VILLAIN1 har jeg kun 27 hænder på, over hvilke han spiller 25/25/5 med en 3bet-% på hele 27%. Han ligger altså ikke på den lade side, hvorfor jeg også regner med, jeg er en del foran hans 3betting-range i dette spot, når man tænker på, jeg åbner fra BTN.
VILLAIN2 har jeg det samme antal hænder på, og han spiller 66/12, så han er en std. Ongame-donk. Umiddelbart vurderer jeg, jeg også er foran hans range.
Texas Hold'em $0.5-$1 NL (5 max) (real money), hand #P4-89273499-469
Table Teneriffa, 18 Feb 2009 5:30 PM
Seat 2: HERO [ J♦,J♣ ] ($99.50 in chips)
Seat 3: VILLAIN1 ($119.60 in chips)
Seat 5: VILLAIN2 ($130.70 in chips)
Seat 6: UnderKoira ($106.25 in chips)
Seat 9: nuts1970 ($20.25 in chips)
ANTES/BLINDS
Kelkjh posts blind ($0.50), advokat6 posts blind ($1).
PRE-FLOP
UnderKoira folds, nuts1970 folds, HERO bets $3, VILLAIN1 bets $12.50, VILLAIN2 calls $12, Hero is like wtf?
Dog er jeg ikke meget for mine mulige optioner i dette spot:
Fold - Det kan vel ikke komme på tale, når jeg - i følge mig selv - er foran deres respektable ranges.
Call - Så skal jeg spille en kæmpe 3bet pot med JJ uden initiativ. Dog i position, but still.
Raise - Umiddelbart tror jeg, jeg kun får action af QQ+ og AK, hvis jeg 4better (committende).
Hvad foretrækker PN at gøre i dette spot stort set readless?
NL100 - JJ i underligt spot preflop
her skal makses, du siger han er aggro! (det der villan2 call kan ævre hvad som helst, om han måske comitter sig med)
dog er 27 hænder ikke meget at bygge statestik på
Insta penge til midten
z
Hey
Hvis det var mig ville jeg bare calle hans 3 bet her.
Hvis du vil 4-bette ville jeg sige 40USD her.
Han folder ikke normalt til et så lille 4-bet.
Vi laver et 4-bet i håb om at tage den ned her og nu right.
Jeg mener at man bør lave et c-bet på floppet her.
Havde jeg været OOP havde jeg nok 4-bettet, men da vi har poss. kalder jeg bare og ser et flop.
De der procenter for v1's 3-bet er ikke noget du skal sætte fokus på med så få hænder du har på ham.
Jeg siger 30 og caller push. Der er stort set ikke et flop hvor du kan få pengene ind med en god feel.
Medmindre det er første gang du ser donken coldcalle et 3-bet, så skal du ikke være for bekymret over at få stakken til midten.
Jeg hælder til et All in, da det er en 3-vejs pot og det ellers bliver sværere end nødvendigt postflop.
4-bet.
De døde penge du samler op, kompenserer fint for de gange du kommer skidt ind. Begges ranges er store og der ligger masser af døde penge.
Midten med et smil ;-)
27 hænder er en alt for lille samplesize til at vurdere hans 3-bet %! Synes nærmere det er misvisende info.
Godt eksempel hvorfor man nogen gange skal forholde sig kritisk til de tal PT spytter ud.
Caller og ser flop an.
Du vurderer at du er foran begges ranges.. Der er masser af døde penge at hente.. 4-bet til omkring 40 og kald selvfølgelig et skub.
Skubber Villain1 har du 36%, hvis du mener hans range kun er AK, QQ+
@Bakko:
Nej, faktisk ikke. :-)
@Meincke:
Jeg synes helt klart, du har fået i noget der. I situationen lagde jeg dog ikke så meget i de stats, som jeg nok efterfølgende har gjort. Mistake imo.
Well, jeg endte med at tage en lortebeslutning ved at 4bette lavt, så jeg fik to callers. De checkede til mig på T75-flop, hvorpå jeg også checkede. Turn: Q. Villain1 shovede og vi andre foldede lydigt. Rigtig, rigtig skidt poker, I know.
4better til 36 for at donken har mulighed for at lave et call for at se om han kan ramme med sin 98s/KTo/whatever. Tror at donken er mere tilbøjelig til at folde sine svage hænder til et all-in.
Ender all-in på any flop pånær de fleste AKx flops.
Folder selvfølgelig aldrig preflop efter at have 4bettet.
er jeg den eneste der shover direkte som 4bet pf?
imo kan du sagtens få action af TT+ AJs+ fra aggro dude og any pair, AT+ vs donk.
og ja, jeg har tit set den - det er ikke noget jeg opdigter ;)
4b til 36 / call vs dem begge.
Villain1 er på whatever og villain2 har noget AQs /JTs / 66-TT, så fint at 4b/calle vs deres range.
Floppet indeholder A/K/Q 60% af gangene (?) og de er brok 3 vejs oop i en stor 3b pot.
Tror du skal pase på med at tro at du er foran V¨1 range. Tror jeg nøjes med at calle og se floppet an.
"27 hænder er en alt for lille samplesize til at vurdere hans 3-bet %!"
Præcis, derfor skal den 4bettes.
Wow, sick at 4 bette for at checke bag et T højt board :D
Det er umådeligt ringe spillet den linje du vælger, beyond spewy faktisk.
Jeg 4'ber hver dag her også, og kommer glædeligt ind. Det er god varians, men du ender 3 way med rigtig god equity.
At de caller gør det selvfølgelig lidt anderledes, men det er helt sick ikke at skubbe floppet. Jeg snapcaller så turn hvis jeg af uransagelige årsager får misclicket floppet.