Hej
Jeg poster ikke særlig ofte, men faldt lige over en spændende hånd jeg gerne vil høre PN's kommentarer til.
Jeg bruger ikke Pokertracker, men V1 i SB er en solid fisk der eks. tydeligt viser håndstyrken på størrelsen af sine bets og er en klassisk Calling station etc. V2 i BB er en standardreg., der må formodes at have samme billede af mig og fisken.
Jeg sidder i CO med J♥J♣. Jeg har 165$, fisken har 115$ og V2 dækker os begge.
Preflop
Jeg eksperimenterer lidt med også bare at gayraise fra CO i stedet for kun at gøre det fra knappen. Jeg raiser derfor til 2$ og V1 og V2 caller begge.
Flop (6$)- J♦7♠3♣
Et perfekt flop for mig. V1 leader halv pot og V2 raiser til 9$. Jeg vælger bare at flatte, da bordet er knastørt og jeg gerne vil holde fisken inde i potten.
Turn (33$) - T♠
V1 og V2 checker nu til mig og jeg better 24$. Begge kalder.
River 102$ - 4♥
Fisken skubber 79$ og V2 skubber også!
Hvad vil I sætte V2 på og hvad gør I nu? Jeg vil også gerne have kommentarer til de øvrige valg i hånden, men mest til riveren.
/Anders
NL100: Hvad har Villain på riveren
vi er slået af 89 og 56? Snip snap call.
Hvorfor 2x pre når du er oppe mod en fisk. Det giver ingen mening. 3x som standard. Det ændrer formodentlig ikke på hans callingrange.
Call flop virker umiddelbart fint, når floppet er så tørt. Og bet turn er standard.
V2 better 1000% 89 på turn for at få value fra fisken - så den vil jeg mene at vi kan udelukke helt. Så er der 56 tilbage som slår dig, og den er lidt lala...så ja snap den - hvis V2 viser 5s6s og fisken 89, så er det bare op på hesten igen...
WTF spot
Er vel et call Men er ikke helt vildt oppe at køre over det.
Hvor agro er de to spillere ?
Jeg har svært ved at se en passiv CS leade river her med en hånd som AJ, og vil tro han CR turn hvis han har J10. Vil også tro han folder 56 på turn.
Så er der kun 89 tilbage, hvis han er fisket nok til at calle et flop raise med 1 gutter. Men selv den skulle man mene han CR på turn.
Så du må kalde. Selv om det virker helt hen i vejret.
Vi skal kun være god lidt under 30% af gangene. Vi taber samlet 165, hvis V2 er bedre end os, men taber kun 59, hvis vi slår V2, og taber til fisken.
Fiskens range er ultra bred, men efter som han leader flop, så tror jeg mest på en made-hand, fordi calling-stations, som han beskrives, har tendens til at check-call draws. Ud fra den teori, så burde vi ikke være alt for bange for ham. Det kan sagtens være V2 ved det, og hvis han sidder med marginal showdown-værdi på river, så kan det sagtens være bedre at shove end call, for at sikre du kun betaler med absolut toppen af din range.
J♠ kan sagtens være i V2s range, og måske endda J4s. Jeg synes ikke der er specielt mange hænder der giver mening, men kan sagtens se V2 sidde med 89, i modsætning til TMK. Set ud fra V2s synspunkt, så er der ikke mange hænder hero overcaller med, som IKKE better turn, hvis V1 og V2 checker. Hero ved V2 kan isolere fisken meget bredt på floppet og ingen sandsynligvis er stærk, når turn checkes. Jeg tror mindre på 65s, fordi hånden ikke har samme isolations-equity. 5, 6 er næppe brugbare ved action.
Call any day
Det er ret skidt at minraise preflop med en fisk som ham beskrevet i SB
Tak for de gode svar!
Ja, minraise pre er skidt med CS i SB.
