NL100: J9s i 4-bet pot oop

#1| 0

Endnu en hånd.

Villain er reg, 18/15/4, en solid spiller. Stacks er 100 bb. Vi er 5-handed på dette tidspunkt.

Mit image er super weaktight ved dette bord, har måtte folde en del både pre- og postflop. Villain har re-raiset mig et par gange allerede og jeg har foldet pre hver gang.

Jeg åbner UTG til 3.25 med J9 (skulle være 3.5, men w/e). Villain sidder lige til venstre for mig og gør det til 14.
Jeg føler det er tid til at tage et stand, så gør det til 28. Villain betaler ret hurtigt.

Flop: 83K [Pot ~56] - Effektive stacks er ~72

Hero?

Det er jo umiddelbart et ganske godt flop, men hvad pokker flatter folk 4-bets med?

Hvad er det bedste play på floppet? Bet-call, openshove eller crai?

Kommentarer til preflop modtages gerne. Naturligvis normalt et easy fold.

03-12-2008 17:23 #2| 0

Tror du skal forvente at se 88-TT her, måske AQs.
Kan ikke se nogen grund til at crai da du så ikke har noget FE, hellere tag initiativ og bet ca. 38 - hermed viser du ar du er commited og han kan ikke få dig ud, skulle du være oppe mod et set har du stadig skal du jo bare suge ud;)

Preflop: giver jeg den nok hellere til ca. 36 hvis du nu alligevel har bestemt dig for at tage initiativet, kan jeg ikke se nogen grund til at give ham et flop for kun $14 mere. I de tilfælde hvor Villain skubber må vi så evaluerer på det og se om du evt. hat potodds til at kalde.

Altså som spillet: Bet

03-12-2008 17:27 #3| 0

Siger 40 og caller self AI!

Ellers vil jeg sige lad være med at 4-bette, hvis du ikke ved hvad du vil gøre efterfølgende.

03-12-2008 17:39 #4| 0

Preflop er fint ud fra den givne info. Floppet skyder jeg ca. 38, da det viser større styrke end et shove. CRAI er ikke en option, da det spil er helt retarded her, da du ikke kan strømline det. Samtidig er det et super board at c-bette i en 4-bettet pot, da kongen er super scary for 99-QQ whatever. Du har imo masser af FE her via et c-bet.
For at opsummere: Bet 38, og snapcall et shove.

04-12-2008 10:07 #5| 0

SS said it.

04-12-2008 11:36 #6| 0

Intet andet end b/c kan komme på tale her, jeg forstår ærlig talt ikke hvordan du kan være i tvivl? Hvad er dine egne tanker bag da? Du spørger hvad folk flatter 4-bets med, men det kan for så vidt være bedøvende når vi nu rammer floppet som vi gør, især fordi vi jo netop havde besluttet at tage et stand :)

Derudover er SS som sædvanlig spot on, hehe.

04-12-2008 11:56 #7| 0

Hvis dit image er weaktight, så 3better villain nok ikke light imod dit UTG raise, så jeg smider uanset hstorie. Det er også bedst, hvis du har nogle flere eller større blockers i din hånd.....her har du kun J.

Som spillet:
Helt sikker b/c...jeg skyder 50 eller shover. Stacksizes er ikke til CRAI.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar