-2013 21:06 #9| 0

Hvis du mener, at du kan discounte en stor del af hans fd's og at han desuden sjældent c/r floppet, bør du overveje ikke at 3-bette floppet, men blot calle hans raise. Vi har en way-ahead way-behind situation mod bluffs/sets og vi flipper mod de fleste af hans flushdraws. Call flop og udnyt at du har position på turn.

23-05-2013 21:28 #10| 1
Pokernets ME vinder !

Jeg er ikke sikker på jeg vil have en flop-3bet-range på T32tt 150bb dyb som udgangspunkt. Og hvis jeg har en flop-3bet-range, tror jeg, at jeg folder/shover vs. flop 4bet, jeg kan ikke se hvorfor vi vil have en flatting range mod flop 4bet på den her tekstur. Isoleret set tror jeg også det er ret skidt med JJ no club, idet lidt under halvdelen af dækket er noget lårt for vores hånd (, Q, K, A).

Som spillet få det hele ind på turn I guess..

Redigeret af walth d. 23-05-2013 21:28
23-05-2013 22:16 #11| 0

Jeg 3-bettede for at trække value fra 10x, straight- eller fd's..

Hvis vi flatter til hans cr, synes jeg bare at vi stiller os selv i en træls situation, hvis han fortsætter sin aggression på turn og river, da der reelt at mange kort vi ikke ønsker at se.. Selvfølgelig kan der argumenteres for, at vi er foran en lille del af hans range, som han cr for value (10x)..

Mit 3-bet stiller os selvfølgelig også i et klamt spot, da han 4-better --> under matchen forventede jeg dog at han ville folde/flatte til vores 3-bet med størstedelen af den range, han cr floppet med..

Redigeret af TightGirl d. 24-05-2013 15:22
23-05-2013 22:27 #12| 0

Det er vel stort set kun en klør vi ikke ønsker at se turn. Hvis villain 3-better alle sine broadway kombos preflop, trækker han ikke til særligt mange outs, når han ikke har fd'et.

24-05-2013 02:21 #13| 0

Er problemet ikke meget, at vi ikke har lyst til at flatte hans raise på flop og give ham et billigt turnkort til hans eventuelle FD+overs o.l.

Der, hvor problemerne i min optik opstår er, at hans range for at 4-bette snævrer gevaldigt ind i forhold til hans 2-bet range og pludselig er det eneste vi nærmest slår FDs+overs. Tror du A10 eksempelvis er i hans 4-betting range? For så får vi det selvfølgelig bare ind på floppet.

I alt ved jeg ikke, hvor fedt det reelt set er at 3-bette medmindre der er noget dynamik og gameflow, der kan gøre en plan om at 3-bet/get in på floppet holdbar.

Hvis ikke vi mener at kunne gøre dét virker det umiddelbart bedre at flatte hans raise og tage et turn, omend halvdelen af decket ikke er super fede at se. Umiddelbart virker det nok bedre i forhold til, hvad du skriver om dynamikken (og i kraft af, at dette spot bliver ganske kompliceret)

Gameplanmæssigt kan det vel heller ikke være helt skævt at komme ind med JJ på dette flop, hvis vi gør det med med FD+overs (for det gør du vel?) og sets.
Jeg ved ikke, hvad du som default gør med JJ-AA på denne type flops og med så meget action, men det bør vel være fint at balancere sin get it in range ved at få de hænder med i den.
Ellers kan man som Walth skriver netop helt vælge ikke at have en 3b range på denne type flop, netop fordi ens range bliver meget polariseret til sets og FD+overs, eller hvis man gør det så bredt som jeg outliner her, for depolariseret til at det egentlig er godt og kan tilpasses en solid overall gameplan.

Edit: Jeg spiller ikke HU cash, så måske er jeg lidt flawed :)

Redigeret af Kagekat d. 24-05-2013 02:24
24-05-2013 05:17 #14| 0

I har begge spillet den meget stræk men jeg tror alcho kun har floppet en 10 med stræk kicker men som du siger har du haft succes og taget nogle penge fra ham for mig ser det ud til han har floppet noget han har ventet på nemlig top pair lets put it In ! Men han føler godt for det flop ..

24-05-2013 10:22 #15| 0

Tassadar: Hans flop-cr er ikke ret høj, men jeg forventer stadig at den kan være ret bred, nu da han er set cr turn forholdsvis ofte? Altså alt fra to overs, fd, straightdraw, sets og få gange rent air?

Walth: Jeg kan godt se argumenterne for ikke at 3-bette flop i dette spot, men har du reelt set ingen flop-3bet range i dette spot overhovedet? Altså argumentet for ikke at 3-bette floppet er vel, at jeg får svært ved at have en balanceret flop-3bet range?

Redigeret af TightGirl d. 24-05-2013 11:02
24-05-2013 11:15 #16| 0

Siger du ikke selv, at han ikke kan have overs, fordi han 3-better så meget preflop? Air er vi vel ikke bange for at give et gratis kort til. Sets er vi knust imod. Langt de fleste fd's flipper vi imod og så er der nøgne straightdraws, som jeg er i tvivl om, hvor ofte han c/r med - udover nogle med bagdørs spar-træk.

24-05-2013 11:20 #17| 0

Tassadar: Måske jeg har været for dårlig til at formulere mine tanker.. :) Men jeg forventer at villain 3-better suitede broadwaycards pre med et lille gap, som eks. KQ, men sandsynligvis ikke K2/9, Q2/8 etc etc.. :) Jeg ved dog ikke om villains pre-3bet range er depolariseret eller polariseret, hvorfor det bliver svært at spå konkret om villains 3-bet range pre.. Vi kan dog, som du påpeger nok discounte en del af de hænder, som indeholder to nøgne overs, nu da hans pre-3bet-frekvens er så høj..

Redigeret af TightGirl d. 24-05-2013 11:25
24-05-2013 17:14 #18| 0
Pokernets ME vinder !
TightGirl skrev:
Walth: Jeg kan godt se argumenterne for ikke at 3-bette flop i dette spot, men har du reelt set ingen flop-3bet range i dette spot overhovedet? Altså argumentet for ikke at 3-bette floppet er vel, at jeg får svært ved at have en balanceret flop-3bet range?

Jeg har ikke regnet på det, men jeg tror det er noget juks at have en 3bet-range på den her tekstur 150bb dyb som udgangspunkt. Så nej, det har jeg ikke. Og ja, det er af balance-årsager - jeg synes vi har ret mange combos, der gerne vil se en turn i position med en høj SPR, både drawing hands men også hænder der vil til showdown.
24-05-2013 17:24 #19| 0

Okay, mange tak for svar Walth..

Andre - jeg takker for deltagelse og input..

I den aktuelle situation foldede jeg turn, da jeg vægtede sandsynligheden for sets større end forskellige draw-kombos.. Jeg kunne i spottet ikke se ham have mange drawish hænder, som ville tage den valgte flop- og turnlinje..

Derudover vurderede jeg, at jeg kunne finde situationer som var mindre marginale, og hvor jeg kunne udnytte min (forventede)edge mod ham..

Han flashede dog Q6 op i mit ansigt

Redigeret af TightGirl d. 24-05-2013 17:25
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar