Min BR har efterhånden vokset sig stor nok til NL100, hvor jeg vil prøve at bide mig fast...
Lige ankommet til bordet, kun spillet et par hænder, da den her hånd opstår...hvad gør i på river?
***** Hand 796209213 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 19. oktober 2007 14:37:41
Turbo TH 63 (Real /Cash Game )
Seat 1: $THE IRON$ (178.20)
Seat 2: the looser (128.63)
Seat 3: gocha (309.05)
Seat 4: cyprus2 (361.51)
Seat 5: luxor86 (100.95)
gocha post SB 0.50
cyprus2 post BB 1.00
** Deal **
$THE IRON$ [N/A, N/A]
the looser [N/A, N/A]
gocha [N/A, N/A]
cyprus2 [N/A, N/A]
luxor86 [J♦, J♣
*** Bet Round 1 ***
luxor86 Raise to 4.00
$THE IRON$ Fold
the looser Call 4.00
gocha Fold
cyprus2 Call 4.00
*** Flop(Board): *** : [9♦, 4♥, J♥
*** Bet Round 2 ***
cyprus2 Check
luxor86 Bet 11.00
the looser Fold
cyprus2 Call 11.00
*** Turn(Board): *** : [9♦, 4♥, J♥, A♣
*** Bet Round 3 ***
cyprus2 Check
luxor86 Bet 30.00
cyprus2 Call 30.00
*** River(Board): *** : [9♦, 4♥, J♥, A♣, 6♥
*** Bet Round 4 ***
cyprus2 Check
luxor86 ? easy push?
NL100 JJ
Tjah potten er på 94 ca. så du har vel ca. 47 tilbage.
Han ligner meget et FD, som jo så rammer river, men jeg ender sikkert med at reste her alligevel.
hmm du har omkring 55 tilbage og pot på omkring 95, og med det i mente så skubber jeg nok bare, da de fleste der ramte deres flush ville skubbe her, med den smule i har tilbage.
Det er godt nok lige før han så har fået odds til at kalde sin draw, men som sagt omvendt bliver den completede flush næsten altid skubbet, specielt af folk der kalder fuld potbet på turn.
Tror oftere du vil se set, AJ or whatever.
jeg synes det er easy check. Med AJ KJ havde han jo raiset på floppet på dette rimelig drawheavy board. Synes det er ret åbenlyst han er på flushdraw.
"Synes det er ret åbenlyst han er på flushdraw."
Hvorfor tjekker han så på river, og risikerer at hero tjekker bag?
Puuuuuuuuuuuuush.
Mickey
Er han på flushdraw er han samtidig ringe nok til at spille AJ KJ J9 A♥x og alt muligt så ringe at du ikke kan analysere det.
Og hans 30$ call på turn er så stort at vi kan betale ham af hver gang uden at egentlig have fejlet. Han kalder 30 for at vinde ca 110
***** Hand 796209213 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 19. oktober 2007 14:37:41
Turbo TH 63 (Real /Cash Game )
Seat 1: $THE IRON$ (178.20)
Seat 2: the looser (128.63)
Seat 3: gocha (309.05)
Seat 4: cyprus2 (361.51)
Seat 5: luxor86 (100.95)
gocha post SB 0.50
cyprus2 post BB 1.00
** Deal **
$THE IRON$ [N/A, N/A]
the looser [N/A, N/A]
gocha [N/A, N/A]
cyprus2 [N/A, N/A]
luxor86 [J♦, J♣
*** Bet Round 1 ***
luxor86 Raise to 4.00
$THE IRON$ Fold
the looser Call 4.00
gocha Fold
cyprus2 Call 4.00
*** Flop(Board): *** : [9♦, 4♥, J♥
*** Bet Round 2 ***
cyprus2 Check
luxor86 Bet 11.00
the looser Fold
cyprus2 Call 11.00
*** Turn(Board): *** : [9♦, 4♥, J♥, A♣
*** Bet Round 3 ***
cyprus2 Check
luxor86 Bet 30.00
cyprus2 Call 30.00
*** River(Board): *** : [9♦, 4♥, J♥, A♣, 6♥
*** Bet Round 4 ***
cyprus2 Check
luxor86 All-in 55.95
cyprus2 Call 55.95
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 203.40
$THE IRON$ Fold Win: 0.00
the looser Fold Win: 0.00
gocha Fold Win: 0.00
cyprus2 [5♥, 7♥ Flush to the jack Win: 203.40
luxor86 [J[d, J♣ Three of a kind, jacks Win: 0.00
regnede heller ikke med, at han checkede sin flush her...
Jeg havde checket. Synes ofte man ser donks calle potbets, og derefter checke river, da de er sikre på at du rester, og de vil have så meget ud af hånden som muligt. Hvis han havde restet, istedet for check, ville du måske smide.
Jeg siger ikke at hans check på river er rigtigt, men der er mange der gør det. Jeg havde checket, og så måtte jeg "nøjes" med de 97 dollinger, hvis jeg var foran
Hvis du som villain kalder turn og checker river er du næppe en vindende spiller, men blot running good såfremt du er i plus.
Det er super fisket spil og -EV uanset om hero rester river.
Heller ingen tvivl om at Jeg vælger check bagom.
hvorfor riskikere et halvt buy in, hvis han nu skulle chekke sin flush...
Så hellere nøjes potten som den er, hvis Jeg alligevel er foran ;)
Hvad caller villian rest med, som han ikke raiser på noget tidspunkt, som vi slår på river?
Easy check imo.
Enten folder han, eller også har han os slået.
River er et nemt rest imo. En donket villain kan sagtens spille AJ, lavere sets, J9 osv. sådan her. AK ser vi måske endda fra tid til anden.
Fitty. Hvis han havvde lavere set. Eksemplevis 99, så er det da ikke donket spillet. Hvis du mener det, vil jeg gerne bede om en uddybbelse :)
Så du ville calle ned med set, på et drawish board?
Så er der jo al mulig grund til at reste river
@ kismekismet
Tjek boardets tekstur. På et sådan board skal sets bare fastplayes for at beskytte mod div. draws/undgå actionkillers på turn/river!
JEG ville ikke. Men donket spillet, synes jeg ikke det ville være. Alle spiller jo forskelligt, og netop DIN måde, tvivler jeg på, er den eneste rigtige :)
Fitty. Som sagt ville JEG heller ikke spille den sådan, men jeg ved ikke om det ville være direkte donket at spille den sådan
"Er han på flushdraw er han samtidig ringe nok til at spille AJ KJ J9 A♥x og alt muligt så ringe at du ikke kan analysere det.
Og hans 30$ call på turn er så stort at vi kan betale ham af hver gang uden at egentlig have fejlet. Han kalder 30 for at vinde ca 110"
Jeg citerer lige mig selv, her har jeg forklaret hvorfor det er matematisk tabende at spille flushdraw sådan, ganske simpelt så taber du penge på det.
Og Hero kan spille hænder som A♥K, Q, J, 9 sådan som hero spiller sin JJ og du kommer bare til at betale af på river når han rammer flush eller fylder op.
Også en tabende linie.
Det er ikke et spørgsmål om stil, dette er ganske simpelt vejen til brokeness.
"Got u mickey ;)"
Ja du fik mig, pis øv! Du vælger bare en -EV linie, så tager jeg +EV linien ;)
Mickey
At spille 99 sådan her, ville være rigtig donket, jo.
Hånden er fint spillet af hero.
Derudover skal man passe på med at retfærdiggøre river actions med de odds vi tilbyder tidligere. Selv hvis vi tvinger villain til at lave en fejl mht. til implied hvis kan kalder turn, betyder det ikke at vi nødvendigvis skal kalde et river push - hvis vi tror villain har farven oftere end hvad pot odds tilbyder os på river, skal vi jo ikke betale af, bare fordi vi fik villain til at lave en fejl på turn (ikke noget specifikt til hånden, men mere generelt).
villain skal være ualmindelig donket for at jeg pusher river her... kan seriøst ikke sætte ham på en eneste hånd som check caller hele vejen for så at betale på river...
@djoffer
der er flere muligheder...
Mange villains på nL100 rr ik toppar på floppet på trods af boardets tekstur og vil ikke smide bare fordi der kommer et A. Så et J med god kicker er en mulighed.
MAnge villains caller floppet med A høj og raiser så ikke turn når de rammer deres A. Så Ax er en mulighed.
Nogle villains er stations. Så en masse andre hænder kan være i hans range.
Derudover er der jo folk der slowplayer max, med 2 par eller set, så dette kan villain også sidde med.
@Razga
posten kan aldrig være intetsigende, når den skaber diskussion. Gå ud fra du siger det fordi det er std at pushe river, men det er der åbenbart mange der ikke er enige i og dermed er posten lige pludselig ik intetsigende.. I hvert fald ikke for alle:-)
@ alle
Ligesom de fleste siger er det helt blankt ikke at pushe river. Villain caller to streets mod odds og checker når river er ramt.. tillykke, hans fejl i længden.
Vi vil have value for vores god hænder og det er max minus EV at checke bagved her.
PUUUUSH