NL100: J9s i semibluff rammer river

#1| 0

NL100 party

Villain er 24/16/4 over 60 hænder

Hero er TAG

***** Hand History for Game 6117398585 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, July 03, 08:07:33 ET 2007
Table Table 126702 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: kommunizt ( $48.61 USD )
Seat 2: BORAT_olo_U ( $82.85 USD )
Seat 4: Tsu_Cortes ( $98.50 USD )
Seat 5: golem953 ( $138.76 USD )
Seat 6: Razga ( $101.50 USD )
golem953 posts small blind [$0.50 USD].
Razga posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Razga [ J 9 ]
kommunizt folds
BORAT_olo_U folds
Tsu_Cortes folds
golem953 raises [$3.50 USD]
Razga calls [$3 USD]
** Dealing Flop ** [ 3, 5, 4 ] ($8)
golem953 checks
Razga checks
** Dealing Turn ** [ 3 ] ($8)
golem953 bets [$6 USD]
Razga raises [$18 USD]
golem953 calls [$12 USD]
** Dealing River ** [ 9 ] ($44)
golem953 checks
Razga bets [$30 USD]
golem953 calls [$30 USD]

Like?

03-07-2007 15:25 #2| 0

Bet flop

03-07-2007 15:27 #3| 0
OP

hader oneliners

kan man ikke bruge til en skid

03-07-2007 15:29 #4| 0

dont like, som spillet flatcaller jeg turn, grundet vi har position på river. better altid flop

03-07-2007 15:32 #5| 0

Godt ord igen.
Må indrømme jeg ikke rigtig bryder mig om linjen - hvad checker du flop med som repopper turn?

03-07-2007 15:33 #6| 0

Det er vel standard at bette floppet med position, flush draw og to overkort, med mindre villain er typen der altid check-raiser. Jeg better altså næsten altid floppet.

Bluffer eller value better du river?

Jørn

03-07-2007 15:34 #8| 0
OP

@Thyssen

Value

Jeg har villain på noget ala medium par eller en 5'er måske.

03-07-2007 15:34 #7| 0
OP

En 3'er.

Et -draw med overkort.

03-07-2007 15:39 #9| 0

Jeg ville nok stikke ca. 5 ud på floppet i stedet for at raise turn , det kan ofte give dig et gratis river kort.

Som spillet caller jeg turn og checker bagved på river.

03-07-2007 15:39 #10| 0

Razga@

Hvorfor skulle villian checke flop med Medium pair ?

Kan hellere ikke lide det

Forstår ikke hvorfor du checker flop

easy at bluffe ham af sin hånd på et board som dette, eller det er ikke mange hænder som raiser og rammer det flop

Og valuebetter river om jeg rammer

03-07-2007 15:48 #11| 0
OP

Ja okay.

Floppet skal bettes. Kan jeg godt se.

03-07-2007 15:50 #12| 0

Som de andre, synes jeg slet ikke det er godt. Kan slet ikke se hvilke hænder du repræsenterer. River bettet er helt standard.

03-07-2007 15:53 #13| 0
OP

Er egentlig også mest river jeg vil have kommentarer til.

Er det for tyndt at bette for value her?

Det er trods alt TP.

03-07-2007 15:57 #14| 0

Nej, det er standard.

03-07-2007 18:00 #15| 0

@ joonas

Eehhhh, hvordan kan det være std. at bette river her? Jeg har et ret nemt river-check,

@ Razga

Du siger selv du VBer river, og det gør du vel fordi, du forventer at få betaling af dårligere hænder. However, så kan jeg personligt ikke se mange dårligere hænder, der betaler river, men omvendt er din linie også fucked, og er villain i stand til bare lidt handreading, betaler han måske med 5x-hænder på river, fordi vores linie ikke rigtigt giver mening. Omvendt giver det igen heller ingen mening, hvis han skulle checke 5x på floppet.

Som andre har sagt, bør floppet bettes.

03-07-2007 18:06 #16| 0

Hvordan kan du nogensinde have et nemt rivercheck her? Med mindre du virkelig hader at få value for dine hænder, så synes jeg da ikke du skal checke river når du rammer.

03-07-2007 18:20 #17| 0

Jeg kan slet ikke lide idéen med at calle preflop med denne hånd, og så checke bag på sådan et flop. I den her situation skal floppet skydes 10/10 gange. River er ret tyndt, men kan egentligt heller ikke sætte villain på nogen hånd. Tror også jeg vb'er på river, men mindre. Turn er meget skidt imo, af forhåbentligt åbenlyse grunde.

03-07-2007 18:21 #18| 0

Jeg kan godt lide at få value. Ret nemt river-check er måske så meget sagt, men jeg checker river, fordi jeg ikke kan se nogen dårligere hænder betale. At kalde et river-bet std., synes jeg bare er forkert.

03-07-2007 18:29 #19| 0

joonas

"Hvordan kan du nogensinde have et nemt rivercheck her? Med mindre du virkelig hader at få value for dine hænder, så synes jeg da ikke du skal checke river når du rammer."

... ikke særligt brugbart, da du skal tænke en knivspids bredere end det der. Hvad sætter du villain på, på turn? Jeg tror meget ofte vi vil se en misset draw, og hvilke hænder regner du med at få value fra, da han checker floppet? Jeg tror næsten altid han har draw, og de eneste hænder jeg kan se ham betale river med, er 9-X hvor vi kun slår 8d-9d og 10d-9d og det er ikke engang sikkert vi får et call fra de to hænder.

Så den sidste linje du har skrevet er rent crap imo, da det er ret så irrelevant om vi rammer på river, hvis vi kun bliver callet af noget vi taber til.

03-07-2007 18:30 #20| 0

NL100-spillere på party er de syge callingstations, så at påstå HERO ikke har et et easy valuebet her, er simpelthen tegn på at man har siddet i gamet så lidt at man ikke bør kommentere.

Preflop er måske nok okay, men floppet er helt skidt. Turn caller jeg blot, da vi meget, meget sjældent får dem til at folde turn.

03-07-2007 18:35 #21| 0

For det første har vi position på en villain der har checket river, så du sæter ham på et bustet flushdraw og valuebetter ikke den bedste hånd? Jeg synes du tager den alt alt for langt ud i at regne ranges her, det er næsten ligegyldigt, hovedsagen er at vi har den bedste hånd langt størstedelen af gangene her, derfor skal vi bette. Folk betaler nok ikke tit med deres dårligere hænder, men vi må aldrig nogensinde lade det ske folk ikke får muligheden. Ydermere synes jeg 30 er lige i overkanten så jeg lige, 20-25'ish ser lidt mere spiseligt ud for et så marginalt call vi skal have fat i.

03-07-2007 18:38 #22| 0

Løp

Jeg har aldrig spillet på party, så min analyse rammer mere hvad jeg generelt tror er det korrekte, og ikke med fokus på at det er party. Men vil du ikke give mig ret i, at på andre sites ville river ikke være et easy valuebet? Kommenter gerne på mit indlæg til joonas.

03-07-2007 18:46 #23| 0

@ Løpenthin

" så at påstå HERO ikke har et et easy valuebet her, er simpelthen tegn på at man har siddet i gamet så lidt at man ikke bør kommentere."

Jeg kan kun ryste på hovedet af den kommentar dér. Jeg har vel 50k hænder på Party NL100, måske lidt mindre, måske mere, men hvis du mener det ikke er nok, skal jeg da nok holde mig fra at kommentere. I øvrigt tror jeg jeg har spillet op i mod 150k poker-hænder (cashgames), så jeg synes nu nok, jeg har siddet længe nok i gamet til at kommentere.

Og hvis det er så easy et VB, hvad forventer du så at få calls af, Løpenthin?

03-07-2007 18:47 #24| 0

Jeg har spillet rigtig mange forskellige sites på NL100, og det her har alle dage været et easy valuebet, udover det er jeg enig med Løp.

03-07-2007 19:24 #25| 0

@Fitty

LOL, er du gal du mister over meget value ved ikke at bette river her... Der er over mange hænder der betaler af..! Kan selv matche dine stats og spiller udelukkende på Party, så medmindre du spiller med lukkede øjne når du gamer kan jeg ikke se nogen begrundelse for ikke at valuebette...

@Razga

- Raise preflop
- Bet flop
- Check turn (for du ofte mulighed for hvis du selv er aggressor)
- VB River

03-07-2007 19:30 #26| 0

Tiger_style, joonas og løpenthin

Hvilke sandsynlige hænder forventer i at få betaling fra på river som i slår hvis vi glemmer at sitet er partypoker?

03-07-2007 19:38 #27| 0

@ Tiger_style og andre

Fair nok I skriger "VI MISTER VALUE!!", men helt ærligt, kom dog med nogle argumenter! Tigerstyle, fair nok du ikke kan se nogen begrundelse for ikke at valuebette, men så kom med nogle for at vi skal valuebette.

Her er som jeg ser det. Villain har meget sjældent og nærmest aldrig et pocket pair her. Lige meget hvilket PP han skulle have, så må han kunne lide det flop der. Mange spiller draw forskelligt, og det er mindre forkert at undlade at bette et draw på floppet, end et overpar.

Med vores linje, som skriger styrke med turn raise og hårdt udstik på river, kan jeg ikke se nogen som helst hænder, der caller som vi slår. End ikke hvis han har det PP (dog TT-AA undtaget, men der er vi jo slået!). Samtidig kan vi induce bluff for alle de missede draws der er.

03-07-2007 19:39 #28| 0

@ Tiger_style

Granted, nogle villains på Party er kæmpe showdownmuppets. De caller ned med alt muligt crap. Mod visse modstandere, er jeg 100% enig i, at river sagtens kan VBes.

Det jeg skriver, tager udgangspunkt i de stats, OP skriver:

"Villain er 24/16/4 over 60 hænder"

Ok, godt nok kun over 60 hænder, men villains stats ser altså meget humane ud imo, og JEG kan ikke se villain betale med nogle dårligere hænder, med mindre han er en showdownmuppet, hvilket vores read ikke fortæller noget om.

At antage at alle villains (eller størstedelen) er donks - også på Party - er imo forkert. Der sidder en del gode regs på Party NL100.

Den konklusion jeg drager, er altså, at jeg sagtens kan se mig selv VBe mod en kæmpe callingstation på river, men mod en villain med de stats og mod en ukendt, checker jeg bag, fordi jeg ikke kan se nogle dårligere hænder betale.

Det er self. bare min mening, I andre må jo gerne mene noget andet :-)

03-07-2007 19:43 #29| 0

@hardkAre

Vi kan ikke glemme at sitet er party poker! Så det er uden relevans!

På party betaler de af med:

AK, AQ, AJ, A10, A5, A4 (Alle et pars kombinationer på bordet), 54, 22, 66, 77, 88...

På andre sites vil jeg næsten også mene det er et valuebet, store dele af den ovennævnte range betaler os af. Men det vil ofte afhænge af dynamikken...

03-07-2007 19:45 #31| 0

@ Tiger_style

WTF?! At sige folk betaler af med AK/AQ/AJ/AT er nok lige at stramme skruen.
54, 22, 66, 77, 88...... Hvor sandsynlige er de lige efter villains flopcheck?

Edit: I øvrigt enig med hardkAre i, at vores linie ligner A3/draw.

03-07-2007 19:45 #30| 0

ManCini

Er næsten helt enig, lige bortset fra det med at vores linje skriger styrke. Altså, vi repper reelt set kun én hånd; A-3. Derudover ligger der til ufatteligt mange forskellige draws, og hvis jeg var villain og skulle sætte en handrange op for hero, vil den være: A-3 eller draw (som alle sammen misser). Så det mener jeg faktisk er et argument for at bette riveren, men det argument holder jo igen ikke hvis vi aldrig bliver callet af noget vi slår, hvor jeg mener de to mest sandsynlige hænder vi bliver kaldt af på river som vi slår er 8d-9d eller 10d-9d.

Razga

Hvis du sad med A-3, ville du så ikke raise turn større? Hvis ikke, så mener jeg faktisk at du burde.

03-07-2007 19:48 #32| 0

Tiger_Style

Jeg mener at det interessante ved en analyse er at finde ud af hvad det korrekte er at gøre i en specifik situation, mod en specifik modstander.
Hvis man skal til at huske på at det er party hver gang, og dermed ikke kan bruge noget som helst fornuft til at analysere den postede hånd, så mener jeg ærligt talt luften går lidt af ballonen. Det interessante synes jeg helt bestemt er hvad man gør på river GENERELT på NL100 i den givne situation mod den givne modstander.

03-07-2007 19:50 #33| 0

Induce bluffs? Villain har checket til os?
Jamen hvad for nogle kloge argumenter vil du have for at vi skal valuebette? Argumentet er vi mister value, hvor dyb en analyse vil du have af at valuebet? Så meget kød er der sku ikke på den her hånd gutter :)

03-07-2007 19:54 #34| 0

joonas

FRA HVILKE HÆNDER? Er det for "dybt" til dig?

03-07-2007 19:57 #36| 0

Som jeg sagde ovenover føler jeg villain har en rimelig bred range, og jeg føler det stabilt spild af tid at kaste en range op fra hænder der skal betale vores valuebet af på river. Jeg behøver ikke 2 dage med pokerstove for at se det er et valuebet :)

03-07-2007 19:57 #35| 0

@Fitty

Det er det jeg siger, du har åbenbart ikke lagt mærke til særlig meget hvis du før har siddet i det game.. AK Betaler stort set altid af i det spot.. AQ- er også sandsynlige..

!!!Men i glemmer Det aller vigtigste i den her hånd og det er strømliningen!!!

Vi kan ikke konvertere aggressionen til os selv hvis vi ikke vil C-bette næste street (i det her tilfælde river)..! er du gal nogle kamel-lignende linier man så får i sit spil..

Selvom villains calling range på river slår os, så skal vi stadig C/V-bette for strømlinings skyld... I vil måske også checke når i har ramt flushen..? hvis i kun C/V-better når i har ramt flushen kan villain (som i ovenstående ligner en regular, indsnævre vores range til at han altid er slået og han vil til hver en tid have et easy fold og vi vil aldrig trække noget value ud af ham!)

03-07-2007 19:59 #37| 0

Det er helt sjovt det her.

03-07-2007 20:00 #38| 0

joonas

Du har åbenbart så god tid, at du kan blive ved med at skrive det samme om og om igen, uden at svare på mit meget enkle spørgsmål. Du behøver ikke at sætte det ind i noget program, bare svar mig. Hvilke hænder forventer du at få et call fra som vi slår?

03-07-2007 20:02 #39| 0

Nu ved jeg godt det danske sprog kan være ufattelig svært at forstå fra tid til anden, men vil du ikke love mig du prøver at læse hvad jeg skriver istedet? Jeg ved det ikke forhelvede, Alt fra A høj til random pieces of the board. Bet nu bare den river, jesus christ

03-07-2007 20:06 #40| 0
OP

Hehe okay der er vidst delte meninger omkring om det er et VB eller ej.

Jeg kan jo bare lære at spille hånden ordentligt ;)

Well anyway.

Villain callede med QQ - var ikke liiige den hånd jeg havde ham på.

03-07-2007 20:07 #41| 0

Nu skriver hardkare at det ikke var et valuebet jarhhhhhh!

03-07-2007 20:11 #42| 0

Jeg læste HH forkert, jeg checker dog stadig bag.

@ Hard

Nu ved vi ikke om villain tænker så langt og bredt, det var nu mere ment som det udadtil, som det ser ud. Altså vi raiser og better hårdt. Men vi er enige! :)

@ Joonas

Ved du godt at det danske sprog kan være svært at forstå? Nice arrogant comment sir, WP!

03-07-2007 20:14 #43| 0

"Villain callede med QQ - var ikke liiige den hånd jeg havde ham på."

Den får han da også spillet katastrofalt ringe?!?

03-07-2007 20:15 #45| 0

@ Tiger_style

" Det er det jeg siger, du har åbenbart ikke lagt mærke til særlig meget hvis du før har siddet i det game.. AK Betaler stort set altid af i det spot.. AQ- er også sandsynlige.."

Jeg tror nok jeg selv er bedst til at vurdere, om jeg har siddet længe nok i gamet til det - og at vurdere det ud fra en sådan hånd her, er imo håbløst.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at AK og AQ betaler af her. Aldrig. Men næste gang du sidder i et sådan game, må du da gerne lige smide en PM! :-)

Ang. om jeg checker flushen når jeg rammer? Nej, for jeg søger value på de rigtige tidspunkter, og det er klart, at vi gerne vil have value med en flush.

03-07-2007 20:15 #44| 0
OP

@Codiciado

Ja det vil jeg også mene :)

03-07-2007 20:25 #46| 0

Jeg sidder faktisk i gamet lige nu... jeg er selv regular på party NL100 og spiller i snit 2K hænder om dagen... så jo jeg ved absolut hvad jeg taler om...!

03-07-2007 20:26 #47| 0

"Jeg sidder faktisk i gamet lige nu... jeg er selv regular på party NL100 og spiller i snit 2K hænder om dagen... så jo jeg ved absolut hvad jeg taler om...!"

Sikkert nok, men derfor behøver det ikke at være korrekt, det du fortæller.

03-07-2007 20:27 #48| 0
OP

@Tigerstyle

party nick? PM evt?

03-07-2007 20:35 #49| 0

@ Tiger_style

Enig med ManCini. Jeg er ikke i nærheden af at spille 2k hænder om dagen, men bare fordi du gør det, betyder det vel ikke, at du har ret?

03-07-2007 20:55 #50| 0

vel det betyder vel ikke at i andre der spiller NL100 og har en million hænder der har ret? Der er vel en grund til at folk har så mange hænder der? Pga. de ikke kan slå højere limits?

På river better jeg mindre, ikke fordi jeg kan se hvad folk skal betale mig med som de checker på floppet, MEN pga. folk finder betaling frem med alt muligt lort og ISÆR på NL100, 9/10 er mega donks.

Jeg skyder 15 -20 stykker på river. Og håber noget donket caller os. Grunden til at jeg skyder er at jeg tror at vi som hånden er spillet er foran villan her langt de fleste gange. KQ,AK,AQ,AJ som sagtens kunne calle et lille bet på river. Et scared PP.. Who knows.

Har læst villan havde QQ men det er IMO ligegyldigt. Hero laver en kæmpe fejl og det er at han ikke better floppet hvor overkort tit checker og får mulighed for at ramme. Vil de sige at hvis du caller med 89 og dette flop kommer og initial checker så byder du ikke? Stor leak

03-07-2007 20:59 #51| 0
OP

@AKP

Point taken. Leak fixed.

03-07-2007 21:02 #52| 0

Bare generalt hvis PFR better svagt eller checker på et ragged board eller på et drawheavy board har de 19/20 gange ikke en hånd, gratis penge er altid godt :)

03-07-2007 21:03 #53| 0
OP

Jeg elsker gratis penge :)

03-07-2007 21:10 #54| 0

@ AKP

"vel det betyder vel ikke at i andre der spiller NL100 og har en million hænder der har ret? Der er vel en grund til at folk har så mange hænder der? Pga. de ikke kan slå højere limits?"

Har du så ret, fordi du spiller højere end mig eller andre på NL100? :-)

Har aldrig prøvet at spille højere, så skal ikke kunne udtale mig om jeg kan slå dem, men håber da på det en dag.

Endvidere - at sige at 9/10 er donks, er imo forkert. Godt nok er niveauet ikke nødvendigvis højt, men ved donk forstår jeg en komplet idiot, der går til bunds med bundpar, fisker efter inside str8 draw og bare generelt spiller rocker dårligt :-) Det gør 9/10 på NL100 ikke.

EDIT: Jeg misfortolkede dit citat lidt, AKP. :-) Bare glem det.

03-07-2007 21:20 #55| 0

"vel det betyder vel ikke at i andre der spiller NL100 og har en million hænder der har ret? Der er vel en grund til at folk har så mange hænder der? Pga. de ikke kan slå højere limits?"

Well AKP, din forvirrede unge, jeg mente nu nærmere, at jeg ikke er i nærheden af at spille 2K hænder om dagen, og derfor heller ikke en million! :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar