NL100 JJ facer flop raise

#1| 0

Jeg ser Villian som NL100 reg 25/18/4 3b 9% over 130 hænder. Har ikke set ham lave sjov og det har han heller ikke om mig. Han ser mig som 19/15/2 3b 6%.

Jeg er begyndt denne/sidste mdr. at skyde lidt på NL100 når jeg synes der er nogle gode spil, men jeg kommer ofte i disse situationer og mister ofte store dele af stacken. Jeg er ret sikker på inde i mig selv at han ikke sidder med 9 da han så vil shove ind over til mit raise. AKs/AA/KK/QQ/JJ/TT er jeg ret sikker på er i hans 3b range. Så større PP tror jeg ikk jeg er slået af. FD, vil han så ikke også shove ind over? Shover vi turn?

Hvad gør PN? Gerne kommentar til alle streets og andet lir hvis i har noget på hjertet?

€0.50/€1.00 - No Limit Hold'em - 03:52:05 - 2010/02/08
Seat 3: swedbanken (€229.17)
Seat 5: Hero (€150.62)
Seat 2: Villian (€171.05)
Seat 4: miamalex (€220.44)
swedbanken posts the small blind of €0.50
miamalex posts the big blind of €1.00
Villian is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Jh Js]
Hero raises €4.00
Villian calls €4.00
swedbanken folds
miamalex folds
*** FLOP *** [9 2 9] pot 8,5
Hero bets €6.00
Villian raises €19.00
Hero raises €42.00
Villian calls €42.00
*** TURN *** [9 2 9] [T] pot 92,5
Hero ???

08-02-2010 04:37 #2| 0

Jeg flatter villans 3-bet på floppet, netop for at undgå sådanne situationer, villan kan altså også godt have 9x i hans range. Hans linje i den her hånd, er sindsygt stærk, men som spillet, så må du nok hellere shove den turn, hvis du alligevel ik har tænkt dig at check-folde.

08-02-2010 04:59 #3| 0
OP

Jamen, self kan jeg da c/f turn, har jo stadig en del i stacken tilbage.

Flatter jeg hans 3b, hvad gør vi så til en / AKQ? Og hvad info får vi ved at flatte fremfor at 4bette?

08-02-2010 05:58 #4| 0

1. Ved any på turn er hånden 110% opgivet, den linie du tager er lig med du overrepper din handske og gerne vil spille en 300x bb eff med en marginal hånd ift flop og ift preflop action

2. Du better ikke for info, du raiser for value hvis du endelig gør noget, hvis du better for info hvilket du ALDRIG må, har du fået det du skal vide, din modstander har enten et FD eller 999+ og du er slået eller oppe imod et draw... Jeg er som Joanna tilbøjelig til et push på turn eller CRAI hvis modstanderen er den aggro af slagsen, hælder dog mest til et CF da du allerede, undskyld udtrykket, har donket nok i hånden og ingen grund til at gøre dårlige beslutninger endu værre...

08-02-2010 08:51 #5| 0

Når villain raiser dig på floppet, siger han basalt set: "Hej zonki, jeg har en 9'er" og du vælger så at raise indover ham alligevel. På den måde viser du en made-hand-styrke, som du slet ikke kan leve op til.
Hvad gør du hvis han 4bet skubber?
Og når han caller, så kommer du i denne forfærdelige turnsituation.

Tænk lidt over, hvad du vil opnå med dit 3bet.
Folder villain bedre hænder? Næppe
Caller villain med dårligere hænder? Næppe, - hvis villain i første omgang var så dum at raise med et PP, fx TT, så snapfolder han da nu.
Man kan selvfølgelig stadig argumentere for, at han fortsætter med nogle flødetræk men selv dem er du kun et coinflip med.

Ergo call flopraise og prøv at komme billigt til showdown. Det bliver noget c/c de fleste turns, men meget feelbaseret.

08-02-2010 09:59 #6| 0
Pokernets ME vinder !

som rask.. spot on basically.

08-02-2010 17:41 #7| 0
OP

Okay, så måske skal jeg ændre mig lidt i de spots her, ser ikke ud til at min hjerne har været på hvis jeg tænker lidt over raskens kommentar.

Men jeg går udfra at I altid cbetter sådan et flop? Eller evt et CR og giv op til yderligere?

08-02-2010 17:43 #8| 0

Ja selvfølgelig skal du cbette det flop for value :)

08-02-2010 17:46 #9| 0

@zonki

b/c floppet og evaluer turn
c/r er meget det samme som spottet her

08-02-2010 17:51 #10| 0
OP

@peter

Synes nødvendigvis ikke at CR på flop er det samme. En spiller med agr på 4 vil altid forsøge at tage hånden fra mig hvis jeg checker til ham. CR kan jeg måske få ham til at smide hans coinflip hænder som FDs, og det koster ikke kun 20 mere i stedet for 42.

@metal

Nej du skal ikke undskyle dit udtryk. Synes kun det er fint at få sådan kritik på banen, især når man kommer med en forklaring, så synes jeg det er helt ok. Noget andet havde været hvis du bare havde skrevet en negativ kommentar uden forklaring, for det kan jeg ikke bruge til noget. Det andet lære jeg kun af :)

08-02-2010 18:06 #11| 0

@zonki

CR er også rigtig skidt. Jeg er enig med Peter i, at det giver lidt samme situation, da villain folder dårligere hænder (22-TT + evt 2 billedkort, som gerne vil floate et cbet). Jeg er i øvrigt ikke enig med din betragtning om at villain vil folde draws til et CR med mindre det er meget stort, eftersom du viser en stærk handske, stiger villains implied odds gevaldigt.

MEN den vigtigste pointe er, at dit mål IKKE bør være at få draws til at folde her. Det bør være at få value dårligere hænder med din fine handske. Villain caller 2-3 streets med hænder som 88, hvis boardet blanker fuldstændig. På mindre blanke boards caller han som regel 2.

Endeligt bør du nok også tænke over noget strømlining, når det er en regular du spiller mod. Et 992tt flop skal du cbette HELE din range med, simpelthen fordi det er money in the bank at cbette any two - specielt når man kombinerer det med barrelmuligheder.
Det betyder altså, at når du checker floppet, så ved villain du ikke har "any two".

Men igen, den vigtigste pointe er og bliver, at vi cbetter her for at få value fra dårligere hænder.

08-02-2010 18:15 #12| 0
OP

@rasken

Ja okay, men hvis reg'en bare tænker sig lidt om, så ved han da godt at jeg har meget få 9ere i min UTG range, derfor vil det være oplagt at floate mig eller raise mig. Hvis han floater, så får jeg self god value, men synes bare det er et træls board at forsætte på, for min JJ kan hurtigt komme i problemer til overcards og .

Havde det været omvendt havde jeg også være tilbøgelig til at raise any2 på floppet fordi jeg ved at han sjællendt har en 9er i ugt range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar