Jeg shotter iøjeblikket på NL100, og vil derfor gerne høre jeres mening til hvad jeg skal gøre her...
Jeg har ikke rigtigt nogle reads, jeg har 3 bettet villain 1 gang før, hvor han folder
Ligegyldig villainsitting in seat 1 with $43.58
Ligegyldig villainsitting in seat 2 with $347.49
Ligegyldig villain sitting in seat 3 with $97.00[Dealer]
Ligegyldig villainsitting in seat 4 with $93.00
VILLAIN sitting in seat 5 with $125.75
HERO sitting in seat 6 with $92.08
Ligegyldig villain posted the small blind - $0.50
VILLAIN posted the big blind - $1.00
** Dealing cards to HERO: J♠, J♥
HERO raised to $4.00
Ligegyldig villain folded
VILLAIN raised to $16.00
HERO called - $16.00
** Dealing the flop: 6♠, 9♣, 4♦
VILLAIN - $31.00
Hero
hvad er min plan herfra ?
NL100 JJ i reraised
når du nu vælger at calle med den hånd og får et drømmeflop er det bare ind med skillingerne hvis du caller villain 3 bet her og folder i det spot hvorfor så calle 3bet....
som spillet ind med dem og har han dig slået så tillykke og reload
ind med banerne
som Icehard, drømmeflop.
Når du flatcaller preflop, så skubber du her IMO
Det er semi-klamt...
Villain 3-better en UTG raiser hvilket normalt beetyder styrke (det kunne dog være rart med stats, så vi kan se om det er en nit eller LAG).
Men hans betsize på floppet er helt væk. Hvem pokker better pot i en rr pot på et totalt dry board?!
Den er close --- han viser en del styrke, men hans bet på floppet ligner noget der ikke vil kaldes. Omvendt så har jeg set en del spillere som better meget med AA her.
Jeg flipper en mønt og jammer/folder
Jørn
Den er svær men min erfaring på NL100 siger mig at de eneste hænder du har slået her er 10-10 og AK mens du taber til QQ-AA men som Icehard siger når du kalder pre-flop og får drømme floppet må du vel stadig tro du har den bedste hånd, så som spillet vil jeg reste, men uden reads kunne jeg godt folde den pre-flop.
hvis vi nu siger vi er 200 bb dybe her kan du godt lægge et raise ind på 85 og folde til et skub...
thyssen :
det jeg havde erfarringer med på nl 100 når folk gjorde det var det generalt et middle pair eller ak, aq
men ja hans pot bet på floppet viser meget godt han nok bare helst vil tage den ned nu, men det kan også være en der spiller scared og bare giver den max gas
@ imjakes
Synes din 3-betting range for en Nl100-spiller er for smal. Personligt 3-better jeg gerne en utg-raiser med 99+, AQ+
Men ja stats ville være meget rart her. men readless så får jeg pengene ind her. Synes sq man bliver for nem at udspille, hvis man begynder at folde JJ på det her drømmeflop.
Så som Icehard, hvis han har dig slået.. too bad.. sug ud eller reload.
@ Thyssen
Nu siger du at hans bet på floppet i en RR-pot er helt væk. Hvad er std at bette i en RR så? på fx 789 i ruder eller A23-flop, osv?
(1) dry board vs wet board: man better mindre på et dry board and et wet board
(2) rr pot vs single raised pot: man better mindre i rr pots end i single raised pots (der er mindre implied odds i en rr pot, så ingen grund til at charge draws lige så meget)
Begge disse tommelfinger-regler peger på et lavt c-bet fremfor fuld pot.
Desuden kommer man allin med 2/3 pot flop + 2/3 pot turn allin (eller 1/2 pot flop + 1/2 pot turn + 1/3 pot river), så hvorfor bette 1/1 pot flop + 1/3 pot turn?
Andre problemer: hvor mange kommer over toppen på dette flop bet med air? Ingen, da man stort ingen folding equity har. Med sit store flop bet så har villain tvunget os til at spille korrekt, hvilket er en fejl i poker hvor man lever af at de andre begår fejl... Hvis villain har AA så skræmmer han TT/JJ væk og hvis villain har "air" (f.eks. AK) så better han langt mere end nødvendigt for at få andre air hænder til at folde.
Man får selv svært ved at bluffe længere fremme i hånden da villain er committed. Potten er ~$100 på turn og vi har $50 i stakken. Villain folder næppe for $50 i en $150 pot på turn hvis han har kaldt floppet. Med et 1/2 pot - 2/3 pot c-bet på floppet så kan vi bluffe turn eller river.
På ovenstående board ville jeg selv bette lidt over 1/2 pot, sikkert $20 ind i en pot på $32.
På et 789♦ board så c-better jeg nok 2/3 pot (jeg c-better dog sjældent på et så koordineret board som rammer villains range så godt med mindre jeg har tænkt mig at kalde allin).
På et A23 rainbow flop så c-better jeg igen mellem 1/2 og 2/3 pot.
Meeen som sædvanlig: it depends! Den aktuelle villain og bordets dynamik kan ændre betsizes, men normalt er det aldrig nødvendigt at bette fuld pot i en rr pot med 100 bb stacks (her er stacks faktisk kun 92bb hvilket går det endnu dårligere)
Jørn
Der findes villains som tolker et stort bet som svaghed og et lille bet som et malke-value-bet og mod sådanne villains så kan man bette stort