Villain (flex1234) er multitabler, og har ham på 2 af mine 4 borde. Han har før spillet tilbage på mig, hvor jeg havde 88 på et J,5,6 twotone flop, hvor jeg byder ud i ham, han raiser og jeg kalder. Turn bringer en 9'er og han smider 2/3 dele pot afsted, jeg folder og han viser AQ op.
Han virker udmærket og rimelig TAG med tildenser til LAGiness jvf. ovenstående eksempel.
***** Betfair Poker Hand History for Game 237248660 *****
NL $0.50/$1 Texas Hold'em - Tuesday, August 07, 14:16:30 GMT 2007
Table Fluorine 03 6-max (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: ElBoy ( $70.11 )
Seat 2: HERO ( $196.60 )
Seat 3: billCosby ( $97 )
Seat 4: deposithere ( $41.75 )
Seat 5: flex1234 ( $160.08 )
Seat 6: blister ( $35.46 )
deposithere posts small blind [$0.50]
flex1234 posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J♥, 8♥ ]
blister folds
ElBoy folds
HERO raises to [$3.50]
billCosby folds
deposithere folds
flex1234 calls [$2.50]
** Dealing Flop ** [ 5♥, 2♥, 7♣ ] - Pot: $7.5
flex1234 checks
HERO bets [$6]
flex1234 calls [$6]
** Dealing Turn ** [ 7♠ ] - Pot: $19.5
flex1234 checks
HERO bets [$14]
flex1234 raises to [$45]
HERO ???
NL100: J8s i position, semideep
Instafolder selvfølgeligt
du har ikke mere end 18 % at ramme din flush
100/18= 5,5
31*5,5= 170,5
så ikke engang om han stacker dig af hvergang du rammer har du pot odds
Det er ikke første gang, han har spillet tilbage på mig. Han har gjort det 4 gange i alt i løbet af cirka 45 minutter. Hånden øverst var bare en, hvor han viste, at han gjorde det med luft.
@ Signic
Ja, det er en mulighed. Men jeg har svært ved at se, hvilke hænder jeg gør det med udover et (semi)bluff - så det der kommer nu er metagame overvejelser, som måske er en smule (for ikke at sige meget) spew, pågældende limit taget i betragtning. 55/22/77 kalder jeg bare hans turnraise med og går broke på any river. Overpar ligeledes og revurderer river.
Så for at strømligne har jeg tænkt mig at kalde hans raise og revurdere river. Jeg er 99% sikker på at en hjerter, 8'er og en J vil give mig den bedste hånd, hvilket giver mig 13 outs på turn. Det er i omegnen af 27-28%.
Hans linje taget i betragtning hvilken handrange putter I ham da på?
Og er ovenstående betragtninger komplet elendige? :)
Fold! og vent på et bedre spot
Jer der siger fold... vil I argumentere for, hvorfor I mener et fold er det korrekte play? Eventuelt give villain en handrange?
Du sidder med J høj farvetræk på et parret board og overvejer at calle pga du mener du har fine odds for at få den bedste hånd, og vil have en range for villain? Hvad med at du selv stiller en range op for nogle som helst hænder i villains arsenal du synes du er godt inde mod? Hvis du mener J,8 og hjerter giver dig den bedste hånd må du jo sætte villain på skæg, så skub? Anyways, fold turn, altid på NL100.
Raise til $4 preflop
Check bag på turn. Et lortekort der kommer, og da du stadig har en del outs vil du gerne have den gratis river der ligger derude.
Villains der viser passivitet på flop og så aggression (her CR) på turn har sjældent air. I din forrige hånd viser han aggression allerede på floppet for så at forsætte på turn.
Det er de færreste på NL100 der floater floppet og så CR på turn.
Jeg har villain på en del 7'ere, 55 og 22 - ikke meget andet.
Et turncheck er guld værd i dette spot imo, og som spillet har du et easy fold.
Jeg vælger at kalde og river bringer en Ah. Villain skyder 60 ud, og jeg clicker ham AI. Han insta-betaler og flipper AK op.
Men note til mig selv til næste gang:
Muck turn for satan, muck! Check turn for satan, check!
Ærlig talt kan jeg dog ikke se, hvad Villain har med sin linje. Hejser man ikke ENHVER hånd på floppet, som har mig slået? Læs: 7,8s/55/22?
@ Razga
Jeg multitabler, og Betfair har en skøn "pot-knap", som jeg benytter til at hejse preflop. Så mit raise er som standard 3,5xBB + 1xBB pr. limper.