Jeg synes bare det er svært at sætte V2 på en hånd der giver mening i dette spot. Hans action på floppet sætter jeg til made hænder, som toppar og sets. Det vil så fra tid til anden være suppleret af semibluffs, som gutshots med BDFD. Hans action på turn kan jeg bare ikke retfærdiggøre med nogen af hans made hænder. Toppar bør han bare c/f i min verden efter Mit overcall på et tørt flop. Sets derimod vil jeg enten forvente han skyder videre med eller c/r når nu bordet bliver ret vådt på turn. C/c med sets her ville jeg ihvertfald aldrig selv gøre. Ved at checke sets risikerer man jo også den bliver checket rundt og miste meget value fra fisken. Dermed er vi tilbage ved semibluffs fra floppet der har samlet en FD op på turn og nu blot spiller sine potodds?
Hvad siger I til det rationale? Jeg har endnu ikke set nogen der har kunnet udstyr V2 med en valuehånd der giver mening ud fra hans turnaction.
Nu har jeg læst lidt - hvad valgte du at gøre? :)
Bare af ren nysgerrighed
Jeg ville også sætte villian på et set eller JT... Men han har den jo nok! :-)
Den er godt nok mystisk.
Tror faktisk at 56 i spar giver mest mening for V2 at have spillet sådan. Men jeg kan ikke folde her.
Raise større preflop når du har fisken i blinds.
Snapbetal river. Reggen burde aldrig kunne have 89 eller 56 når han raiser floppet. Desuden valueshover han vel JT+.
Villians kan sagtens havde 89 spar eller 56 spar. Det eller bluff, ret klamt spot, men jeg kommer sgu ikke væk fra den... Synes du spiller den fint pånær preflop. Også fine tanker => De har sgu nok aldrig sets i dette spot. Og når du gør det så billigt preflop mener jeg sgu alligevel chancen for hvertfald en af dem har 56 spar eller 89 spar er til stede!
Det underlige er bare at V2 ikke better 89s på turn, da han alt andet lige ville gå efter value fra fisken og beskytte sig selv imod sets og større flushes... At fisken shover riveren er sgu nok enten et misset draw eller 56s. Når V2 kalder tror jeg alligevel ikke ret ofte han har 89, men nærmere J10 selvom det underligt spillet..? Men jeg kommer sgu ikke fra den desværre.. Spændt på at høre hvad de havde...
@Stelle83
Håndens videre forløb er lige meget, vi analysere og er ikke resultat orienteret.
zonki skrev:
@Stelle83
Håndens videre forløb er lige meget, vi analysere og er ikke resultat orienteret.
Lige prøcis mine tanker.
Hmm. Fair argument.
Men du/i kunne ikk tænke dig at høre, om den analyse i er kommet frem til er helt i skoven eller spot ón?
Svarer lidt i min verden til at blive ved med at diskutere hvor mange spisesker kaffe der går på en kande, uden nogensinde at finde ud af hvad der er bedst.
Bare min ydmyge mening, kan tage fejl.
Stelle.
Håndens resultat kan være interessant såfremt vi kan lære noget af det.
Ja, jeg må jo indrømme at jeg også selv elsker at få resultatet af en hånd efter der har været en god diskussion. Derfor skal I da heller ikke snydes.
Det er en reverse og jeg sad i BB med 5♠6♠. Umiddelbart er det den eneste hånd jeg kan få til at give mening set fra Villains stol ud fra de argumenter jeg har givet udtryk for tidligere. Jeg vil dog også selv calle i Villains spot, fordi jeg ikke er bedre!
Mine egne tanker i hånden var følgende.
Pre:
Standard, når jeg ikke vil squeeze.
Flop:
Som oftest et fold, men jeg forventer ikke at CO kan calle særlig ofte og et halvt potlead fra en fisk er ofte en dårlig hånd i min erfaring. Da jeg samtidig havde en gutter og bagdørsflush, prøvede jeg raiset.
Turn:
CO’s overcall på floppet er skræmmende og jeg sætter ham til en stærk hånd jeg ikke vil forsøge at bluffe væk. Da fisken caller hans bet, får jeg gode odds til at chase da jeg har samlet et flushdraw op og gør selvfølgelig det.
River:
Svært at gøre andet :-)
Tak for de gode kommentarer