Kommentarer ønskes, se spørgsmål nederst i post.
** West Ham [Hold "em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- jj1972 sitting in seat 1 with $140.16
- romano19 sitting in seat 2 with $156.22
- Jetmanone sitting in seat 3 with $166.45 [Dealer]
- MissDynamite sitting in seat 4 with $42.50 [Sitting out]
- Niall_D sitting in seat 5 with $144.11
- VISA2005 sitting in seat 6 with $97.00
- engine sitting in seat 7 with $94.80
- vika sitting in seat 8 with $24.38
- snaps sitting in seat 9 with $101.70
- edtheveg sitting in seat 10 with $37.38
Niall_D posted the small blind - $0.50
VISA2005 posted the big blind - $1.00
** Dealing card to Niall_D: Jack of Hearts, Jack of Diamonds
engine folded
vika called - $1.00
snaps folded
edtheveg folded
jj1972 called - $1.00
romano19 folded
Jetmanone folded
Niall_D raised - $5.00
VISA2005 called - $5.00
vika folded
jj1972 folded
5*BB havde været mit standard raise ved bordet - overvejede at ændre det pga min ufordelagtige position kombineret med styrken af min hånd, samt antallet af limpere, men valgte at sticke til normalen.
Visa 2005 havde lige sat sig, havde derfor intet read på ham. Da han coldcaller med to spillere bag ham sætter jeg ham på følgende handrange: AK, AQ, QQ, TT som de mest sandsynlige, AJ, AT, KQ og mindre PP som mindre sandsynlige, men ikke umulige. Havde han AA eller KK ville jeg have forventet et reraise fra hans side, i et forsøg på at isolere mig.
** Dealing the flop: King of Clubs, Jack of Spades, 9 of Diamonds
Niall_D bet - $4.00
VISA2005 called - $4.00
Jeg vælger kun at åbne med 1/3 pot, da floppet falder godt for mig. De eneste kort jeg ikke ønsker at se på turn er sådan set en Q eller en T, da det ville give QQ (som er den hånd jeg er mest bange for) en bedre hånd. Efterfølgende har jeg indset, at jeg nok kun ville chase de svagere/mindre sandsynlige holdings ud af potten ved at byde ½-2/3 pot, samtidig med at jeg nemt kommer til at signalere slowplay fra min side, med min svage åbning.
** Dealing the turn: 2 of Diamonds
Et fint kort for mig. Jeg vælger at fortsætte den svage linie og better ½ pot:
Niall_D bet - $10.00
VISA2005 raised - $30.00
Niall_D raised - $50.00
VISA2005 called - $50.00
Hans raise forvirrer mig lidt, sidder han alligevel med KK, eller tester han mig? Da han efterfølgende kun caller mit reraise er jeg (igen) sikker på at jeg er foran, og sætter ham på AK som den absolut mest sandsynlige hånd.
** Dealing the river: 9 of Clubs
Niall_D bet - $25.00 - Eneste hænder som slår mig nu er KK og 99, hvor 99 nu må være at regne for den mest sandsynlige af de to. Jeg better 25$ i håb om at han evt. vil gå all-in med sine resterende 40$. Sidder han med 99 har han fortjent pengene for at trække til 2 outs hele hånden igennem. Sidder han med KK er jeg bare ikke god nok til at anlysere...
VISA2005 folded
Niall_D mucks: Jack of Hearts, Jack of Diamonds
Niall_D wins $142.00 from the main pot
Synes det er svært efterfølgende at genkalde hvad man præcist tænkte i situationen, og har nok en tendens til at efterrationalisere - gøre mine overvejelser mere dybsindige end de i virkeligheden var. Hånden efterlader mig dog følgende spørgsmål:
1) Hvordan leader jeg floppet optimalt? Check, 1/3, ½, 2/3 eller fuld pot?
2) Hvordan udnytter jeg bedst hans reraise på turn? Var jeg bedre tjent med bare at calle hans reraise, for herigennem at give ham indtryk af at være foran - med mulighed for evt. at checkraise ham på river hvis der ikke falder et scarecard?
3) Det er vel næppe sandsynlig
NL100, JJ i sb
20-12-2005 16:00
#1|
0
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!