Denne hånd er lignede problem, som bliver ved med at opstå for mig.. Generelt kan jeg aldrig finde ud af hvor jeg står..
Det skal siges at jeg har en plan for mit raise, men jeg er interesseret i at høre om den er i uoverensstemmelse med PN
Villain er 156 - 19/12/6
Seat 1: Woman(206.92) villain er 385 - 19/11/2,62
Seat 2: x (108.62)
Seat 3: Villain(213.41) Villain er 156 - 19/12/6
Seat 4: x (93.15)
Seat 5: Hero (112.20)
x post SB 0.50
Villain post BB 1.00
** Deal **
Hero [J♥, J♣
*** Bet Round 1 ***
x Fold
Hero Raise to 4.00
Woman Call 4.00
x Fold
Villain Call 4.00
*** Flop(Board): *** : [7♥, 2♥, 5♣ - 12
*** Bet Round 2 ***
Villain Check
Hero Bet 10.00
Woman Call 10.00
Villain Raise to 31.25
Hero ???
NL100 JJ - 3 vejs
Jeg ser mig selv smide denne.
Du raiser preflop......han flatcaller dig OOP. På floppet checkraiser han ind over et c-bet og call fra den anden villain. Det signalerer altså stor styrke, og mit gæt ville være, at du er oppe imod et set eller en skidt spillet AA/KK/(QQ) Alt for ofte til at call/shove er profitabelt.
Tror jeg kalder en gang og går broke på en blank turn. Hvis det er et flush draw med to overs er det alligevel 50/50 og jeg vil hellere ha pengene ind på en blank turn. Hvis han bluffer ska han ha lov at skyde igen. Hvis vi pusher flop kalder han alt der slår os og folder resten, med mindre det er et flip. At folde synes jeg er for weakt til en der har en agressionfaktor på 6.
Heads up er det en anden snak! Han har godt nok en AF på 6, men det er en 3-vejs pot, hvor han vælger checkraise......jeg er LANGT fra sikker på, at vi er bedst her. Og når den eneste reelle mulighed jeg ser ud over et set og et over par, er AK/AQ i hjerter, så er vores chancer altså ret slim IMO. Selvom det er FD+ 2 overs han er på, så har vi altså ikke meget mere end et 50/50 shot......og det er kun et 'hvis'. Vi skal heller ikke glemme vi har en tredie spiller med i potten - omend spilleren ikke har vist nogen styrke!
Ingen tvivl om at jeg lægger JJ her!
@djjohn
Smider du på turn hvis der falder K/Q/A eller en hjerter? Hvis du gør det, så giver du ham jo egentlg flere outs end han reelt har.....og jeg synes egentlig din call-linie er lidt weak. Hvis du tror vi er bedst her, så skubber jeg.....og nu kender jeg ikke villain (kun AF 6 over 156 hænder), og det kan være bordets dynamik kunne give os et prej om, hvor galt manden spiller...og så kunne jeg revudere om JJ er slået eller ej!
Men indtil da.....MUCK
tvivler på han flatter aa-qq pre trevejs fra bb
Ja, det gør jeg også.....men man bliver jo nødt til at incalculere dem, når man snakker om hænder der har os slået.
Sandsynlige hænder der har os slået: AA, KK, QQ, 22, 55, 77
og dem vi har slået: 88, FD+ 2 overs, 99, 1010, bluff
Så synes jeg det er nemt at se, at vi egentlig kun er ville med 88/99/1010 og bluff...hvor tit laver han et checkraise med diss holdings i en 3 vejs pot - ret sjældent imo. Hvis vi tror han sider med FD +2 overs, giver vi ham så et gratis kort til at drawe en Q/K/A/hjerter? Bliver vi nødt til at give ham respekt i denne situation....ja imo!
@ost
Hva havde du gjort hvis han havde klikket? Jeg mener hans raise er ret lille. Vi ska kalde 20 mere i en pot på 60.
Jeg hader det her spot.....hvis han klikker eliminerer det flush draw imo (et flush draw får sin værdi ud af sine draw % + sin FE, og derfor giver det ingen mening at klikke...man vil gerne ind med skillingerne på floppet, og ikke comitte sig til rod på de næste streets). Et klik er derfor ret nasty. Et klik vil jeg nok kalde.....og reevaluere på turn. Hvis en ikke hjerter falder, vil han nok bette hårdt ud med et set etc, da han med vores linie nok sætter os på et flush draw. Hvis han checker kan vi overveje om vi checker den ned, eller tager den ned med et bet. Hvis en hjerter falder og han checker, kan vi måske komme gratis til showdown....eller måske være frække og nappe den right there!
Faktisk tror jeg slet ikke på et FD med det lille reraise han laver.....og i og med det er et checkraise i en 3 vejs pot bliver jeg mere og mere sikker på han har et set. Det lugter ikke af, at det er hånd, der vil have nogen til at folde!
Med din linie kan han i øvrigt sidde med 88/99/1010 og tage potten ned på turn hvis et A/K/Q eller hjerter falder (med AF på 6 må man regne med han better her) - det er sgu ikke optimalt.
Men kan sagtens se din pointe med det lille checkraise og de gode odds....meeen, de er altså ikke gode nok til et call, når vi helst skal dodge alle hjerter, K, Q og A + vi i de fleste tilfælde er oppe i mod en hånd der har os slået allerede!
Synes det er vildt at karaktere den her villain som 'sådan en fyr' fordi han har de stats! Helt ærligt, det er over forholdsvis få hænder, og han er da forholdsvis sane i hans preflop stats. Han sidder med dobbelt BI, og kan sagtens have den AF fordi han er løbet ind i gode hænder og gode draws.
Ser ham også checkraise flop med FD....men ville det så ikke være et større checkraise?
Altså nu kender jeg ikke villains range.. Men ville str8 draw, FD, two pair, set ikke være en del af hans c/r range?
Jeg synes det er helt væk at folde her... Vi folder jo næsten toppen af vores range på et sådan flop?
Hvad fladcaller en så aggressiv gut med pf som vi ikke har slået? Han kalder som 2. mand! Hvis han ellers ikke er helt væk er han ikke interesseret i at spille et overpar 3-vejs.
På floppet er det en utrolig snæver range vi skal sætte ham på hvis vi skal folde her. Med de stats raiser han alle draws, A7s, 88+ og selvfølgelig de enkelte hænder der har os crushed.
Mod overstående range har vi:
Hand 0: 60.587% { JcJh }
Hand 1: 39.413% { TT-77, 55, 22, 86s, 75s, 64s, 86o, 75o, 64o }
Board: {7h2h5c}
Hvis vi tilføjer alle overpar:
Hand 0: 50.150% { JcJh }
Hand 1: 49.850% { 77+, 55, 22, 86s, 75s, 64s, 86o, 75o, 64o }
Board: {7h2h5c}
Vi har altså, i det usandsynlige scenarie imo, stadig 50%...
Dertil kommer lidt bluff en gang i mellem og så er det et klart call, selv i 2. scenarie.
Jeg skubber her, da vi helst ikke vil give 3. mand odds til at følge med - han får super odds til næsten any draw og hvis vi pludselig har 2 draws med på turn ryger 50% af vores equity...
Edit: Glemte et par flushdraws, der ændrer vores equity et par procenter til den forkerte ende, dog synes jeg ikke det ændrer vores beslutning.
Jeg ville altså helst vide om villain CR draws f.eks. før jeg er tryg ved at få stakken ind på en blank turn (som vel udelukker alle A & ♥).
En agg. faktor på 6 kan vel lige så let opnåes ved at villain b/folder flops i stedet, men det har vi jo ingen info om. Men jeg er dog enig i at de eneste hænder vi ser her som vi ikke er godt inde imod er sets og combodraw, men vil dog tillade mig at tvivle på vi ser andre hænder ofte nok i dette spot, som vel egentlig er meget read-afhængig - Hvad vi ved om villains måde at spille OOP på må være afgørende for vores beslutning her.
en anden ting er at villain ikke kan vide sig sikker på at vi c-better dette flop 3-vejs, hvorfor lead med et set oftest må være i villains interesse.
Summa summarum - som villain er beskrevet er jeg nok tilbøjelig til at ende inde med stakken på en blank turn hvis Woman folder - men aldrig vildt glad for det.
@goatie
Jeg er med på at hans range med hans med hans preflop action er ret bred. Tvivler bare stærkt på, at han vælger checkraiset med 88/99/1010, når han er first to act. Skyder en disse holdings ikke bare med det samme.....i stedet for at lade FD, str8 draws, overkort comitte sig med et c-bet, og derefter lave et så lille checkraise, at han ikke skræmmer nogen væk?
Synes din range er helt væk når det kommer til str8 draws! At tro han spille str8 draws sådan her på det flop kan jeg aldrig tro....så er han da i hvertfald helt væk....og det har vi vel ikke nogen reel grund til at tro (det må du være enig i, jf. dine egne betragtninger om et over par).
Jeg er enig i, at det er svært at komme væk her.....med de gode odds. Med lidt mere viden om bordets dynamik og med nogle gode reads, kan jeg sagtens ende inde med stacken. Men helt koldt betragtet, så synes jeg at det her 'spells trouble'!
Måske er jeg bare weak......men har tabt utallige BI's med en blind tro på et mellem-højt PP, og har fået god erfaring med at spille dem lidt mere konservativt mod forholdsvis ukendte modstandere!
Hvordan gik det med hånden?
@ Ostehans..
Well lige i det her spot, så valgte jeg at smide, og woman folded og villain tog potten.. Jeg synes det skriger styrker at en Nl100 spiller vælger at c/r i en 3 vejs pots..