Nl100 - J-9s stort draw!

#1| 0

Hey

Har 1000 hænder på Villian, men ingen notes på ham. Så han må ikke have gjort sig specielt bemærket!

Seat 3: pokermason1 ($135.90 in chips)
Seat 4: NeLzouille ($100 in chips)
Seat 7: Villian 19/16/5 ($162.30 in chips)
Seat 8: masterfold77 ($35.65 in chips)
Seat 9: Hero J-9 ($143.65 in chips)

pokermason1 posts small blind ($0.50),
NeLzouille posts big blind ($1).

PreFlop

Villian bets $3.50,
masterfold77 folds,
Hero calls $3.50, - Flatter da jeg ikke vil ud og reraise med J-9 for 143bbs mod sane utg raiser!
pokermason1 folds
NeLzouille folds

Flop 2 7 8

Villian checks,
Hero bets $5,
Villian calls $5.

TURN J

Villian checks
Hero checks - ??!

RIVER T

Villian bets $12,
Hero calls $12.

Vil så gerne raise den river!! Da jeg jeg har på fornemmeren at Villian vil c-bet med f-draw.

Men hvad siger pn?

17-02-2009 22:02 #2| 0

Fint flat pf.
Jeg better normalt turn.. som spillet rr jeg river til en $40 ~$50 og folder til et AI..

17-02-2009 22:08 #3| 0

Fold preflop mod en god TAG. Bet turn? Raise river?

17-02-2009 22:10 #4| 0
OP

@SS
Arhh SuperSennels!

Folder sgu ikke J-9s på knappen! Den går jeg ikke med til:)

@Leeq
Ja også lidt en fejl jeg ikke får bettet den turn!.. Og er enig med river lige så! Det skete bare ikke:(

@alle

Hvis vi better turn.. Hvad gør vi så evt mod et reraise?! Butikken!...?

17-02-2009 22:38 #5| 0

@ SIFFer

Tag det ikke ilde op, det er ikke ment som en "sviner", men argumentet for at folde preflop er netop, at du kommer i situationer som disse, som kræver ret gode postflopskills og tit giver nogle rigtig svære beslutninger - dermed ikke sagt at du er en dårlig postflopspiller:-)

Det vil jeg langt hellere undgå - sepcielt mod en formodet dygtig spiller, som givetvis er er udemærket til handreading etc., hvilket bare giver dig endnu sværere beslutninger:S

17-02-2009 22:58 #6| 0
OP

@SS

"dermed ikke sagt at du er en dårlig postflopspiller:-)"

Hehe jeg må faktisk give dig helt ret her:) Jeg er en utrolig sløj postflop spiller, men det er jeg i intensiv træning med at forbedre.

Men som man siger "øvelse gør mester", derfor skal J-9s og spilles 10/10 gange.

Og nu får jeg stort set et drømmeflop mod en 18/16/5 reg nl100 spillere, som oftes er str8 ud at spille. Så sidder med en hel god følelse igennem denne hånd. Bare det han tjekker floppet, kan vi udelukke det meste af hans utg range! Ergo vi kan tage potstyring!

17-02-2009 22:59 #7| 0

synes faktisk et flat er ok med 140 BB bag. men jeg better turn og raiser river til gengæld.

17-02-2009 23:27 #8| 0

hvorfor better du ikke turn?

Det ville jeg gøre 100 ud af 100 gange.

17-02-2009 23:32 #9| 0
OP

@pokerholmes..

Fordi jeg var i tvivl om hvad jeg evt vil gøre med et Reraise.. Derfor den linje!

17-02-2009 23:42 #10| 0

@SiFFer

Kan ikke se hvad det er han lige skulle have ramt, som ville fremprovokere et reraise på turn.

9Ts vil han måske hejse utg, men der er du stadig ikke dårligt inde. Set på det der flop ville han have reraiset dig med på floppet. Så er der self. AJspar som ville være nasty. Synes altså den skulle have haft et godt skud på turn, men vil da også være en anelse i tvivl om hvad der skal gøres ved et reraise der.

17-02-2009 23:47 #11| 0

Preflop er fint med J9s.

Kan godt lide dit flopbet.

Jeg byder dog også turn i dette spot og raiser og riveren.

Spil dine draws som du spiller et set/2pair....
Nu ser villian jo at du checker bag med draw + TP

Mvh Slot

18-02-2009 09:08 #12| 0

Better også turn hver dag, samt raiser riveren.

Som PokerHolmes er også er inde på, så overvej hvor sjældent det egentlig er at vi møder et reraise på turn. Hvilke hænder ville en TAG ikke skyde flop med, for derefter at reraise turn? Ca. ingen medmindre han er ude i en meget alternativ linje.
Som jeg ser det sidder villain nok med enten to overkort eller lavt par.

18-02-2009 09:46 #13| 0

@SiFFer

Er det på Ongame?

18-02-2009 10:18 #14| 0
OP

Siger tak for alle svarene!

@kr3w

Jep det er det!

18-02-2009 10:28 #15| 0

Hvad er villian's nick?

18-02-2009 10:31 #16| 0
OP

RUstyushenkA

18-02-2009 10:33 #17| 0

OK ham har jeg ikke noget note på sry, troede det var mod en der hedder puma:-)

18-02-2009 10:35 #18| 0
OP

Hehe ok!..

Har ikke nogen puma i min database!..

18-02-2009 10:38 #19| 0

Han hedder puma og så nogle tal (Er på job så kan ikke lige checke helt præcist)

Hvad havde skurken (Bedre flush gætter jeg)

18-02-2009 10:44 #20| 0
OP

Nope, han havde 109.. Så han havde ramt han str8 på turn!.. Lidt derfor jeg spørg ind hvad vi evt havde gjort med turn reraise!..

18-02-2009 11:38 #21| 0

Hvis han rr, så call og revaluate på river (nu ramte du din flush).
Men forstår heller ikke dit tjek bag på turn - du forbedrer kun din hånd jo, men selvfølgelig kan villain have ramt et draw.

@leeq Du vil gerne rr men vil ikke ind med pengene på et AI. Så kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor du ikke hellere vil flatte. :<

18-02-2009 13:12 #22| 0

@SIFFer
Jeg synes du spiller en smule scared hele hånden igennem faktisk.

Preflop:
Afhængig af din spillestil, så kan du godt varierer flat vs. 3-bet IMO. Du begrunder dit call med, at villain er UTG, og det er da rigtigt, men i sidder altså kun 5 ved bordet, så villains range er altså MEGET bredere end du gør den til.Den klare fordel ved et 3-bet er er:
1) At du sandsynligvis finder ud af, om du er oppe mod en monster.
2) Du får initiativet.
3) Du får bygget en pot op, så vilain lettere stacker af, hvis du skulle ramme så godt som du nu gør.
4) Du kan tage 4,5 BB's ned allerede pre.
5) Du begynder at skabe dnamik ved bordet, hvis din 3-bet kommer på 8-10%+.

Flop:
Du rammer "næsten" drømmefloppet, og hvis du vælger at 3-bette pre, så er det her et af de flops, hvor du gerne smider ALLE dine skillinger til midten, hvis han skulle re-hejse. SC's spiller skidt, hvis du ikke maximerer din folding equity på disse tunge draws.

Bettet er lidt en no brainer, men mske bet en smule mere. Du better kun 5 ud i 8,5. Dette er i og for sig ikke en katastrofe normalt, men udover dit bet bruges til FE, så bruger du det også til at "åbne" for en større pot, og det er du MEGET interesseret i med en drawing hand.

Det kan godt være man ikke mener 7$ er meget mere end 5$, men hvis du(som jeg ville gøre) Skyder alle 3 streets, så løber det meget hurtigt op.

Turn:
Bet, Bet, Bet!
Samme argument som før, men nu skal du faktisk også charge draws, da du har fået en made hand, der sandsynligvis er bedst meget ofte.
Hvis du bliver renakket her, så har du en svær beslutning, og det er præcis derfor, at mange dygtige spillere jammer turn med alle mulige semi-made hands og draws. Hvis han er en af dem, så call. Hvis ikke så folder du nok her.

River:
Det er et MEGET skidt check IMO. Utrolig skidt endda.
Hvis du ikke V-better J-high flush her, hvad V-better du så? Du fortæller lige hele bordet her, at dine river-bets er nuts eller bluff. Det er en meget stor fordel at V-bete ret tyndt, da det for det første iver dig lidt mindre respekt, og du får flere calls af pladder, men din range bliver også meget bredere, så villains ikke kan hero-calle dig med hvad som helst på missed draw boards osv.

Generelt:
Der er nogen der siger, at man skal spille så få flops som muligt. Og det har de for de flestes vedkommende ret i, for det er overdrevet svært.
Konklusionen er... 3-bet preflop, og hånden er meget lettere at spille.
Hvis du har pokeruni, så se Tune's video om river-spil. Det er klart der du laver den største fejl IMO.

Hvis du ikke vil bette den turn og den river, så kan jeg på ingen måde se hvordan du kan retfærdiggøre at spille J9s... Heller ikke på knappen.

MVH Skod

18-02-2009 18:16 #23| 0

@Skod

Han checker ikke river, villian donk-better ud i ham efter at have spillet passivt hele vejen. IMO bør han stadig raise for value, men tror nu stadig du har set en smule forkert ;)

As everybody else - BET TURN..

18-02-2009 18:29 #24| 0

Det er IMO rigtigt skidt ikke at reraise river.. Jeg tror langt de fleste spillere betaler af med en 9'er.. Ellers er Skod inde på mange gode argumenter for et riverhejs.

19-02-2009 00:45 #25| 0
OP

@Skod

Takker for dit indlæg! Du er jo mere end spot on!..

Det med scared, tjaa måske! Men er jo også semi sprit ny på nl100. Så skal sgu lige være plads til nogen hænder der er spillet "alternativt"!

Men det der mest lige overraskede mig ved den hånd, var at han ikke c-bettede. For var jo sådan set klar til at smide et raise i hovedet på ham. Så der for fucker jeg nok op i turn og river!.. Men heey med alle disse gode svar, har jeg helt sikkert gameplanen klar, til næste gang dette senarie udspiller sig igen!..

SiFFer

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar